met dik 100 op de teller langs paarden op de weg??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

met dik 100 op de teller langs paarden op de weg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 17:22

tinkerbell is niet bang voor motoren,ze kijkt er zelfs niet naar.
tot vandaag, 3 a 4 keer ,kwamen er 1 of meerdere motoren langs die echt heel hard reden,en vol gas langs ons heen scheurden op de dijk!dat is toch niet normaal?zo krijg je een paard wel bang voor motoren natuurlijk!vind het nu niet gek meer dat meedere paarden ze eng vinden,tinkie schrok er ook steeds van!wat aso zeg!

soms is het beter om te zwijgen


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:25

Ik ben m`n paard nu verkeers mak aan het maken en dan gaat m`n moeder mee en die gaat midden op de wegrijden! Lachen

Want je hebt soms van die MEGOLEN!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:48

Ja hier hetzelfde..
tijdje terug reed ik met mijn horsie in de berm, en toen reed er een witte auto langs, althans dat probeerde die..
Mijn man was op de fiets mee en ging in het middenrijden.
Waardoor hij vol op zijn rem moest hij reed zeker 140.

Iets verder op, stopte hij en hij schreeuwde "weten jullie wie jullie voor jullie hebben". je mag op die weg maar 60, dus een beetje te hard.
Ik vroeg hem of hij al is een hoefijzer in zijn gezicht had gehad en vervolgens liep ik naar hem toe, heb iemand nog nooit zo snel in zijn auto zien kruipen en zoef weg was ie.

90% van de automobilisten houdt geen rekening met paarden.
Ik vind dat 3vo daar wel is een campagne voor mag gaan houden.

Gaan we een handtekeningenaktie houden?!?

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:56

ja vorige keer ook toen hadden we les in de buitenbak en toen kwam er een motor heeeeel hard over de dijk heen en aan het eind stopte die en kwam die weer heel hard terug. We mogen blij zijn dat die paarden daar niks van hebben zeg...wat een rotherrie maakt dat

xx

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:02

ben vandaag wezen buitenrijden,komnt er een poolse auto langs met 6 polen er in... dik toeteren en zwaaien...... Lips are sealed heb me middelvinger op gestoken.... bijdehandte figuren zeg!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:14

Inderdaad niet normaal...
Helaas gebeurt het wel...
ben zo blij dat Pinky er echt niets om geeft...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 09:53

Pinky_girl schreef:
ben zo blij dat Pinky er echt niets om geeft...


tink gaf er dus óók niet om,maar gisteren scheurden ze met zo'n snelheid echt op misschien 2 meter afstand van haar erlangs!vind je het gek dat ze dan alsnog bang ervan word....ik baal ook als een stekker omdat ik dus zo blij was dat dat altijd goed ging met haar en motoren en nu door die malloten van gisteren is ze er toch bang van geworden...ik kan ze wel wurgen die idiote aso's!

soms is het beter om te zwijgen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:03

Ja hier net zo. Momenteel staat Tinka vlakbij de TT-baan in Assen en daar wordt ook behooooorlijk gescheurd door auto's en motoren.
Gelukkig kijkt ze er meestal niet van op, maar soms scheuren ze inderdaad echt wel met over de 100 km per uur op de teller voorbij en daar wordt ze toch wat zenuwachtig van. Maar ja, je kunt er eigenlijk niks tegen doen, maar normaal vind ik het niet.
De afgelopen dagen was het Superbike evenement in Assen waar natuurlijk heel veel motoren op af kwamen en ik heb het risico maar niet genomen om toch langs de weg te gaan rijden. Je weet maar nooit.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:57

Hier houden veel mensen ook echt geen rekening met paarden.
Wat dacht je van toeteren? Doen er ook heel veel.
Tiko geeft er gelukkig niet zo veel om, maar andere paarden wel.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:52

Ja, dat gebeurt idd best vaak. Ik kan erover meepraten. Die angst van even gaat wel weer over maar ja, tot er iets gebeurd. Ik steek daarom ook altijd vriendelijk mijn hand op tegen mensen die afremmen en wel rekening met me houden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:41

Citaat:
90% van de automobilisten houdt geen rekening met paarden.
Ik vind dat 3vo daar wel is een campagne voor mag gaan houden.

Gaan we een handtekeningenaktie houden?!?



Ik vinddie handtekeningen actie wel een goed idee!!
iedereen die zijn/haar rijbewijs heeft gehaald heeft ook geleerd dat het strafbaar is om andere weggebruikers in gevaar te brengen!
Volgens mij hebben een heleboel mensen gewoon niet door dat je door te hard rijden, toeteren, te dicht langs een paard inhalen, etc.. een gevaarlijke situatie creeert... Misschien moeten we wel door een postbus 51 spotje op de TV zoiets duidelijk maken....

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:15

Ja dat had ik dus laatst een keer met een vriendin. Zij reed op haar paard en vanachteren kwam er een auto zo ontzettend hard aanrijden. Haar paard wist niet wat er achter haar gebeurde en het geluid kwam steeds dichterbij en die werd bang. Wat gebeurde er dus...paard springt midden op de weg, terwijl die auto haar net aan het inhalen was.
Die vent op de remmen, het scheelde echt een haartje!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:32

Een heleboel mensen hebben gewoon geen flauw benul dat paarden daarvan kunnen schrikken. Ze houden gewoon absoluut geen rekening met paarden en worden ook nog eens hartstikke agressief omdat ze niet snel genoeg langs je heen kunnen Lips are sealed Lips are sealed Ik kan daar zo kwaad om worden Lips are sealed

Mijn paard was ook verkeersmak maar door zo'n type op een tractor/sjofel is hij nu weer angstig voor tractoren etc. geworden. Gewoon met zo'n tractor langs je heensjezen op nog geen 3 m. afstand terwijl de hoefsmid met je paard bezig is. Lips are sealed Frusty uit angst was mijn paard op de grond uitgegleden Lips are sealed Om in het bos te komen moet ik een weg oversteken waar ze echt keihard rijden terwijl het een ruiteroversteekplaats is... mag ik misschien een stoplicht krijgen daar, wij hebben toch ook rechten:? ze rijden zowat het puntje van Omar zijn staart eraf Lips are sealed Nee maar dan wel lekker gaan bbq-en op het ruiterpad enzo en nog kwaad worden als er een paard langs wil Frusty Zelf rij ik ook auto en ik hou ervan om flink door te rijden maar ik breng anderen niet in gevaar en hou me (meestal) netjes aan de regels en hou rekening met een ander.... maar je hebt er van die mensen bij.... echt ASO Boos!

Ja je kunt een paard wat verkeersmak is toch behoorlijk angstig maken op deze manier! Ja een handtekeningenaktie... goed idee Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 15:39

ik ben ook voor een handtekeningen actie,en zo te lezen hebben veel van ons dus dit soort ervaringen!

soms is het beter om te zwijgen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:51

ow ja superbike dit weekend, ook leuk om dat met een groen paard in de trailer te rijden terwijl er een aantal motoren vlak op zitten Boos!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:54

Laui was toch een tijdje terug zo'n actie aan het opstarten? "Een paard is geen fiets"

Wat is daarmee gebeurd? Ik vond het namelijk een geweldig initiatief!!

Ik vind het ook echt achterlijk, die mensen die met 100 km per uur langsgescheurd komen. Wat ook irri is: van die mensen die netjes afremmen, je rustig voorbij rijden en als ze dan 1 meter voor je zijn weer gas geven van hier tot tokio Frusty
Dan schrikt je paard alsnog, maarja, het is natuurlijk hartstikke goed bedoeld, dus dan steek ik toch maar mijn hand vriendelijk in de lucht en een glimlach Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:22

Wij gaan altijd midden op de weg rijden als er verkeer aan komt. Pas als ze goed afgeremd zijn, ook omdat we gebaren dat ze moeten afremmen, gaan we aan de kant. Ik doe altijd heel vrolijk en overdreven blij als ze afremmen. Duim omhoog en lachen en zo, dan neem je ze de wind een beetje uit de zeilen en worden ze niet kwaad omdat je ze hebt laten afremmen Haha!. Werkt stukken beter dan de middelvinger omhoog!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:25

Ja sommige weggebruikers zou ik echt af en toe een klap willen geven met een zweep!
Soms zelfs fietsers Marilyn geeft er niks om maar dan ga ik helemaal aan de kant rijden...in de berm en dan gaan ze nog bellen!!! Terwijl ik dan al 2x achterom heb gekeken en zie dat ze eraan komen!! Of van die mensen die hun hond fijn achter je paard aan laten banjeren Boos! straks geeft ze een schop en dan heb ik het weer gedaan...of ze gaan keihard blaffen waardoor er eerst 1 schrikt dan de 2e en dan de derde zooo zwaar irri je kan toch je beest terug roepen!

Maar wat fabienne doet doen we ook vaak, veel gebaren maken en daarna ff big smile duimpje erbij en er is hopelijk weer een automobilist bij die begrijpt dat het beter is als ze ff op willen letten

22 Januari verwachten we ons kleintje

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:57

Donja schreef:
Misschien moeten we wel door een postbus 51 spotje op de TV zoiets duidelijk maken....


alsjeblieft niet zeg, denk (vrees) dat je er alleen een hoop jongelui (en wellicht ouderen ook Frusty ) mee wakker schudt die dat wel eens grappig lijkt om uit te proberen...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:07

bij mij is het al een aantal keer gebeurt dat ik gebaarde gas terug te nemen en dat ze daar geen gehoor aan geven. Dan zien ze bij mij dus ook de bekende vinger Schijnheilig Een keer heb ik tegelijkertijd iemand verrot gescholden die het zo nodig vond om op zijn scootertje langs mij en een groen (lees: angstige) entertje. Hij keek wel om *LOL* Maar deed niks, ja een keer erna nam hij wel gas terug, of je hebt van die mensen die wel gas terug nemen en vervolgens vlak achter je in een keer het gas lostrekken!!!! Zoals jullie al begrijpen zien ze menigmaal mijn (reeds zeer)kromme linkermiddelvinger *LOL*
Handtekeningenactie is een goed idee!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:42

het valt me ook echt op dat alle mensen altijd maar haast hebben op de weg.. ze rijden je paard echt zowat over hoop.. ik ben nu met een paard bezig die super bang voor vrachtwagens is.. ze gaat echt helemaal uit de dak.. en wat dopet meneertje de vrachtwagen chafeur.. lekker hard gassen achter me Boos!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Patries

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:13

ik heb het probleem niet zozeer met motors. Wel met auto's!!!
Ga gewoon in het midden van de weg rijden Extreme duivel , zeg ik altijd. ze minderen vanzelf vaart!!! zo niet, scheld ik ze verrot Bloos !!! En mochten ze me aanrijden klaag ik ze aan!!!
Nummerbord onthouden, is het enigste probleem!!!

groetjes patries!

patricia....

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:15

Hihi, Patries, ja schelden kan je zeker! Haha! Knipoog Ik erger me er ook vreselijk aan, maar probeer het meestal maar naast me neer te leggen. Ik kan die eikels Boos! toch niet veranderen. Ik hoop alleen maar dat ze zichzelf een keer tegen een boom parkeren Extreme duivel en hobbel daarna vrolijk verder Haha! . Ik ga niet mijn ritje daardoor laten verpesten Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Ptl4ever, Sica en 33 bezoekers