Verhuisd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 11:45

Eindelijk staan Toon, Isard (van Christa) en Kaminka bij elkaar op stal, scheelt een hoop gedoe en gesleep met spullen!

De verhuizing op vrijdagavond ging goed, we konden wandelend heen, want de nieuwe stal is maar ongeveer 2 km bij de oude vandaan. Isard en Toon staan naast elkaar in boxen met tralies ertussen, scheelt een hoop stress bij Isard, die nogal heftig aan Toon kleeft en nu dus meteen zijn grote vriend naast hem zag staan. In de toekomst gaan we wel proberen om dat gekleef wat aan banden te leggen, want het beperkt je enorm in alles!
Kaminka is ook een klever en dat gaat nu heel goed sinds ze in een dichte box staat (zonder tralies tussen de andere boxen). Overdag heeft ze genoeg sociaal contact met andere paarden, dus dan is het niet zo erg dat dat s'nachts niet kan.

Toon en Isard stonden vrijdag eigenlijk meteen rustig aan het hooi te knabbelen en waren niet in paniek of zo. Toon was erg verbaasd en dat is hij nu eigenlijk ook nog. Er hangt echt een groot vraagteken boven zijn hoofd, zo van: "eh, blijf ik hier, of gaan we snel weer terug naar huis? Snap het niet! Verward ) Het is echt zo'n klein jochie af en toe!

Zaterdag-, zondag- en maandagochtend hebben Christa en ik de paarden zelf buitengezet, zodat ze een beetje gewend zijn als de stalhouder dat de komende dagen gaat doen.

Isard en Toon staan in een apart stukje wei met Kaminka als buurvrouw in haar eigen stukje. Kaminka wordt altijd in elkaar getimmerd, dus ik ben blij dat bij deze stal paarden ook apart in het land kunnen, anders kan ik wel een abonnement op Emmeloord nemen...

Toon is trouwens dol op Kaminka: de eerste merrie die hij niet stom vindt! Ze is ook geen typische merrie in haar gedrag, ze is vrij stoer en heel gezellig met andere paarden, dus dat scheelt. Geen gillende keukenmeid! *LOL* Daar heeft Toon namelijk een bloedhekel aan!

Zaterdag heb ik Toon even los gelongeerd (nou ja, ik was niet echt in beeld, alles was zo spannend en nieuw!) zodat hij wat spanning kon afreageren op zijn eigen manier. Hij wilde eigenlijk wel door het draad heen, en zat op een gegeven moment bijna op zijn kont, zo hard moest hij remmen voor het draad! Ging gelukkig goed...

De volgende dag eventjes in de 20x40 bak gereden die erg beschut ligt, maar alles was eng, dus ik zat op een soort tuiger! *LOL* Fijn zo'n weggedrukte rug en een kilo of 600 in mijn handen... Verder maar niets van hem gevraagd, gewoon rustig laten kijken en wat overgangen gemaakt.

Isard en de grote dominante ruin die laatst mee was bij een buitenrit en toen Toon op wilde vreten, kregen ruzie met elkaar en sloegen het draad met palen en al aan gort. Ze stonden eventjes in twee aparte paddockjes, maar gingen toen gezellig samen het pad af! Gelukkig bleven ze bij de eerste de beste flinke graspol staan grazen en kon Christa de beide malloten weer pakken. Gelukkig geen gewonden... Het zal je gebeuren op je eerste dag... Verward

Maandag even een half uurtje in dezelfde bak op Toon gereden (we hebben ook nog een 20 x 60 bak, jawel! Kan ik EINDELIJK mijn Z-proefje eens oefenen!! *LOL* Hihi), en dat ging buitengewoon goed. Was supertrots op mijn bolle knollie! In eerste instantie reden we een groot ei in het midden, want aan hoeken doorrijden deed Toon niet. Hij dacht waarschijnlijk dat dat bij deze stal niet meer hoefde! Even aanpakken en toen snapte hij weer waar dat binnenbeen ook weer voor diende. Lekker ding hoor!

Met Kaminka gaat het trouwens erg goed, ze ziet er heel best uit (ahum, hooi-grasbuikje!), en zit duidelijk goed in haar vel. De bijrijdster was helaas ziek, dus het schiet nog even niet op met rijden! En de hoefsmid moet nou toch ook echt eens komen want Donald Duck is er niets bij, jemig wat een platpoten! Frusty

Maar ja, alles gaat eigenlijk naar wens en ik sta er iedere dag weer bij stil hoe blij ik ben dat ik Kaminka weer terug heb. Ze is zo lief, zo aanhalig, zo maf, zo eigenwijs, zo lomp, gewoon schattig! Ik ben een bevoorrecht mens met twee van zulke paarden! Dus als ik eens loop te mopperen, wijs me dan weer even op dit feit!

