Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 00:04

Vandaag had ik een afspraak met handelsstal jansen van den hout,zei zouden komen kijken bij mijn merrie die ik te koop heb staan.
Maandag belde ik de handelsstal of ze interesse hadden in mijn merrie,dat hadden ze en een van hun zou komen kijken,als ze kwamen zouden ze bellen.
Vrijdagmiddag belde ik op met de vraag wanneer hij precies zou komen,zijn antwoord was zaterdagmiddag.Hij moest uit amsterdam komen en hij zou mij bellen als hij daar weg reed.

Vandaag ben ik dus om 10 uur opgestaan,naar mijn paard gegaan en mij voorbereid op het afscheid.Ik wist niet zeker of ze haar wel mee zouden nemen,maar hij moest anderhalf uur rijden dus ik ging er vanuit dat hij haar wel mee zou nemen.
Ik ben met mijn paard gaan wandelen,ik heb haar gepoetst,staart uitgeplozen,hoeven schoongemaakt allemaal zodat ze er netjes en toonbaar uitzag en omdat het laatste keer kon zijn dat ik haar zou poetsen.
Ze heeft nog een flinke bak met biks,meusli,mais en etc gehad als afscheid.
Mijn paard staat op mijn werk en op zaterdag is het altijd een flinke drukte,een heleboel mensen leefde met mij mee en ik heb het de hele dag gehad over de verkoop,het verdriet van de verkoop etc.
Ik liep de hele dag met een naar gevoel in mijn buik,afscheid nemen doet pijn.

Om 4 uur was ik nog niet gebelt en begon ik me toch een ebetje zorgen te maken,zouden ze nou wel komen?
Ik belde de betreffende persoon op om te vragen of hij nog kwam.Ik kreeg hem aan de telefoon maar hij riep alleen maar hallo? hallo? Nouja slechte verbinding..dat kan natuurlijk ik riep "kunt u mij verstaan?" waarop hij antwoord "nee ik kan u niet verstaan".
Goed ik belde de andere persoon van deze handelsstal op en ik vertelde hem dat ik een afspraak met hem had en dat ik hem niet goed kon bereiken.Deze persoon vertelde mij dat ik het gewoon nog een keer moest proberen en anders moest ik hem even terug bellen.
Ik probeerde nog een keer de betreffende persoon van de afspraak te bellen,dit keer kreeg ik wel gehoor.

Hij zou mij om 9 uur sochtends 3x gebelt hebben om te zeggen dat hij eraan kwam.Hij had 3x mijn voicemail gehad.
Mijn telefoon was helemaal opgeladen,het geluidsniveau stond op zijn hoogst,ik heb nog nooit een uitval van provider of telefoon gehad met deze telefoon die ik nu heb.Ook had ik geen gemiste oproepen en geen smsjes gekregen dat iemand mijn voicemail had gekregen maar niks had ingesproken.
Ik antwoorde dus dat ik dit erg raar vondt want ik had geen gemiste oproepen,ik vroeg of hij nu nog langs kon komen maar dat kon niet want hij was thuis.Goed dan wilde ik wel een nieuwe afspraak waarop hij antwoorde dat hij dan en dan weg moest en dat hij dan dinsdag wel zou bellen voor een nieuwe afspraak.

Dit alles bij elkaar vindt ik dus gewoon erg raar.Deze mensen hebben een nette internetsite ik ben vriendelijk tewoord gestaan,we hadden een mondelinge afspraak dat hij zou komen op zaterdagmiddag en dan laten ze je dus gewoon zitten.....
Ik ben behoorlijk boos en verdrietig,ik ben de hele dag bezig geweest met het afscheid van mijn paard en nu staat die weer op de wei.Ik voel me gewoon bedrogen,sterker nog ik ben gewoon bedrogen!

Ik wilde mijn verhaal graag even kwijt en wil graag weten of er meer mensen zijn die zulke ervaringen hebben met deze stal.Het begon allemaal zo goed en had vertrouwen in deze mensen..maar helaas..waren ze toch niet zo zoals ik had gedacht.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:07

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Zeker omdat je je nou niet echt verheugt op het moment dat je afscheid moet nemen van je paardje. Misschien is er sprake van een misverstand? Kun je niet om opheldering vragen?

0mandy0
Berichten: 812
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: vlijmen

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:12

Je zou louskeh hier op bokt kunnen PBen zij werkt daar dacht ik! xxx

mexxje

Berichten: 1764
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: friesland

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:14

Niet netjes van zulke stallen.
Ik vindt handelstallen altijd wat vaag...
Bij mij is een keer gelogen dan mensen vanuit een handelstal kwamen.

ps, die pony die dus naar die stal is gegaanm heet ook Jersey..

