veiligheid en chaps

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:20

ik heb ongeveer die schoenen bij het plaatje van sanderijn. alleen met stalen neus en hier heb ik dan chaps overheen.

als het echter warm is heb ik mijn nikes onder mijn chaps aan

en ik rij nooit met cap alleen op concour en in de les en als ik een buitenrit maak dus ik zondig een beetje

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 11:40

o o o ingrid toch!!!!cap altijd opzetten,je weet maar nooit!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:25

Tja ik zet altijd een cap op. Omdat ik epilepsie heb neem ik zo min mogelijk risico.
Wat betreft rijden: als ik van te voren weet dat ik ga rijden heb ik altijd een rijbroek aan (zijn er mensen die liever een spijkerbroek aan doen?) en laarzen, of (sinds kort) chaps.
Onder de chaps: soort stalschoenen met hak, net zoiets als bij Sanderijn. Behoorlijk harde neus want mijn tenen zijn niet van staal *LOL* .
Als ik naar de manege ga en onverwachts rijdt, neem ik soms de chaps van een ander over mijn spijkerbroek heen, maar niet altijd.
Mijn chaps zijn elastisch en met rits, echt heerlijk zit het.
Doei! Dorine.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:32

Ik rij ook altijd met chaps. Meestal deo ik daar bergschoene onders. Ik heb ze voor heel geod koop in de scapino gekocht en toen ik laatst een nieuwe rijbroek kocht zag ik ze staat in de ruiterwinkel. alleen dan voor 200,-. dus die zijn wel veilig. Mijn chaps zijn zelf veilig. dan ding want onder je schoen moet is extra dik bij mij. dus als je addidasjes aan trekt zonder hak heb je toch nog een soort hak. maar heb veiligste is toch die schoenen uit de scapino! Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:34

ik of plate zool schoenen met chaps (wat fout is!!) of laarzen.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:37

Ik rij ook altijd met chaps en bergschoenen, bevalt prima!!

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:56

Ik heb ook veel met chaps gereden.
Een tip: kijk uit met stalen neuzen in je schoenen. Als je paard op je tenen gaat staan, net op het eind van je stalen neus, dan wil je niet weten hoe je tenen eruit zien. Huilen Huilen (als je ze al uit je schoenen krijgt Lachen ).

Caro

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:58

Oh ja

Met paardrijden roept iedereen om een cap,
Maar ga je erop staan (voltigeren) dan MAG het niet eens...

En vergeet dan ook je tenen maar want je loopt op turnschoentjes. Ik dan ook al menig teen zien sneufelen...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:02

Ok, ik ben helemaal van mening veranderd, toen ik weer eens met jodpuhs ging rijden werd ik half gedwongen door mijn instructrice om chaps te kopen omdat ik daarmee een veel betere beenligging heb, ik begin er al aan te wennen en het gaat inderdaad beter. Ok, ik weet het, deze toppic is oud maarja.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:34

Ik rijd ook met chaps.. (soms ook wel eens zonder) en draag hieronder zeer goede rijschoenen. Dus voor mij erg veilig.
Voorheen reed ik altijd zonder cap. Nu rijdt ik vrijwel altijd met cap, dit omdat ik door een ongeluk een zeer gevoelige nek/hoofd heb (bij de minste of geringste tik heb ik een hersenschudding). Ik bleef zonder cap rijden, totdat ik na een keertje rodeorijden zo raar neer was gekomen dat ik een paar maanden amper iets heb kunnen doen.

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-09-14 14:36 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:57

Ik rij met rijschoenen en met minichaps, soms met lange chaps. Net zo veilig als rijlaarzen hoor. als de schoen maar een hak heeft waardoor je niet te ver de beugel in kunt schieten.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:55

ik rijd dus altijd met laarzan op magnifiek en op valentina rij ik met mijn blackstones heb wel chaps maar eigenlijk nooit aan misschien in de winter wel weer lekker warm is dat!! Haha!
maar blackstones zijn natuurlijk stal schoenen veel mensen rijden er ook mee ik vind ze heel erg fijn in de stal en valentina rij ik er dus mee vind ik die schoenen super handig.
maar er zit wel een aardig profiel in zou je blijven hangen in normale beugels met die black stones?
daarom rij ik ook niet op magnifiek met blackstones maar met me gewone (paardrij)laarzen.
maar toch met tina vind ik het wel heel handig kan harder drijven die schoenen zijn erg stevig en rijden erg fijn.
en echt zwaar dressuren doe ik met haar toch niet.
ze moet wel flink werken! maar ze hoeft niet de hele tijd aan de teugel ofzo als je begrijpt wat ik er allemaal mee bedoel.
gewoon stap,draf,galop,voltes,slange voltes,gebroken lijnen afwenden op a,c,b of e lijn.
maar niet allemaal van die dingen zoals contragalop,wijken voor het been etc.
ach daarom vind ik die schoenen bij haar heel fijn1!! Lips are sealed
wat vinden jullie?

xxjes marjolein

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:55

Ik rijd eigenlijk meestal met goedkope "hele degelijke" enkelhoge schoenen van de bristol. Die rijden echt superlekker. Ook ik heb al vanalles geprobeert, maar bergklossen zijn nix, gympies ooknie, en mn aigle rijlaarzen zijn al helemaal flut. Ik heb meestal minichaps erover, van die nepleren met een rits en elastiek.
Enne, ik heb eigenlijk zelden een cap op. Schijnheilig Alleen op concour en soms met buitenritten (oja, en de jonge hengstjes rijd ik ook met, maar die zijn ook best wel link Haha! )

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:22

Ik rijd met chaps en rubberen joppers. Veilig en nog modder en blubberbestenig ook!