Wat moet ik doen? verkopen of houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Wat moet ik doen? verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 17:05

Hoi,

ik zit met een beetje een dilemma en zou graag jullie mening hierover horen!
Ik heb twee jaar geleden mijn pony gekocht. De stal staat een half uur rijden van mijn huis, en als ik bij mijn paard ben moet ik nog een 20 minuten over de weg eer ik bij de bak ben. Ik doe nu de PABO en heb het verschrikkelijk druk ermee, veel opdrachten die ik laat verwatere, niet doe of net aan. ik moet mijn paard zelf betalen, ik moet dus naast mijn paard en school ook nog werken. Dit ging allemaal wel, maar de laatste tijd breekt het me een beetje op. ik heb wel veel geluk met mijn stallingskosten en ik ben per maand met les en alles erbij rond de 200 euro eraan kwijt. valt nog reuze mee dus.
Ik ben samen eigenaar met iemand anders, die heeft de helft van de aanschap betaald. voor de rest is het mijn verantwoordelijkheid en ook gewoon mijn paard, maar dit is dus al een punt bij de verkoop. al heb ik het er met hem over gehad en als ik haar wil verkopen vind hij dat prima.

Maargoed, ik heb het dus verschrikkelijk druk en heb sinds kort al een verzorgster voor twee dagen. dit scheelt wel, maar niet erg veel. Mijn pony is erg lastig met rijden, verschrikkelijk druk en moeilijk te rijden. zelf heb ik er geen last van, maar zodra er iemand anders opstapt is ze weg (probleem twee met de verkoop..)

ten derde zal ik het rijden enzo verschrikkelijk missen! ik houd heel veel van haar en eigenlijk wil ik het helemaal niet zo. ik wil alleen meer tijd besteden aan school en andere dingen die er ook nog zijn en mijn paard niet te kort doen. ze heeft erg veel vermogen met de juiste ruiter en dit haal ik er nu ook niet uit..

ik wil niet dat mijn verzorgster mijn paard vaker gaat doen, dan ben ik met rijden alleen maar bezig de problemen die zij erin rijdt eruit te rijden, ze neemt nu wel les maar toch. ik vind je hebt een paard om zelf op te rijden en niet iemand anders.

dan weet ik ook zeker dat ik over een aantal jaar, als mijn opleiding af is een groter paard wil.. dus dat amber toch weggaat...

ik kan natuurlijk altijd een verzorgpaard zoeken
als ik perse zou willen zou het nog wel vol te houden zijn zo, maar ik vind het rijden zo niet meer zo leuk, ik heb geen paar dom een rustig ritje mee te maken en ik heb het zo druk! ik ben er in mijnhood constant mee bezig.....

wat vinden jullie? Verdrietig

Marcato

Re: Wat moet ik doen? verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:11

Jeetje, wat vervelend voor je joh! En wat een moeilijke keus!

Je moet goed voor jezelf nagaan wat voor je paardje het beste is. Als zij hieronder lijdt, dan zou ik haar verkopen. Je moet haar absoluut niet houden om de reden dat je haar zo leuk en lief vindt. Belangrijkst is natuurlijk het welzijn van je paard, maar uiteraard ook wel jouw toekomst. Je moet je school hier ook niet onder laten lijden hoor!

Succes ermee!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:19

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan 5 jaar geleden en toen mijn pony verkocht. Ik voldoe geheel aan hetzelfde plaatje als jij (ben nl ook juf) want heb ook de pabo gedaan. Ik heb er spijt als haren op mijn hoofd van gehad dat ik toen mijn paard/pony verkocht heb. Ik heb toen 3 jaar lang geen paard meer kunnen betalen en het was een geschenk uit de hemel dat mijn vriend mij heeft geholpen en samen met mij een paard heeft gekocht alleen voor mij (hij heeft verder niets met paarden). De pabo is een opleiding die mij vooral de 1e 2 jaar veel tijd koste, daarna ging het op de automatische piloot en had ik er prima een paardje naast kunnen hebben, maar dit had in de 1e twee jaar met goed plannen eigenlijk ook al gekund.

Bij mij was er ook het dilemma dat ik voor dat paardje een connemara had en dat super klikte en op dat moment een kwpn gefokte e pony had die niet zo goed klikte, daardoor was voor mij de keuze wat makkelijker. In het 4e jaar heb ik toen weer een paard gekocht wat ik net afgelopen zondag weer verkocht heb om een leuke connemara weer te kopen. maar met de ervaring van de verkoop van de pony en het stoppen met paardrijden voor 3 jaar in mijn achterhoofd peins ik er niet meer over om paardloos door het leven te gaan. ik vind de afgelopen dagen al verschrikkelijk (ben even paardloos tot er een nieuwe connemara pony komt......... is dus nog even afwachten).

het is een keuze die je zelf moet maken en geen makkelijke. Ik zou het misschien weer hetzelfde gedaan hebben omdat het tussen mij en mijn toenmallige pony niet klikte, maar als het een lief leuk dier was geweest denk ik dat ik het gehouden had. maar dit moet natuurlijk wel haalbaar zijn en eerlijk voor je pony. Zou je je pony anders niet kunnen verleasen???

ik wens je veel sterkte en succes met je keuze.

gr Hilde

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 17:24

ik heb een connemara Knipoog en ben jou al eerder tegengekomen..
ik twijfel ook verschrikkelijk en stel dat ik inderdaad spijt krijg?

verleasen is geen optie, dat kan ik gewoon echt niet. dit is een paard waar je je op moet storten anders maakt ze je gek.
mijn "vriend" nu vind paarden ook leuk en geen probleem, en misschien zou ik mijn school inderdaad beter moeten plannen..