Groetjes (moet nog heel veel berichten lezen en ook nog werken tussendoor. O jee.... *LOL*)

Mieke


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:51

fijn om te lezen dat t allemaal zo goed is gegaan!!! wat tof dat toon zo gek is op Kaminka Lovers Lovers Lovers schattig hoor!!
hey we willen nu natuurlijk wel heeeeel snel foto's zien van je bollies he

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 11:54

Ja, ik hoop zo snel mogelijk de digicam van mijn werk te kunnen lenen, alledrie die knollies bij elkaar is ook wel apart! Om je eerlijk de waarheid te zeggen kleven ze nu alledrie aan elkaar... Huilen Frusty . De drie musketiers!!

Een lekker trio bij elkaar hoor! Foto's volgen! Beloofd!

Groetjes Mieke

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:04

Hoi Mieke,

Leuk dat de verhuizing lekker vlot verlopen is en dat de paardjes het zo naar hun zin hebben met z'n drietjes.

Enne.... inderdaad nu snel foto's hoor!!

Leuk en heel herkenbaar om te lezen over Toon z'n verbaasde houding Lachen .

Minne is afgelopen weekend een nachtje uit logeren geweest en vond het ook allemaal erg interessant maar wel een beetje vreemd hoor Verward en ooooohhhh wat fijn dat het vrouwtje de volgende dag 's-ochtends al weer vroeg in de stal was. Ik werd zeer uitbundig begroet door mijn paardenbeest en daarbij maakte mijn hart een sprongetje want blijkbaar is hij toch best wel net zo verzot op mij als ik op hem Lovers

Hij ging trouwens uit logeren omdat ik met mijn oude instructeur en nog vier andere paardenmaloten een puzzelrit heb gemaakt daar in de omgeving en het was makkelijker om hem daar de avond van te voren al naar toe te brengen, zodat we de volgende dag met z'n allen daarvandaan op tijd konden vertrekken. Die rit (gisteren dus) was echt een succes, de paarden hebben zich super gedragen, het was perfect weer (niet te warm, niet te koud) en hoewel ik had verwacht dat Minne (als enige Fries van het groepje) toch wel een beetje moeite zou hebben met een rit van bijna vier uur, liep hij de laatste kilometers nog steeds voorop met z'n oortjes recht naar voren en hartstikke vrolijk te hinniken naar die bende WPN'ers achter ons zo van "waar blijven jullie nou....???".

Ooeepps raak een beetje off-topic geloof ik en moet nu ook weer aan het werk.

Groetjes, Marijke

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:06

heeey super
Klinkt als een erg leuk stel daar op stal.
hoe lang blijf je hier staan (grapje *LOL* )
hoop dat het allemaal zo goed blijft gaan!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 13:39

Tja, Kim, je hebt gelijk: ben erg aan het verhuizen geweest de afgelopen twee jaar! Was niet echt de bedoeling, maar ja, vaak heb je pas door hoe een stal bevalt als je er een tijdje staat. Er wordt vaak van alles beloofd, wat men niet nakomt en dat weet je pas als je er een tijdje staat. Soms heb je het zelf goed, maar je paard niet en soms vind je er zelf niets aan op een stal, maar heeft je paard het wel goed. Best moeilijk om alles naar zin te krijgen en ik ben ook best veeleisend. Mag ook wel voor de prijzen die ze hier in de buurt vragen! Huidige (nieuwe) stal: 425 gulden per maand, zelf uitmesten. Voorzieningen: 20x40 bak, 20x60 bak, verlichte longeerkraal, onverlichte longeerkraal, beiden ook in gebruik als paddock of losgooibak, ieder een eigen kast, weidegang naar wens, div. paddocks voor zowel zomer als winter, overdekte spuitplaats, ruiterpad op 1 km afstand. Ik vind dit de prijs wel waard.

Maar bij de vorige stal hadden we het echt heel goed hoor, op een paar kleine puntjes na die je zelf anders zou doen, maar dat zul je overal hebben. In ieder geval is er niet echt een reden om hier weg te gaan. Als ik Kaminka niet had gekocht, stond ik daar tot aan mijn dood, waarschijnlijk!

Deze nieuwe stal is ook prima en ik ben dan ook niet van plan om ooit nog te verhuizen met mijn paardjes! Behalve als ik een eigen stekkie heb, maar dat zit er voorlopig niet in (Staatsloterij winnen?).

Leuk hè Marijke, dat paarden onmiddellijk zo aan je gaan hangen in een vreemde omgeving. Zo stoer als ze thuis vaak zijn, zo klein zijn ze als ze de situatie niet kennen. Is wel een goed teken vind ik!
Wel goed hoor, dat Minne zo'n enorme rit heeft volbracht, je hoort inderdaad altijd dat Friezen weinig uithoudingsvermogen hebben, maar volgens mij kun je dat best wel trainen hoor. Minne is daar dus het levende bewijs van!

