ze hebben me jaarling geprobeert te jatten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

ze hebben me jaarling geprobeert te jatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 17:47

ik kwam bij de wei in soest en er was een stroom draad door gebrand en de tussen draadt was los .
mijn bonte merie van 1 jaar wou niet meer naar me kommen ze is heel bang ik mag er nog niet aanraken ze heeft 2 kressen op haar hoofd en op haar benen .
ze hebben een touw waar het zoutblok mee vast zat gepakt en daar haar mee geprobeert te vangen ik ben zo boos Extreme duivel Extreme duivel
het het is weer gemaakt en de merie ja die komt niet meer naar je toe als je naar haar wil gaan loopt ze weg ze heeft GEEN vertouwen mee wat moet ik doe .
ik ben echt boos blijf van ander nams spullen af en heelmaal van paarden
Laatst bijgewerkt door francien op 08-09-02 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:51

jeetje zeg!!!
Dat schiet niet op.
Heb je de politie ofzo gebeld? Aan de andere kant, wat kunnen ze ermee?
Nu maar weer werken aan het vertrouwen

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 18:01

ja ik heb de politie gebeld? ja wat doen ze er mee ze hebben gezegt dat ze s'nacht zou lang rijden .
en ja haar vertrouwen is weg of ik dat nog goed krijg weet ik niet je krijgt nog geen halster om en ja als dat wel lukt moet ik hem dan om laten of niet asl ik hem af doe krijg ik er weer niet tepakken
en als ik hem wel om laat ja dan kunnen ze haar zo meenemen ja wat moet ik

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:34

what the f*ck!! Extreme duivel wat een lef zeg! Koe nou gelukkig heeft ze idd geen halster om gehad. dat vertrouwen komt heus wel terug. heeft tijd nodig. getver wie weet wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren dan had je nog blij mogen zijn als ze gestolen was. maar ja wees blij dat ze er nog is en als je haar niks kwalijk neemt en tijd geeft om het te verwerken (wie weet wat ze gedaan hebben) komt het echt wel goed.

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Hella
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:39

ooh dit is echt erug ik zou vanslag zijn als die weg is geweest.
maar dat vertrouwen komt wel weer terug je moet rustig aan doen en de tijd nemen!!
veel succes hel

famke, freek, hilda, kalinka, polle(ik zal je nooit vergeten), FIONA, DONNA, max en taran i love you 4-ever

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:45

Staat je jaarling onder toezicht? Is er iemand in de buurt die een oogje op haar houdt? Het kunnen mensen zijn die in een opwelling hebben gehandeld (Zo ziet het er naar uit als ze het touwtje van het zoutblok hebben gebruikt) maar ze kunnen ook gericht zijn gaan zoeken. Politie inschakelen en niet uit het oog laten!

Je suis Charlie.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:51

Wanneer gaan die galbakken nou eens met hun poten van andermans dieren afblijven Boos! Vroeger stond er op mishandelen of stelen van andermans dieren een hele hoge straf Extreme duivel Het zou goed zijn als er weer zwaarder gestraft zou gaan worden voor dit soort rottigheid.Maar ja ze vinden ze toch niet!

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 18:58

dat denk ik niet dat het een opwelling is geweest maar gericht er staan er 5 waar van 2 welsh k en 1 welsh cob en een kwpn en de merie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:01

Als het gericht is geweest, dan zxou ik haar daar vandaan halen. Better safe than sorry. Ik weet niet of er toezicht is daar, maar ik zou stalling zoeken MET 24 uur per dag toezicht.

Je suis Charlie.

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 19:08

er is wel toezicht om er weg te hallen is niet zo gemaakelijk waar moet ik heen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:15

Staat ze dag en nacht op het land?
Als ze 's nachts op stal staat, en je wilt haar weg halen. Hebben wij nog wel stallen vrij (waar Tiko staat), maar dat is wel in Hoevelaken.
En idd, als je rustig blijft en haar de tijd geeft zal dat vertrouwen wel weer terug komen. Sterkte!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:29

Bel Evelien Geerlof: 06-20897367, ze heeft een stal waar ook ze aan veulenopfok doet. Als je haar je verhaal voorlegt, kan ze je misschien verder helpen.

Je suis Charlie.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:11

Ja Evelien! Ik sta daar ook met Chester en dat bevalt me zeer goed!
Er wordt geloof ik 2x daags gecontroleerd, en er is goed toezicht op de paarden.
Omdat het een jaarling is, hoef je helemaal niet elke dag of week heen. En je hebt ook geen zorgen over of het wel goed gaat enz enz.

