ben je dan egoistisch of niet ?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

ben je dan egoistisch of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:04

DE SITUATIE:

Een meisje, 16jaar heeft een fjord van 5 jaar. Heeft haar gekregen van dr vader. Ze woonde bij dr vader omdat ze ruzie had met dr moeder. Is nu weer ingetrokken bij haar moeder omdat haar vader te weinig voor haar deed.
Vader dreigde met de fjord te verkopen als ze zo bleef doen. Het meisje zei maakt mij dat nou uit en had tegen verschillende mensen gezegd ik heb er geen problemen mee e.d
Paardje is verkocht aan een kennis en die verkoopt m door.
Het meisje wordt door dr moeder in de watten gelegd heeft al een nieuwe computer met kabel gehad en krijgt binnekort een ander paard.
De vader van het meisje is helemaal overstuur van hoe zij dat heeft
kunnen doen

NOU VINDEN JULLIE DIT EGOISTISCH OFNIET ? ZULKE MENSEN VERDIENEN GEEN PAARD...

Ik kan er niet over uit....wat vinden jullie ?


nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:10

maare mondje dicht heh Haha! eigenlijk mocht ik niet tegen iedereen zeggen...maja jullie kan ik wel vertrouwen of niet soms Tong uitsteken

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:10

hey

ja stom of je bij je vader/moeder woont moet je zelf weten maarom zo om te gaan met je paard.......

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:11

ECHT STOM..
Je geeft je paard toch niet op voor zo`n ruzie?
Wat een ...wijf..
GATVER!!

Die denk echt alleen maar aan zichzelf Boos!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:14

Nou zeg, dan hield ze van haar paard hoor ahum..
Is ook lekker leuk!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:14

Waarom dreigde die vader het paard te verkopen?En trouwens een scheiding is nooit leuk niet voor de volwassenen maar ook niet voor de kinderen.Kan het niet zijn dat ze gewoon de weg kwijt is en niks haar meer interesseert.
Heb je wel beide kanten van het verhaal gehoord ik vind dat je niet zomaar een oordeel kan trekken.
Trouwens 16 jaar dat is toch de bekende leeftijd dat je in de puberteit zit en overal dwars tegen in gaat(ik tenminste wel }> )het zou mij niet verbazen als dat kind zich groot houd voor anderen maar ondertussen er helemaal kapot van is.
Laatst bijgewerkt door Chantal173 op 01-09-02 19:18, in het totaal 2 keer bewerkt

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:15

Nee.... dan verdien je zeker geen paard!
Je hebt een fjord, die verzorg je met liefde enzo (neem ik aan ) en ik zou er kapot van zijn als mn vader hem verkoopt! Maar dan geeft zij toch helemaal niks om dat paard? Als haar vader hem verkoopt zal dat heus wel een reden hebben!
Als ik een paard had en mn vader zou hem verkopen dan zou ik heel veel verdriet hebben, maar volgens mij kan het haar helemaal niks schelen! Ik heb een paard om op te rijden en klaar Boos! (zo bekijkt zij het zeker!)

Dus wat een verwend nest zeg! Boos!
Doet mn vader mn paard weg, dan ga ik wel ff naar mammie toe Boos!

Nou 1 ding is zeker : Dat meisje verdiend echt geen paard!
Laatst bijgewerkt door skipperfan op 01-09-02 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:16

ik heb haar deel nog niet gehoord neej maar dr ouders zijn al een hele tijd gescheiden en ze is bij dr moeder weg gegaan omdat haar moeder haar haate en jah misschien had ik het verkeerd gezegd hij dreigde niet maar hij zei meer zo van :
ik verkoop summer wel want als jij zo tegen mij doet kan ik het ook (in de hoop dat ze het weer goed zouden maken)

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:27

Als je zo met je kind omgaat verdien je als ouder geen kind.Dit meisje zit tussen haar vader en moeder in en is dus zelf de dupe.Wanneer gaan ouders dat nou eens inzien?Je moet je kind niet chanteren met hetgene waar ze op het moment de meeste steun aan heeft.Een logische reactie is dat ze zegt dat het haar niet kan schelen dat die pony verkocht is.

michel
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:30

Als ik het zo lees denk ik dat de fout bij de ouders ligt. De ouders zijn zo dom om het kind om te kopen. De een koopt een paard en de ander koopt weer een computer en een paard. En zo kweek je een gevoelloos kind die alleen maar daar heen gaat waar ze het meeste kan krijgen. Dom, heel dom van de ouders en jammer van het kind, die daardoor verpest word. Het kind kun je daar niet echt voor opaan kijken, zoals al gezegd is ,die is aan het puberen. Hopelijk gaan haar ogen gauw open en veranderd ze zelf haar persoonlijkheid.

Groeten Michel.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:35

als je het tegen niemand mag zeggen vind ik t een beetje jammer van je dat je het op Internet zet, maar dat zal aan mij liggen Verward
ik vind het kind niet echt egoistisch, ik vind eerder die ouders een hele grote fout maken. Zo raakt een kind onwijs verwend..... jammer

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:37

FlairS schreef:
Je moet je kind niet chanteren met hetgene waar ze op het moment de meeste steun aan heeft.Een logische reactie is dat ze zegt dat het haar niet kan schelen dat die pony verkocht is.



Je moet je kind niet chanteren met hetgene waar ze op het moment de meeste steun aan heeft ??????????? Verward ?????????

Ze besteed helemaal geen aandacht aan die pony ze komt daar als die pony geluk heeft een paar keer in de week. Ze rijdt haar haast nooit en als ze rijd dan is het crossen en je pony verzieken...

