Een gaaf verhaal van Monty Roberts!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Een gaaf verhaal van Monty Roberts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 04:28

Ik ben een boek aan het lezen van Monty Roberts en daarin stond dit verhaal:
Het gaat over een dame die een Mustang had geadopteerd en vroeg aan Monty om de Mustang te trainen. De Mustang was een merrie met een veulen. Monty had een paar uurtjes met haar gewerkt en begon met het trainen van de zadel.

Sean, mijn assistant, bracht in het zadel, hoofdstuk en zadeldeken en plaatste het in het midden van de bak. De merrie rende snel weg en rende tegen het zadel op en begon te bijten in het zadel.
Monty verteld dan dat hij de schrik van zijn leven had en dat hij dacht dat hij de volgende op haar menu zou zijn.
De merrie liep weg van het zadel en rende naar Monty toe. Hij ging zitten tegenaan de wand van de bak met zijn hoofd tussen zijn benen. Toen hij weer opkeek stond ze rondom hem. Iedere keer als ze naar het zadel keek gingen haar oren plat en ontbloote ze haar tanden. Als ze zich weer omdraaide naar Monty gingen haar oren weer naar voren. De merrie rende weer naar het zadel toe en begon weer in het zadel te bijten en trappen. Daarna ging ze weer naar Monty toe. Hij legt later uit dat de merrie hem beschermde net als ze haar veulen zou beschermen.

Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te vertalen zonder het te lang te maken. Ik was best wel onder de indruk van dit verhaal!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:02

echt een gaaf verhaal ja, ik zou me ook kapot schrikken als ze zo tekeer gaan tegen het zadel en tevens het hazepad kiezen en de klappen afwachten Party!! maar dat ze jou dan bescherm zoals ze dat met haar veulen doet had ik nooit verwacht!!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:49

ja idd een mooi verhaal..................
ik word er een beetje stil van.....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:49

Idd een heel mooi verhaal! Monty Roberts kan echt veel mooie verhalen schrijven vind ik! Lachen

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 11:12

ik heb het boek ook gelezen,is echt een heel mooi boek,ik heb echt bewondering voor die man