From horse to humans.

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DiamondCheckers

From horse to humans.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 03:48

Violence is never the answer.
Violence is always for the violator
and never for the victim.
It is my belief that no one of us
was born with the right to say " You must
or I'll hurt you" to any other
creature, animal or human.

Geschreven door Monty Robert.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

cremello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:19

Wat ik echt een kunst vind, is te voelen en te merken in wat voor humeur mijn pony die dag is en mijn programma daarop aan te passen. Dus als ik zin heb om zwaar te dressuren, maar hij is snot-chagarijnig dan ga ik toch lekker het bos in, voor hem.
Zoveel mensen begrijpen hun paard niet, en zien het als een auto waar ze af en toe even mee willen crossen als ze een rotdag hebben gehad, of trekken hem alleen uit de stal om te rijden, en gooien hem dan weer voor 23 uur de box in.
Er zijn mensen die zo zuinig op hun paard zijn, die hem nooit met andere paarden loslaten, of überhaupt losgooien, bang dat ie wat oploopt... Dat vind ik echt zielig. Een paard moet je in zijn waarde laten, laten spelen en kuddegedrag laten vertonen. Het is geen gebruiksvoorwerp.
Hoe is het daar in Amerika, je zult wel lekker veel land hebben, waar ze constant op staan? Op de manege waar ik sta, hebben we maar 1 klein mager landje... Maar hij gaat zoveel mogelijk eruit, als het land niet te slecht is(veel regen hè).

Het is niet altijd goud wat er blinkt, want Stevie is niet van goud.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 00:08

Ik weet precies hoe Buddy zich op dagen voelt. Meestal vrolijk en vol energie, maar zoals vandaag was hij een beetje down. Voor het eerst in de 5 maanden dat ik hem heb! Ik maak me erg snel zorgen...bijvoorbeeld bij een hoestje denk ik meteen aan het ergste. Misschien dom, maargoed. Maar het in de wei zetten met andere paarden vindt hij geweldig. Hij loopt af en toe een wondje op, die jonge paarden spelen nu eenmaal ruig. Maar dat heelt vanzelf weer.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie