De eerste springles van Cerise!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

De eerste springles van Cerise!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 14:05

Gisteren had ik weer les.
Ik rijd officieel in de dressuurles, maar heel af en toe, naar gelang de behoefte van de ruiters, geeft de instructrice les in springen.

Cerise is nog echt een beginner wat dat betreft, had al een paar keer laag (zo'n 50cm) gesprongen, 1 sprongetje op de middenlijn in de buitenbak.
Dit was dus heel wat anders!

We reden in de springwei, op gras dus. Er stonden al een stuk of zes hindernissen klaar.
Mevrouw is wel een wei gewend, die komen we vaak tegen met buitenrijden, en dan krijgt 't vrouwtje een wilde blik in haar ogen ahum... en mag Cerise in galop, soms ook lekker strekken. }>
Dat wilde Cerise dus ook tijdens losrijden.
Hee mag ik in galop? Dan meteen maar hard.... Knipoog
Pas na een aantal keren opnieuw aanspringen kreeg ze door dat uitgestrekte galop er dit keer niet in zat, maar dat het toch echt dressuur was wat er verlangd werd.... ze had er niet zo'n zin in.

Gelukkig veranderde dit al snel, want het balkjes draven was een groot feest.
Alleen waarom die nou zo ver uit elkaar moesten liggen, puf hijg, dat vond ze niet helemaal handig, maar ze hield het aardig vol die grote passen.
Peter stond langs de kant te genieten van die achterhand die aan 't werk werd gezet grinnik.

Toen 't springen: eerst drie balkjes draven, over de diagonaal, dan uhm... na een afstand van ong. 4 galoppassen die ik dan in draf deed, een klein kruisje, zonder drafbalkje ervoor.
Cerise moest dus zelf uitfiegelen hoever van tevoren ze moest afzetten, wat soms te laat of te vroeg was, maar de derde keer al perfect ging.

Na een paar keer moesten we 'het hekje' springen.
Dit was fel geel geverfd, met zwarte stippen, en Cerise keek er al wat achterdochtig naar tijdens het aanrijden, je hoorde haar denken:
'Punt 1: hekjes daar spring je niet overheen, voor springen gebruik je toch balken of boomstammetjes?
Punt 2: hoe het er uit ziet, hmm stel dat mijn buik betoverd wordt als ik erboven zit? Veiligheid boven alles toch?' Scheve mond

Dus vlak voor de hindernis ging mevrouw vollop op de rem met vier benen.
Ik liet haar stil staan, kijken en zelfs ruiken, en gelukkig na nog twee weigeringen durfde ze toch 't risico te nemen. En wat bleek?
Het hekje deed niks! Lachen
Maar 't hekje durfde ook vast niet want tenslotte is Cerise erg indrukwekkend vindt zijzelf... Schijnheilig

Na een paar keer maar eens het rode hekje geprobeerd, en deze was zonder stippen dus minder spannend. In 1x er overheen, wel ruim genomen zodat niemand bij haar buik kon, maar toch... geweldig. Sigaar

Toen gingen we een klein parcourtje doen.
Eerst de balkjes plus kruisje over de lange diagonaal, daarna rechtsom en 't rode hekje, daarna linksom (scherpe bocht werd het met een extra volte dus haha) en 't gele stippengeval, en daarna rechtsom en nogmaals 't gele stippengeval.

Daarna was 't uitstappen/hijgen geblazen.
Mevrouw Dorine was moe tot in haar kleine teen, en Cerise was ook bekaf, liep braaf meteen de trailer in Verward Wilde naar bed. Tong uitsteken

Ze had de laatste twee weken weinig getraind, en een paar lessen moeten missen, dus tja.
Met name haar achterhand heeft het behoorlijk moeten ontzien, want ik kon thuis in de stal NOG zien waar het zweet zat: klein plekje was nog licht vochtig.
Gelukkig staat ze in een stal waar 't niet tocht dus dat maakte niet veel uit.
Ze was dolblij met een extra schep muesli en een schep brok, en begon daarna nog hongerig aan 't hooi... 't zou een rustige nacht worden.

Straks wordt 't bos in Duitsland opgeschrikt door twee zuchtende en steunende meiden:
Cerise en Dorine!
Spierpijn misschien? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:06

haha wat super leuk geschreven.
Voor allebei dus super spannend Lachen

Dus in oktober ook B springen Knipoog *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 16:53

Moet ik wel eerst een winstpunt halen Kawa!
En nee, springen doe ik wel wat maandjes later, na de chemokuur denk ik.

Zolang ze het eerst maar leuk vind, eventueel een oefenparcourtje ergens is ook nog te doen ooit, maar ik ben al blij als ik tijd én energie heb om eens per anderhalve maand een proefje eruit te wurmen tussen de chemokuren door.
Maar ach, 't gaat om het idee. *LOL*

En ik moet ook nog weer een keer een zaterdag of zondag naar Kim, met Cerise, maar die moet dan wel kunnen (hoezo druk, wie Kim? Schijnheilig ).
Verder nog een vriendin helpen met het verbouwen van een boerderij, stallen en weidepalen etc. plaatsen enz.

Al met al genoeg plannen om de vrije dagen te vullen.
Aan het eind van de winter, als iemand me naar de chemokuren vraagt, dan is het:
"Oh ja, chemo. Ja dat deed ik geloof ik ook nog even tussendoor de afgelopen maanden. Hoe het ging? Goed geloof ik, heb er eigenlijk niet zo op gelet...":\
Nee geintje hoor.

Ik ga dus zodra ik 'beter' ben, wel springen met Cerise als ik een winstpunt heb, maar uh.. of 't meteen zo'n succes wordt?
Cerise ziet die vlaggen en jurywagens totaal niet staan.
Ze ziet een paard en is meteen afgeleid, wil er heen, begroeten... Koe
Echt een rare knol heb ik hoor... *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 18:06

Jaaaahhh, zelfs springen kan ze! Een toppaard heb je!
Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat, dat is toch echt fijn he?
Geniet er maar lekker van meid, het doet jouw tenslotte ook goed!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 18:41

dat klinkt weer geweldig!wat leuk ook dat cerise er zelf zo'n schik in heeft en dat jij weer lekker met dr rijden kan!veel plezier in monsterland,heerlijk bos is dat om te rijden.....zucht...........heb dat zelf ook vaak gedaan!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:29

Nou, op naar de winkel om rondom peesbeschermers van Eskadron, een lamsbontje voor onder je zadel, een bontje voor over de neusriem, en natuurlijk een borsttuig met martingaal en ...HET PARCOURS IN, JIJ!!!!

Geweldig dat het zo leuk ging!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 03:05

wat leuk dat het zo leuk ging!!
miss toch maar op springen overgaan??