Hoe gaan jullie het bos in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:55

Wij hebben geen bos, wel recreatie-gebied en polderweggetjes. Ik ga met een vz-zadel, een hoofdstel en een martingaal het erf af. Natuurlijk heeft mijn paard zijn peesbeschermers aan.

Ik heb een rijbroek aan en een makkelijke trui ofzo. En nu komt het.............:ik heb een VEILIGHEIDSCAP op mijn hoofd.
Dat is nl. een goede gewoonte, ook al is je paard nog zo braaf, een ongeluk zit in een klein hoekje, en het hoeft niet eens je eigen schuld te zijn.....

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:09

Als jij denkt dat er wat engs gaat gebeuren, zeg jij dat je de slof strakker neemt! Dat is een verkeerde instelling volgensmij, geeft het paard jou vertrouwen, en vertrouw het paard, dan gaat het een stuk beter! Vertrouwen...dat is het sleutelwoord, toch?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:21

Ik ben het helemaal met Machie eens. Op zo'n manier maak je het paard er attent op: 'pas op, er gaat iets engs gebeuren'. Net zoiets als wanneer mijn moeder al honderd meter van tevoren zit mee te remmen in de auto als ik aan het stuur zit en op een kruising aanrijd. Raak ik ook gespannen van, of op z'n minst geïrriteerd.

Als jij zelf een spannende situatie zo rustig mogelijk benadert, dan breng je dat over op je paard. En alleen op die manier creëer je vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:24

Helemaal mee eens!!!
Niets meer aan toe te voegen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:01

Wat ik juist niet snap is dat mensen zeggen dat ze dr mobiel niet meenemen omdat ze toch geen bereik hebben.
Maar je kan toch altijd en eeuwig 112 bellen? Daar hoef je zelfs je simkaart niet voor te gebruiken!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:07

Buiten rijden is bij ons duin en strand.

Fie gaat dan voor in de peesbeschermers en springschoenen en achter in de strijklappen.
Ik rijd verder met m'n dressuuzadel en hoofdstel met dubbel gebroken watertrens, gecombineerde neusriem en martingaal.

Ik probeer altijd m'n telefoon mee te nemen voor de zekerheid.