we hebben net een hafjegekocht !!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

max_4ever

we hebben net een hafjegekocht !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 10:00

we zijn vanochtend bij een hengst veulen weesten kijken (hafje).
zijn vader is 1.48 en zijn moeder 1.40
de vader is atlantic , kent iemand die misschien? de moeder hebben we ook gezien en hij is nu ong 2 weken van de moeder af, en staat samen met een merrie veulen in de stal(en wei)het is best een lichte kleur haf, (zijn moeder is donker) en hij heeft een blesje die bovenaan breed is Pling .
over ong 1 of 2 weekjes halen we hem op., hij heeft wel een kaal stukje op zijn neusje omdat het halster schuurt, maar straks krijgt hij gewoon een goed halster Knipoog
ze hebben er niet veel mee gedaan en je kan hem ook nog niet zo makkelijk pakken , maar dat komt wel goed. hij is nu al best groot (vind ik dan he) ik schat hem nu op de 1.25m maar misschien is dat wel normaal, hij is op koninginnedag jarig dus is hij is eind sept 5 maanden , hij klom al op zijn moeder en ging achter de andere merrie aan }> dus daarom is hij er al vanaf.
bij zijn vader en moeder zit papier maar bij het veulen hebben ze het niet aangevraagt omdat het een hengstje was, maar xze zeiden dat dit nog wel kon, dus gaan we dat aanvragen. het dekbewijs hebben we alvast meegekregen
hij is echt lief Lovers , hopen dat het ook klikt met soraya en ramona

oja hij heeft nog geen naam!, die man noemt hen nu japie Verward , nou dat is nog ergen dan cindy *LOL* dus wie weet een leuke naam? we willen hem hengst laten

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:47

Leuk joh! Tja ik heb geen verstand van Haflinger namen, moet je bij dat stamboek ook met een bepaalde letter beginnen? Mijn "vorige" haffie heet Amor. Lovers

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 17:59

Meavey schreef:
Leuk joh! Tja ik heb geen verstand van Haflinger namen, moet je bij dat stamboek ook met een bepaalde letter beginnen? Mijn "vorige" haffie heet Amor. Lovers

De naam van een hengstje moet met dezelfde letter beginnen als die van zijn vader (Of met St).

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 21:24

oke das handig om te weten

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 10:59

Ik heb wel wat foto's van Atlantic, als je nog interesse hebt pb me even dan stuur ik er een.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie