Wat zou je met een stuk grond doen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Wat zou je met een stuk grond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-02 13:23

Mijn vader zei gister iets waar ik even van schrok;
Ik wil best een manege beginnen voor jou, maar wat wil je er dan allemaal mee doen?
Ik reageerde hier een beetje rot op, omdat hij me alleen maar een beetje lekker zit te maken.

Maar nou zat ik dus even te fantaseren wat ik allemaal zou doen als ik een stuk grond kreeg en zelf mocht verzinnen wat er allemaal op zou komen te staan.
2 overdekte buitenbak, 2 binnenbakken, alle stallen met uitloop, 3 roundpens, een leuke western ingerichte kantine, 5 afgezetten stukken weides.

of honderde stallen met uitloop, 2 overdekte buitenbakken en een paar stukken wei.
En dit hier zou ik dan alle paarden en pony's die mishandeld zijn in opvangen en verzorgen.

Stel je krijgt een stuk grond, wat zou JIJ er dan mee doen?

[edit:BartVB]Titel aangepast[/edit]

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:28

EEn luxe stalletje bouwen.
Voor Kawa 1 en een vriendje wat ik dan zou kopen.
En een 20 X 60 meter buitenbak
En verder niks.
Lekker relaxen, tuin stoel erbij en lekker naar grazende paardjes kijken.

Verder geen honderden stallen want dat is niet te betalen.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 13:32

Een goed buitenbak, een flinke wei voor Bill en Pepper, en een paddock voor in de winter. Ruime stallen, met een aparte zadelkamer. Een overdekte kapschuur voor mijn menwagen zou ook wel fijn zijn
Verder een leuk huisje erbij met kennels en een uitloop voor de honden.
Ach ja, dream on Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:28

Binnenbak, buitenbak, zadelkamer, kantine, ruime stallen en wat weides Lachen Zoiets...

Charmotte 4-ever!!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:33

mooie buitenbak,
3 luxe boxen.
en mooie ruime zadelkamer.
ik heb de grond al wel (althans mn vader)
maar nu t geld nog voor de 3 luxe boxen!:D

Brabantse Fries ;)

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:42

4 luxe boxen voor alleen mijn paarden. (ik wil geen lastige pensionklanten om mij heen. een goede buitenbak en voldoende weidegang dus ook voor mijn hengst.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:53

Een mooie geraineerde buitenbak, binnenbak en een stuk of 20 stallen. Dan blijft het net gezellig. Mini kantine en mooie zadelkamer.

Leuk ouderwets huisje erbij .


Hm. jammer dat dit alleen maar een droom is Verdrietig

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:57

Wat ik in een andere topic al zei. Klein stalletje beginnen. Geen pensionklanten. Paar mooie arabische volbloedhengsten die in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Leuk huisje met uitzicht op de weiden en stallen zodat ik heerlijk kan kijken naar mijn volbloedjes. Verder een speciale stal voor mijn Raakje.

'Paint' it 'Black'

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 15:59

binnen en buitenbak, en een hele grote stal/overdekte paddock, voor Tos
en verder veel wei!
en een paar leuke vriendjes erbij!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:19

runningkawa schreef:
EEn luxe stalletje bouwen.
Voor Kawa 1 en een vriendje wat ik dan zou kopen.


En wat vind Marco van een 2e vriendje }> Haha!

Overigens zou ik de grond verkopen, ik wil mijn paarden niet aan huis, en van dat geld kan ik bv een gewoon huis kopen voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:30

Hahaha
Wij hebben besloten als (met de nadruk op als) we ooit een huisje met wat grond vinden er een paard bij komt.
Dit moet ook wel, want Kawa's middelname is Houdinie (of hoe je dat ook schrijft)
Hij ontsnapt overal uit om naar andere paarden te komen.
Staat hij met een andere blijft hij overal braaf in staan Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:15

vriendje lief bouwd zelf paardenboxen en wil later zijn bedrijf bij huis beginnen en als hij een vriendin met paarden heeft(houd) wil hij zeker paarden bijhuis hebben. Hij vind ze leuk maar heeft er verder niet echt verstand van. Hij wil dan 10 boxen bouwen en de rest mag ik dan invullen een binnenbak lijkt me wat overdreven maar een goede buitenbak met verlichting moet ook wel voldoen. Afspuitplaatsen enzo lijkt me ook handig, paddock dat lijkt me eerst wel voldoende en dan zien we later wel naar uitbreiden. Eerst maar eens zorgen dat we bij elkaar blijven.
Lekker dat dromen!!!

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:44

oh, mijn eerste prioriteit (mooie stallen en buitenbak hebben ze al, waar m'n Noek staat): BINNENBAK!!!
Er is ook een weiland, maar ik zou er graag nog een paar weilanden bij hebben, en die buitenbak mag groter en gedraineerd en, en, en...
ach, er blijft altijd wel wat te wensen, nietwaar? Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 09:01

Wat ik zou doen??? Mijn droom werkelijkheid maken. Haha!
Een grote binnenbak, 1 gedraineerde buitenbak. Beide 20 x 60, maar wel die je af kan zetten naar een 20x40. Haha! Een overdekte stapmolen. Veel stallen, binnenboxen met een deur naar buiten, die bestaad uit 2 delen. Een overdekte longeercirkel. Dan ook nog een spuitplaats met warm en koud water, en een solarium. Een mooie zadelkamer voor elk paard een ander zadel en hoofdstel en spullen. Een kantine erbij mooi ingericht. Haha!
En dan heel veel personeel. Tong uitsteken Die voor mij de paarden opzadelen en dan rijd ik ze fftjes. Haha! Ook wil ik dan wat lessen gaan geven, privélessen.
PlingROOM VERDER Haha!*

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:29

een overdekte buitenbak (ik vind de openlucht altijd zo leuk, maar de regen niet dus dat is een uitkomst Haha! )
ik zou ook 3 weide maken en mooie stallen.
verder een groot bos met cros pad Haha! en leuke heuveltjes

oja doe toch ook maar een binnebakje erbij als het toch allemaal kan Schijnheilig voor als het sneeuwd en echt koud is dan.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:33

Er moet een lief klein huisje op en een paar buitenboxen. Verder een echt goed aangelegde buitenbak, een paddock, spuitplaats/solarium. En verder een grote schuur voor mijn vriend, waarin hij lekker aan motors en auto's kan sleutelen. En natuurlijk ruimte voor hooi/stro/voeropslag.
Citaat:
En dan heel veel personeel. Die voor mij de paarden opzadelen en dan rijd ik ze fftjes.

Dat zou ik nou niet hoeven, want ik vind juist het zelf poetsen en troetelen met de paarden zo leuk om te doen. Het gaat me echt niet alleen om het rijden, de omgang met e paarden is voor mij het hoogste goed.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:16

Eerst een stuk grond kopen waar je vanalles mee mag (in Assen zijn stukken grond waar niet veel mag). Dan milieuvergunning regelen, bouwvergunning en bouwen maar. Binnenbak, 15 bij 30 is genoeg, 15 stallen en grote all-weatherbuitenbak met hindernismateriaal.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:58

Dit is vragen naar de bekende weg natuurlijk. Wat zouden paardenmensen nou willen doen met een lap grond? paarden houden natuurljik!

De hond is de betere mens

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:04

Jeetje, als ik dit zo lees, moet ik echt heel blij zijn met wat ik heb (ben ik ook hoor!! *LOL* ) Ik heb niet zo heel veel te wensen bedenk ik me nu..

We hebben net nieuwe stallen laten bouwen (met alles erop en eraan), met luiken zodat je 's ochtends aan het ontbijt je eigen knollies ziet staan...
2 hectare weiland, afgezet met hout, een goede buitenbak met verlichting, een ruime zadelkamer, een wasplaats met koud en warm water, een vrachtwagen,een paar hindernissen, een crossbos naast ons huis waar je zo 3 uur in kunt rijden, een talentvol 4jarig paard en een lastige Tong uitsteken 8 jarige in de M2...een EK-pony..
Jeh Baby!! Alleen die buitenbak nog een keer uitbreiden naar 20-60...binnenbak heb ik niet zo'n behoefte aan, dat is altijd zo stoffig.
Als ik dan toch iets moet verzinnen zou ik wel een tuinman willen die het onkruid met de bosmaaier uit de wei maait, want daar ben ik altijd erg lang mee bezig...
Ik mag niet mopperen!!! Lips are sealed Hoewel dit natuurlijk allemaal van mijn moeder is...als ik op mezelf wil gaan wonen zal ik toch echt weer onderaan moeten beginnen, maar ik denk dat ik gewoon een beetje in de buurt blijf!

