Het is de staleigenaar in zijn bol geslagen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Het is de staleigenaar in zijn bol geslagen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 22:05

Wij (Jive en ik) staan sinds een half jaar weer opnieuw bij de stal waar we weer een half jaar terug waren weggegaan. (wegens omstandigheden (weidegang en de sfeer), maar de 'nieuwe' stal bleek nog erger Knipoog )
Toen we net terug waren was alles gewoon goed, maar nu we hier weer een tijdje staan begint het oude gedoe weer op gang te komen, de dingen waarom we voorheen waren weggegaan dus eigenlijk.
Omdat wij (Jive en ik) op een andere manier rijden dan de rest van de stalgenoten+ de staleigenaren horen we er daarom al niet 'echt bij' . (de rest is ook volwassen en wij niet, maar toch..) We hebben alweer een poosje opnieuw problemen voor de weidegang. Je moet in principe zelf je paard buiten zetten, maar in de praktijk doet iedereen het voor elkaar.. behalve voor ons. De situatie op stal is ook een beetje raar, en zijn hooguit 5 klanten, een aantal met verscheidene paarden, die (als al eerder gezegd) echt een kliek vormen.

Wij hadden dus al het idee dat de eigenaren van de stal ons 'wat minder' mochten dan de rest.. maar wat er vandaag nou weer was sloeg alles.
Er lag een briefje in de kantine, waarop doodleuk stond dat er niet meer gesprongen of vrijgesprongen mag worden, behalve onder begeleiding.
Dit komt er dus op neer dat je alleen nog maar in de les mag springen. (= inkomsten voor de staleigenaar). En laat nou het grappige feit zijn dat Jive en ik de enigen zijn die actief springen.. de rest springt zelden tot nooit Frusty

Dus ik ging naar de eigenaar, en vroeg wat dit te betekenen had. 'Ja nou, het werd veel te gevaarlijk'. Sure meneer de eigenaar, we springen al 3 jaar maar het is nu ineens te gevaarlijk.
Maar goed, ik vroeg daarop, waarom de paarden dan ook niet meer mochten vrijspringen.. En toen kwam er ineens een heel verhaal over dat wij het springmateriaal nooit opruimden, en dat hij er genoeg van had, en dat we nooit een cap op hadden, enz enz enz.

Dit sloeg werkelijk kant noch wal, aangezien wij altijd onze spullen meteen weer weghalen ( terwijl meneer in kwestie himself wel rustig zijn hindernissen een week laat staan als hij eens springt). Er was alleen de laatste keer na de springles een incidentje, omdat na onze les nog een les kwam waardoor wij niet op konden ruimen. De volgende dag stonden er nog 2 palen naast de bak, en die moesten wij met alle geweld meteen weghalen, terwijl we allebei bezig waren op dat moment met de paarden. Wij hebben het wel weggehaalt uiteraard, maar 10 minuten later. ( voor de goede orde; er reed op dat moment niemand en niemand had er überhaupt last van, omdat de palen al NAAST de bak stonden.
Ik heb altijd een cap op met springen, Jive en haar zus meestal niet. Maar hij heeft hier eerder nooit een probleem van gemaakt, en gaat zelf ook zonder cap op een 3 jarige hengst zitten.. Maar als hij dat had gevraagd, hadden ze natuurlijk best een cap willen gaan dragen onder het springen.

Het is een beetje een rel geworden ( Jive's zus ging helemaal door het lint), maar ik weet niet wat ik hier mee aanmoet. Wij betalen tenslotte toch stalgeld om gebruik te mogen maken van de faciliteiten.. kan hij het ons dat zomaar verbieden?
Het beste is denk ik om het even te laten rusten en er dan op een rustig moment nog eens over te praten, maar ik blijf het een hele rare actie vinden.


wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:16

Ik zie aan de foto's dat je op A bij onze buren hebt gestaan of de andere foto's bij de Groene Velden, een zeker dressuurstal:-). Beiden vind ik waardeloos. Ik ben erg blij met waar ik nu sta. Overal is wel wat maar vind het hier al een jaar erg prettig. Kennis van zaken hebben ze en er wordt niemand buiten gesteld.

'Paint' it 'Black'

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:18

Is het beperken van het springen niet om de bakbodem?
Maar wat vervelend van het buitenzetten, jullie hebben natuurlijk dezelfde tijden....
eerst zette ik ze buiten en haalden jullie ze binnen.
Er is een stal bij ons vrij Knipoog naast Or.

He Fasel, waar sta jij dan?
Laatst bijgewerkt door orri op 06-09-02 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:19

Naja zich tword steeds gekker met die vent wie denkt wel niet dat die is! Ook eerst toen er een hindernis in de bak stond en ik sprong een keertje hij gelijk gillen cap op!! Of ik dat zelf niet kan uitmaken en eerst hoefde het niet. tsjee tis echt raar met hem! Ik zou er ook wel eens wat zeggen! Mijn ouders betalen niet voor niks zo veel geld voor die bak! En ook vandaag had zo'n ton in de bak gelegd omdat ik geen zin meer had in dressuuren, komt hij eraan en ruimt zo die ton op terwijl ik gewoon aan het stappen was. Vond het echt vaag maar die mensen zijn gewoon vaag! En met die wei is daar altijd een probleem geweest. Altijd zo moeilijk moeten hun doen echt niet normaal! Ik weet niet wat we moeten doen hoor

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:20

Waar sta je dan?

'Paint' it 'Black'

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:23

Echt heel vaag hoor Maaike... Knipoog Is er niet ergens anders nòg een andere stal waar je het nog zou kunnen proberen?

Ik vind dat als je stalgeld betaalt, je dan ook gebruik mag maken van alle faciliteiten hoor. Vaag mannetje die staleigenaar Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:25

Moet er overigens bij zeggen dat het niet verkeerd is dat ze vinden dat jullie een cap op moeten... bij ons staat het in het stalregelement, tot 18 jaar verplicht cap op...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 22:33

San, die eigenaar is de vaagheid zelve Clown

Ik noem uit discretie geen namen ( van stal ed) , omdat ik de stal hier niet onderuit wil halen.

Orri, het kán onmogelijk voor de bodem zijn, die is supergoed en we springen hooguit eens per 2 weken.. kom op zeg Knipoog

In Lelystad zijn geen andere, betere stallen, dat hebben we al meerdere malen uitgebreid onderzocht.

We zullen het hiermee moeten doen.. Scheve mond

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:53

Ik kan niet zeggen of we betere stallen hebben. Heb een nare ervaring gehad maar ik kan wel zeggen dat ik sinds een jaar erg fijn sta.

'Paint' it 'Black'

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:19

het word idd steeds gekker , we moeten maar volgend weekend ofzow met ze gaan praten . Die vent wil overal gewoon geld uit slaan Boos! Misselijk
En fasel de stal waar wij nu staan is niet waardeloos, maar de mensen mogen ons niet zo Scheve mond Boos! en de sfeer is superslecht,waar sta jij dan??

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, ardanwan, Babootje, Freekfuchs, hokke, Karintich, Lauke, laura_estee, MairiMacBran, maras, MarjanB, mirriejj, Nieknollie, Nimby, robbie88, Salinah, xSannee en 121 bezoekers