Groetjes Mieke

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 14:12

Hai Mieke,

Ja ik vind het ook wel prima hoor dat Minne zo kleeft af en toe. Thuis is dat voornamelijk aan buurvrouwpony (weide- en paddockmaatje) Nadia en bij gebrek aan deze mooie voskleurige dame is het vrouwtje nummer 1..!!

Ik rijd soms met Henk op de fiets er bij een buitenritje van anderhalf uur, maar zo'n lange rit hadden we nog nooit gemaakt en nu moesten we dus ook in het tempo van de rest mee, terwijl we normaal ons eigen sjok-gangetje hebben.

Ik roep dus inderdaad ook altijd dat mijn Friesje z'n kwartje gauw op is, maar blijkbaar ten onrechte! Ik ben echt Lachen megatrots Lachen op 'm hij deed het perfect en bleef de hele rit lekker voorwaarts, wakker en vrolijk. Ik kon echt merken dat hij er ook lol in had. Zelfs mijn oude instructeur en inmiddels goede vriend stond er van te kijken. Hij vond Minne bij nader inzien dan ook meer geschikt als lange-afstandpaard dan als dressuurpaard (goh, hoe zou dat nou komen..... Knipoog).

Kortom we hebben gisteren GENOTEN. Heb 'm thuis praktisch doodgeknuffeld en qua complimentjes hoeft 'ie het komende jaar niets meer te kort te komen.

Jouw nieuwe stal klinkt niet verkeerd zeg...!!! Ik hoop tenminste van harte dat jij, Christa, Toon, Kaminka en Isard het er vreselijk naar jullie zin hebben.

Groetjes Marijke

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:17

wat gaaf dat Toon Kaminka een leuke vriendin vind! Mooi dat de verhuizing zo goed ging, is weer een opluchting he? Nou groetjes en knuffels aan de 'drie musketiers' *LOL*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 15:51

Zal ik doen! Het zijn alledrie grote knuffelbuffels, waarvan Kaminka de kroon spant, dus ze zullen er blij mee zijn!

Groetjes Mieke

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:13

Ikke gezien...
allebeide stalletjes heeeeel leuk!!
Toon mega cute!!!! Kaminka schattig met haar buikje en Isard ook lief!!! --> klefer dat merkte ik meteen..

Nooit meer verhuizen dus???
Je hebt t wel goed daar volegns mij!!

..... leeg .....

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:15

Jeetje Mieke, je nieuwe stal klinkt echt geweldig. En dat voor zo weinig geld ....
Is het allemaal zo goedkoop in NH?

Ik woon echt in de meest foute omgeving van het hele land!!!!
Ben het hele weekend op stallenjacht geweest en kan binnen een half uur rijden met de auto echt geen leuk alternatief vinden.

Ik heb wel iets gevonden op een half uur rijden maar ook dat is niet helemaal naar mijn zin, het zit aan een doorgaande drukke weg en de mogelijkheden om buiten te rijden zijn ook niet geweldig.
Dus ik weet het nog niet, ben erg aan het twijfelen ..

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 10:51

Nee het is zeker niet goedkoop hier in de buurt! De bakken waar ik het over had zijn buitenbakken, waarvan slechts de kleinste is voorzien van verlichting. De grote bak kan dus alleen overdag gebruikt worden en er mag ook niet in gereden worden als hij te nat is. Het is echt de bedoeling om deze bak heel goed te houden voor o.a. het oefenen van proefjes e.d.
Het feit dat je zelf uit moet mesten houdt het betaalbaar anders was ik met deze faciliteiten wel iets meer kwijt geweest denk ik!

Heb op div. stallen gestaan door omstandigheden en deze is eigenlijk als je de voorzieningen bekijkt het voordeligst.

Heb op een stal gestaan met binnenbak en twee buitenbakken voor 650 gulden. Hier mocht en kon niks, dus dat schiet niet op voor zoveel geld. De helft van het jaar mocht je niet in de buitenbakken rijden (te nat)en ook geen gebruik maken van de longeerkraal buiten (die was dan ook te nat). In de binnenbak mocht je niet longeren, dus dan longeer je gewoon een half jaar niet!!! Belachelijk! Er werd maar 1 x in de week uitgemest, dus dan weet je wel hoe die stallen eruit zien... Niks dus.

Dan was er nog een stal voor ƒ 500,==, zonder weiland met alleen een grote buitenbak en een paddock. De paarden werden er niet buitengezet i.v.m. gifspuitende bollenboeren vlaknaast de paddock en de bak.

Tja. Over het algemeen betaal je hier ongeveer 400 gulden voor een stal met buitenbak waar je zelf moet uitmesten en waar ze in de zomer in ieder geval het land in kunnen.

Voor een stal met binnenbak en volledige verzorging betaal je minimaal 650 tot 850 gulden.

Tis maar wat je goedkoop vindt! Ik vind het een hoop geld!

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Dartel, denisesilver, Fleuribelle, Karintich, meggiemeg, mmajar, ogidni, Symke, TamaraFloor, zippora en 168 bezoekers