middagje veiling

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sarabande

middagje veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 22:11

we zijn met een stel meiden naar de veiling in weert geweest. Bij het eerste veulen is duidelijk dat je vern... wordt. Die wordt tot heel hoog opgedreven. De man voor ons die meebied doet dat telkens als er weer veulens zijn gelieerd aan de eigenaar van de plaats waar wij zitten (is dat diplomatiek genoeg?????) als het meenes wordt houdt hij snel op. Buiten het gesjoemel, vriendjespolietiek en andere voor de paardenwereld normale zaken, valt het op dat er soms hele goede veulens voor heel betaalbare prijzen weggaan, die zijn dus niet van vriendjes!!!. Dat er heel veel springericht gefokte veulens tussen zitten, waar allen de eigenaar op bied en dat de veilingmarkt, ondanks de flauwekul van embryo's niet lucratief is en dat Ino Meyer de meest saaie en hoofdpijn verwekkende veilingmeester is die er bestaat. Een dreundende stem, geen enkele kennis van datgene wat hij verkoopt (ja een leuk front ) en toch steeds weer overal gevraagd. Gelukkig heeft heeft hij het praten in "vreemde"talen beperkt. Ik pleit voor het terugbrengen van de veilingen tot maximaal 3 stuks en dan met een eerlijke selektie. Niet door de vereniging van paardenahdelaren en consorten, maar door fokkers zelf en via een algemeen forum. Deze elkaar beconcureerende veilingen zijn voor niemand goed, zeker voor de fokkers niet die niemand meer op hun erf krijgen

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 07:03

Ik ben ook naar de veulenveiling in Weert geweest, en inderdaad was het meteen bij het eerste veulen al raak!! Het leek wel een promotiedag voor de hengsten van de Ijzeren Man, zoveel veulens van dezelfde hengst, het is toch niet te geloven!!

Jammer hoor, je gaat naar zo'n veiling om een indicatie te krijgen van de hengsten en wat ze vererven, maar of ik er nu wijzer van ben geworden Verward ??

Het was in ieder geval een leuk dagje weg, maar nogmaals, het eerste veulen was meteen de duurste met 28.000 euro, en het "goedkoopste" veulen "slechts" 2800 euro!!

En om nu te zeggen dat die van 28000 zo subliem was (of die van 2800 zo slecht Verward )??? Nee niet echt, maar ja (wat een gek ervoor wil geven natuurlijk).

En inderdaad, ik heb ook een aantal keer iemand zien bieden op veulens van dezelfde hengst, en zodra de prijs "hoog genoeg" was, hield het bieden op......

Over bomen en bos gesproken Verward !!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie