Moeilijkeste figuur?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:10

de spin is toch supermakkelijk, doe ik zo als Kawa geen zin in een keertwending heeft Lachen
En ik maar YIHAAA !! roepen in mijn dressuurles Lachen

Maar of die spin in maatstaven voor westernrijden goed is...maar hij gaat wel snel rond Lachen

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:57

Ik vind de eenvoudige galopwissel de moeilijkste oefening ,(met Moon dan ) in de training gaat ie super omdat ik dan kan tempowisselen ,,,steeds loeihard en dan weer verzamelen totdat ik hem goed heb en dan gaat ie super .In de proef wordt Moon zo heet dat ie dan niet meer doorkomt ,ik moet alleen maar ontspannen ontspannen ontspannen enzo .tja wat doe je d,r aan .

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:58

Ik heb altijd moeite met een ordinaire slangevolte. Op de een of andere manier krijg ik de bogen nooit helemaal gelijk. Geef mezelf maar de smoes dat ik zo kiipg ben als het achtereind van een varken.....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:00

En traver lukt me ook bijna nooit, zeker niet met Lubelien! Met de andere nog wel, dan rij ik wel een 6, maar met Lubelien altijd een 5 of minder Frusty

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:01

Een rechte lijn en dan op e lijn stilstaan recht achteruit en dan ook weer recht naar voren, maar en gebroken lijn met een volte erin lukt mij ook niet alleennin stap

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:12

Ik heb absoluut geen moeite met voltes en slangevoltes. Die rijdt ik juist veel, vooral tijdens losrijden etc.
Vooral die 's'vond ik vroeger altijd al een leuke oefening.
Ook voltes 10 meter vind ik leuk. Tong uitsteken Ik hou wel van voltes. Clown

Ik vind idd rechtrijden op de a-c lijn moeilijker, dan kom je jezelf wel tegen. Knipoog
Ik rijdt dan ook regelmatig op de tweede hoefslag, zodat je goed recht kunt stellen, want ik heb toch wel vaak de neiging té veel stelling te vragen, waardoor je paard niet meer recht loopt.
Op die manier kun je dat mooi 'controleren'. Knipoog

Een vriendin van mij hoorde ik een keer 'huh?' roepen toen ik tijdens haar L proef voorlas, en op een gegeven moment het stuk voorlas met een rechtsomkeert . Klinkt moeilijk, maar het is juist een simpele oefening.
Hahaha, kom je een L proef rijden, en weet je geeneens je oefeningen!! Clown *LOL*
(sorry renaat Tong uitsteken )

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:19

Met figuren heb ik in het algemeen nooit zo hel erg veel moeite. Ik reed met een haffie L (onderling) en middendraf, wijken, achterwaarts, dat waren altijd slechte punten, maar een gebroken lijn, een volte? Heel vaak goed voor een 7!