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:34

marieketencate schreef:
binnenbak heb ik niet zo'n behoefte aan, dat is altijd zo stoffig.


jee, jij hebt het zeker goed voor elkaar!
}> Maarreh, ik heb in Amerika een binnenbak gezien met een sprinklerinstallatie aan het plafond: DAT is echt wel luxe, niets geen stof: gewoon voor het rijden de sprinklers even aan...
En aangezien we het hier toch over wensen hebben, dan is zoiets natuurlijk ideaal *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:37

Wij hebben zelf een stuk grond van 4,5 hectare maar mogen er niets mee.Ook wel handig!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:39

8 boxen,4 nrps'ers en 4 arabieren voor de fok.En een hele leuke shetlandpony.

Gedraineerde 20x60 buitenbak met omheen een grote heg (iets in de trant van Sjuimpjes bak op foto's) met een goede bodem.

Een paddock van 40 x 50

Twee weilanden,met hele grote bomen erin.

Een zadelkamer met mooie knoppen,een poetsplaats,een spuitplaats en een solarium.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:28

mijn droom uit laten komen natuurlijk Cool
ik heb altijd gedroomd van een heel lief klein huisje op de ruimte.
een aantal boxen erbij en veel weide zodat mijn paardjes ook naar buiten kunnen.
en dan kan ik eindelijk mijn drie shet-vriendjes naar mijn nieuwe woonplaats halen.
de ruimte hebben om een veulen te kunnen fokken uit mijn eigen merrie.
buitenbak erbij en dan ook nog eens de mogelijkheid hebben om in de omgeving lekker buiten te rijden..... Pling
ja dan ben ik helemaal blij.
maar dat is voorlopig allemaal nog toekomst muziek...zucht.
dus ik droom nog maar even lekker verder Dromen Slapen

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:34

Noek"]
[quote="marieketencate schreef:
binnenbak heb ik niet zo'n behoefte aan, dat is altijd zo stoffig.


jee, jij hebt het zeker goed voor elkaar!
}> Maarreh, ik heb in Amerika een binnenbak gezien met een sprinklerinstallatie aan het plafond: DAT is echt wel luxe, niets geen stof: gewoon voor het rijden de sprinklers even aan...
En aangezien we het hier toch over wensen hebben, dan is zoiets natuurlijk ideaal *LOL*
[/quote]

Waar ik stond voorheen hadden ze ook sprinklers in de binnenbak hoor...

Zelf zou ik gaan voor; binnenbak 20x60, buitenbak 20x60 met afzetbaar stuk van 20x20. Longeercirkel van min. 15 mtr
land, schuur voor voer en hooi opslag, 6-8 stallen, binnenstallen met wel luik naar buiten... dat open kan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 02:09

Hmmm.. ik krijg al een roze waas (denk aan familie Knots) voor mijn ogen....
Hoogstens 5 stallen ofzo, met een paar eigen paardjes, en eventueel 1 of 2 pensionklanten, maar alleen als dat echt klikt (een goede vriendin ofzo). Gewoon voor de gezelligheid op stal. Luiken met uitkijk naar buiten, veel licht en lucht (maar natuurlijk geen tocht). Wasplaats met warm/koud water en solarium, zadelkamer die niet vochtig is, goede all-weather buitenbak, binnenbak bij de buren (hoef er zelf geen, maar eentje in de buurt is altijd prettig...) Ruime wei, paddock voor de winter en om wat hindernissen op te zetten, goede uitrijmogelijkheden (leuk bos in combinatie met strand ofzo.) Aparte hooi- en stro-opslag, waar ook de tweepaardstrailer en de fourwheeldrive in passen.
Ik droom nog lekker even door:
Met mijn eigen paardjes eens een veulentje fokken en verder gewoon lekker rijden, fanatiek maar puur als hobby. Leuk ponietje voor de gezelligheid. 2 à 3 keer per week goed instructie (dressuur en misschien ook wel samengesteld, heeft me altijd al getrokken.) O ja, als deze wensen vervuld worden, kan ik dan ook wat extra tijd krijgen om optimaal van dit alles te genieten? Hoeft trouwens allemaal niet eens van mij te zijn, ergens op een kleinschalige pensionstal mag ook.

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jihama, juniper, Mark0919, Meert, rocky_1995 en 47 bezoekers