Shayenne93

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:18

0mandy0: Dat klopt louskeh werkt daar iid

Anoniem

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:19

Ik snap dat dit heel erg vervelend is, maar ik denk dat het wat voorbarig is om deze stal met naam en toenaam op internet te zetten. Misschien is er een sprake van een misverstand en heeft die man een verkeerd nummer gedraaid en daarop een aantal keer voicemail gekregen? Zoiets heb ik ook wel eens gehad. Iemand zei dat ze me de hele middag gebeld had en ik had geen gemiste oproepen, mijn telefoon stond gewoon aan en had ik bij me, dus tja? Achteraf had ze 1 cijfer steeds verkeerd getoetst.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 00:30

Ik zou om opheldering kunnen vragen,maar eigenlijk heb ik daar weinig zin in.Het lijkt me niet dat ze een verkeerd nummer hebben ingetoetst,ik heb mijn nummer duidelijk gegeven en hij heeft mij toen ook een keer terug gebelt.
Daarbij zou hij smiddags komen en belt hij volgens hem om 9 uur sochtends.Terwijl ik smiddags bel en hij hoort me niet goed en ik vraag kunt u mij verstaan zegt hij nee ik kan u niet verstaan... ook erg vaag allemaal.
Daarbij snap ik ook niet waarom hij op dinsdag pas een afspraak wil maken..je wilt handelen of je wilt het niet.
Ik voel me gewoon bedrogen en wil mijn verhaal hier gewoon neer zetten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:34

er i svandaag precies hetzelfde gebeurd bij een meid die ik ken. ik weet alleen niet de naam van die hndelstal, erg vreemd

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:41

Tja, mensen die een handelsstal runnen hebben het soms gewoon erg druk!
je bent maar een nummer, aan wie ze misschien wat geld kunnen verdienen..
ik vraag me trouwens af waarom je je paardje aan een handelsstal wil verkopen
als het een braaf paard is in de lagere prijsklasse is de kans groot dat het dier gekocht word door een Manege....wil je dat eigenlijk wel Scheve mond

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 00:48

Mijn paard is absoluut niet geschikt voor een manege,en dan nog al was ze dat wel dan zou ze op een manege vast ook wel goed verzorgd worden.

Shayenne93

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:53

Dat goed verzorgen valt op sommige manege's erg tegen
Maar weer on topic Lachen

Anoniem

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:54

Jordy schreef:
Mijn paard is absoluut niet geschikt voor een manege,en dan nog al was ze dat wel dan zou ze op een manege vast ook wel goed verzorgd worden.


Grote kans dat ze op een goede manege een heel goed leven zou kunnen hebben. Veel paarden worden ook een stuk makkelijker van veel en regelmatig bewegen. Ik heb ook een paard gehad dat de laatste maanden in een manege heeft gelopen. Het beest heeft het nergens zo naar zijn zin gehad als daar.

Maar serieus, daar zou ik me inderdaad niet te druk over maken. Waar je paard uiteindelijk terecht komt, heb je toch niet in de hand. Al verkoop je hem zelf aan een particulier met een paardenparadijs in de achtertuin, voor hetzelfde geld verkoopt deze hem dezelfde week nog door.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:57

Er zijn ook genoeg particulieren die een paard kopen en dan maar 2 a 3 keer per week komen rijden/longeren. De rest van de tijd staat dat beestje dan weg te kwijnen in de stal.

Nou dan is een paard echt beter af op een manege.

Bovendien vind ik het wel erg voorbarig dat komen kijken gelijk zou staan aan kopen.
Ook al waren ze wel geweest dan hoeft dat nog niet te betekenen dat ze hem ook gekocht hadden.

Mick_G

Berichten: 1019
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Ter Aar

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 01:02

Ik vind het een beetje overdreven om deze handelsstal met naam en toenaam op het internet te zetten. Waarschijnlijk is er sprake van een misverstand, dat kan namelijk iedereen overkomen. Het is inderdaad een vervelende situatie voor jou, en ik snap dat het koud op je dak komt vallen als er dan niemand komt opdagen, maar een foutje is menselijk.

Ik heb namelijk wél een erg goede ervaring met handelsstal Jansen van den Hout, en ik kan zen bij iedereen aanraden!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 01:05

komen kijken staat niet gelijk aan kopen dat klopt,alleen had ik me daar gewoon op voorbereid want als een handelaar komt kijken nemen ze meestal gewoon een trailer mee,is het wat dan gaat ie mee.Vandaar dat ik me daar op had voorbereid.
Het maakt niet uit waar ze terecht komt bij een handelaar of particulier echt zekerheid heb je toch nooit.
@ Mick_G Voor mij is er geen sprake van een misverstand en ik zet dus mijn verhaal hier gewoon neer.Jij hebt wel een goede ervaring met hun en zo zullen er ook wel meer zijn,ik heb een slechte ervaring met hun en ook dat wil ik delen,evenals de goede ervaringen met bijv. een andere stal.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 01:18

een mooie internetsite wil niet zeggen dat het ook een goede handelsstal is...
Ben er vroeger ook meerdere malen geweest toen vond ik het 3x niks daar..ook veel slechte verhalen gehoord maarja dat hoor je over zoveel handelsstallen.
Hoe het er nu aan toe gaat daar weet ik niet, al hebben ze regelmatig leuke paarden te koop staan?

Bel gewoon nog een keer, leg uit dat jij ook tijd voor hun vrij moet maken iedere keer als hun niet langskomen en dat je nu een duidelijke afspraak wilt hebben wanneer ze komen.
Komen ze dan weer niet dan zou ik mijn paard aan een ander verkopen?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 01:24

Het enige wat ik te zeggen heb is deze zin: "Kunt u mij verstaan?" met als antwoord, Nee ik kan u niet verstaan... erg frappant dat hij daar wel antwoord op kon geven dan he ?
Heb zelf nooit persoonlijk contact gehad met de eigenaren, dus kan daar weinig over zeggen overigens, maar vreemd vind ik dit wel, rare gang van zaken...

Veel sterkte met de verkoop, vervelend hoor, je vind vast een goed adresje voor haar. Succes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:17

Dat van "kunt u mij verstaan" en dan antwoorden met nee; vind ik ook wel erg dubieus Nagelbijten / Gniffelen

Ik begrijp hieruit wel dat je deze man alsnog op afspraak gaat laten komen? Dat snap ik dan weer niet, want wanneer hij dit topic gaat vinden (wat natuurlijk onherroepelijk gaat gebeuren aangezien een aantal bokkers daar rijden) dan denk ik niet dat de beste man erg blij gaat zijn Nagelbijten / Gniffelen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:12

nee hoor,hij komt niet meer op afspraak ik wilde dat wel alleen wilde hij pas dinsdag een afspraak maken..van mij hoeft hij niet meer te komen.

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:42

Ik heb een tijdje terug ook contact met hun gehad. De merrie die ik had kwam bij hun vandaan de vorige eigenaar had haar daar gekocht. Ik dacht misschien hebben hun eventueel intresse. Ook afspraak gemaakt fotos gemaild van mn merrie ze zouden komen kijken en heb nooit meer een telefoontje gehad. Gelukkig heb ik via markplaats veel reacties gehad en ze is nu naar een heel lief vrouwtje gegaan probeer dat is.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:43

Ik kom vaak op handelsstal jansen van den hout en ik heb er noog nooit een nare ervaring mee gehad,en mocht er onverhoopt toch een problem ontstaan wordt dit gewoon netjes opgelost.

Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:46

CCCCorine schreef:
Ik snap dat dit heel erg vervelend is, maar ik denk dat het wat voorbarig is om deze stal met naam en toenaam op internet te zetten. Misschien is er een sprake van een misverstand en heeft die man een verkeerd nummer gedraaid en daarop een aantal keer voicemail gekregen? Zoiets heb ik ook wel eens gehad. Iemand zei dat ze me de hele middag gebeld had en ik had geen gemiste oproepen, mijn telefoon stond gewoon aan en had ik bij me, dus tja? Achteraf had ze 1 cijfer steeds verkeerd getoetst.


Hier ga ik in mee, het kan gewoon een misverstand zijn al zie jij dat misschien niet zo. Hier is het ook wel eens gebeurd dat iemand mij gebeld had en ik niets gemerkt, geen uitval van provider, geen voicemail, geen gemiste oproepen etc.

Succes met de verkoop van je paard.

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:48

Mijn tante had er een paard gekocht..
Zou ze op een zaterdag ophalen..
Hij had volgens mij die vrijdag een koliek aanval en is aan de gevolgen overleden..
Daar zit je dan..
Maar ze is hier extreem netjes behandeld..
Geld terug gehad..
En als ze een paard zouden hebben die aan haar eisen zou voldoen zou hij contact met dr opnemen..
Vind dit erg netjes geregeld..

Kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:32

Vindt niet dat je meteen de stal met naam en al op de site kan zetten. Dit kan gebeuren en berusten op een misverstand.
Ik ben daar ook mijn vorige paard in gaan ruilen. Ben dr eerst wezen kijken wat zij hadden staan. Duidelijk verteld wat ik wel en niet zocht en ook een eerlijk antwoord gekregen. Toen ik mn keus had gemaakt, paard laten keuren, heb ik mn merrie ingeladen en daar naar toe gebracht en zij hebben mijn merrie ongezien genomen. Alles netjes afgehandeld, half jaar garantie gekregen (zwart op wit) en zeer tevreden.
Mocht ik nog een keer voor een paard gaan, ga ik zeker daar kijken.
(helaas liep het paard na een krap jaar een dusdanig ernstige blessure op dat ie nu nog op rust staat, maar goed dat kan altijd gebeuren)

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Slechte ervaring met handelsstal jansen van den hout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:46

Erg vervelend hoe dit is gelopen en ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Waarom wil je je paard naar een handelaar doen en niet naar 1 persoon zodat je weet waar je paard terecht komt?

Gr. kim