Ik zou je merrie in ieder geval per direct weghalen.
Als ik zoiets zou meemaken met eén van mijn paarden, zou ik ze accuut weghalen. Voor hetzelfde geld proberen ze het weer en ben jij straks je paard kwijt.
Zou je je zelf dat vergeven?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:02

Ja idd,
Gelijk weghalen
Dit is niet normaal meer. :@

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:49

waar hebben jullie het nou over???
Als ik een eigen stuk grond heb, of ergens een stuk grond huur, en mijn paard wordt daar geprobeert te stelen, moet ik maar ergens anders heen?
Kan overal gebeuren.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid zomaar te verhuizen.
Daarbij weet ik van een kennis van een kennis (jaja, snap je het nog Haha!)
Die had zijn paarden bij zijn eigen huis staan. Bij de avondbeurt stonden merrie en veulen nog in de wei (uur of 11) volgende ochtend vroeg waren ze weg.
Niks gemerkt, weg gehaald via de andere kant van de wei (dus niet de kant die aan huis grensde)
Mensen moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven, maarja, schijnt nogal moeilijk te zijn

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 00:10

Ik zou haar in ieder geval niet achterna zitten, of constant proberen aan te raken. Ga gewoon eens als je een middag vrij hebt in de wei zitten, ze komt vanzelf wel naar je toe. Ga vooral niet zelf proberen om contact te zoeken. Je moet in ieder geval erg veel geduld hebben. Wanneer ze contact probeert te zoeken, van daaruit verder werken. Maar kijk wel uit dat ze niet eenkennig wordt, ik weet niet of je van plan bent haar zelf te houden, of ooit te verkopen...anders zou je daar problemen mee kunnen krijgen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:27

Gelijk weg halen hoeft niet.
Maar er een keer over na denken of het niet veiliger is hem ergens anders neer tezetten , waar misschien wat meer toezicht is. Ik weet natuurlijk ook niet hoe de situatie nu is.
Daarbij klopt het dat mensen gewoon van spullen van anderen af moeten blijven, maar als sommige mensen dat niet kunnen. moet je toch op een andere manier zorgen dat het niet gebeurt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 23:00

De wei huur ik en het is heel moelijk om wat te vinden ik heb er 2 jaar over gedaan voor ik wat had . dus het valt niet mee om weer wat te vinden daarbij ik heb 1,3 hectare . en als ik wat zie is het zo klein daar past net een shet op en ik heb er 4 2 welsh K 1 welsh cob en bonita dat is een trakehner . en 1 welsh K merrie krijgt een veulen in april dus ik moet wel een groot stuk wei hebben .
ik zoek wel maar ik heb nog geen anderen plek voor haar . maar ik heb wel een aantaal mensen die voor mijn de boel in de gaate houden .ik ik rij zo 3 a 4 keer zelf langs de wei zelf om 12 uur en om 1 uur s'nachs .
Bonita ( zo heet ze dus ) is nog heel bang ik heb er van dag kunnen aaien en een borstel over de rug .
maar ze kijkt me aan met van die ogen je doet me toch niks .maar ik mag even aan haar zitten dus het beging is er .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 07:12

Misschien wel blonT van mij, maar hoe wil je in het pikkedonker groene paarden weg halen? Met een grote zaklamp? Dat wordt toch er achteraan racen? Ik denk dat het overdag is gebeurt.

Hoe is de wei afgezet? Ik bedoel dus met de stroomvoorziening.

Als de draad rondom loopt en ergens met een knoop is vastgemaakt, is het al moeilijker om de omheining los te maken. Als er dan een stevige klok opstaat, event. met 2 accu's dus extra veel stroom en de klok met de acuus staat ergens totaal uit het zicht, dus zoeken waar hij staat. Ik zou hem dus gaan verplaatsen (in een greppeltje ofzo). Die draad pak je niet zomaar beet om los te knopen (dikke draad) en doorknippen is ook niet meer 1 knipje. Spreek uit ervaring, raakte perongeluk met mijn onderarm de draad aan, kreeg me toch een klap, ben me rotgeschrokken, trok door mijn lijf heen. Dan ga ik niet knippen of de draad lospeuteren.

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 12:18

mischien was het helder weer ik weet het niet zat toen het gebeurt was in spanje .
er zit rondom stroomvoorziening met een zwaren klok .
maar de draaden zijn door gebrand en verder weet ik het niet .maar je hoeft niet bij mijn het draad vast te pakken .

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 12:19

francien schreef:
mischien was het helder weer ik weet het niet zat toen het gebeurt was , ik in spanje .
er zit rondom stroomvoorziening met een zwaren klok .
maar de draaden zijn door gebrand en verder weet ik het niet .maar je hoeft niet bij mijn het draad vast te pakken .

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 12:21

francien"]
[quote="francien schreef:
mischien was het helder weer ,ik weet het niet, zat toen het gebeurt was in spanje .
er zit rondom stroomvoorziening met een zwaren klok .
maar de draaden zijn door gebrand en verder weet ik het niet .maar je hoeft niet bij mijn het draad vast te pakken .
[/quote]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Noukie123 en 36 bezoekers