En jah die ouders zijn raar bezig en dat kind weet ook niet meer wat ze moet daar hebben jullie gelijk in maar aan die pony besteed ze amper aandacht

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:40

eigenlijk mocht ik niet tegen iedereen zeggen !!!!!!!
daar bedoelde ze mee de mensen die met haar omgaan, die haar kennen die er wat mee te maken hebben....

en hier kent toch niemand haar en zou niemand ineens tegen haar kunnen zeggen van weet je wat ik nou gehoord heb ??? dat je pony te koop staat en dit en dat....

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:56

ik vind het ook een beetje banketstaaf dat het hier op een forum gezet word als je het niet tegen iedereen mag zeggen, want IEDEREEN kan het hier lezen.... vrij banketstaaf..
en daarbij vind ik het kind niet egoistisch, je kent haar kant van het verhaal amper. Als je zoveel problemen thuis hebt heb je echt niet gemakkelijk hoor. oke, ik zal mn pony nooit opgeven, maar ik zit niet in haar situatie, kan er niet over oordelen. vind haar ouders echt meer fout dan haar zelf.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:57

Ik ben het voor de volle 100 procent met FlairS eens.

Kind zit middenin scheiding,wat al helemaal niet leuk is,zeker niet op latere leeftijd,krijgt pony.En als het kind zo blijft doen verkoopt de vader de pony? Wat een pure chantage alleen om dat kind te houden! Ik zou ook zo gereageerd hebben denk ik hoor.En het is juist goed dat de moeder haar in de watten legt (materieel oke,maar ik denk ook dat ze wel heel veel liefde van haar moeder krijgt)...

Maar wat intresseert jou dit eigelijk als ik vragen mag?

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:58

Ze heeft toch internet of niet?En er zitten hier ruim 4000 mensen wie zegt dat er geen bekende van haar tussen zit?
Ik probeer je hiermee echt niet aan te vallen maar ik vind wel dat er wat voorzichtiger met dit soort onderwerpen omgegaan moet worden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:08

Ben het niet met je eens, sorry.

Ten eerste vind ik het erg fout dat je het hier open en bloot op internet zet. Uiteraard is dat jou beslissing.

Verder weet ik (en jij zo te horen ook niet) weinig van hun situatie.
Misschien had ze die fjord net en klikte het toch niet? Ik vind het moeilijk om zo te zeggen dat ze egoistisch is. Misschien is ze dat wel, maar misschien ook niet.
Hoop voor dat meisje dat ze het bij haar moeder nu goed heeft en dat de problemen over zijn..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 20:10

ja oke maar ik ken haar nu wel hoor en ze wordt echt niet boos dat ik dit hier neerzet en

jamylover!!! wat mij het intereseert ik heb haar pony heel vaak bereden wedstrijdjes mee gereden mocht m lenen voor ponykamp en zoals ik het nu bekijk vin ik het banketstaaf...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 20:13

pinky_girl ik weet wel van de situatie af en ze heeft die pony al 3 jaar misschien wel langer en het klikte super alleen ze wilde nooit echt een fjord maar hun karakters klikken heel erg met elkaar heeft ze me zelf verteld en dat JIJ het erg fout vind jou mening maar ik denk dat jullie het verkeerd opvatten dat ik het niet aan iedereen mag vertellen maja laat maar....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:31

Ik vind het wel raar dat ze haar pony zo makkelijk weg doet..
Ik zou mijn pony echt nooit wegdoen, zeker niet op zo'n manier.. Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:37

nikkiemisty schreef:
pinky_girl ik weet wel van de situatie af en ze heeft die pony al 3 jaar misschien wel langer en het klikte super alleen ze wilde nooit echt een fjord maar hun karakters klikken heel erg met elkaar heeft ze me zelf verteld en dat JIJ het erg fout vind jou mening maar ik denk dat jullie het verkeerd opvatten dat ik het niet aan iedereen mag vertellen maja laat maar....


Zoals ik al zei kan ik erg moeilijk vanuit hier beantwoorden of ik haar egoistisch vind.
Ik weet niets van de situatie dus vind het zoiezo al 'vals' om dit te vragen. Dat jij het vind is prima maar als je onze mening wilt horen dan is het erg belangrijk dat je ook alles verteld (ookal vind ik dat in dit geval niet nodig want het gaat hier om iemand waar we niets mee te maken hebben en je mag het eigenlijk niet doorvertellen..).

Ik blijf er dus bij dat ik haar niet egoistisch vind zolang al ik niet alles weet en gezien heb..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:49

ik ben het met FlairS mee zo'n scheiding is echt neit leuk! ik ken iemand die zit er onwijs mee en die kon het allemaal neit meer schelen en als je dan in de puberteit zit tja ik bedoel ik vind het raar dat je niet aan je dochter denkt op zo'n moment en oz'n meissie weet volgens mij ook niet echt wat ze doet op zo'n moment (lijkt mij)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:49

Citaat:
ZULKE MENSEN VERDIENEN GEEN PAARD...


hier wou ik ook nog even over zeggen,

verdient ze die situatie thuis wel dan???
wie ben jij om te oordelen of zij wel of geen paard verdient?

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 20:51

oke ik wilde alleen julie mening weten en dat weet ik nu en nu kijk ik er ook anders tegen aan ik vond het eerst erg ego van haar maar ik zal nu haar reactie afwachten

pinky_girl wat zou je dan nog meer willen weten want ik snap m niet helemaal...
xxx Linda

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:53

nikkiemisty schreef:
pinky_girl wat zou je dan nog meer willen weten want ik snap m niet helemaal...
xxx Linda


Ik hoef niets meer te weten (vind dat namelijk te persoonlijk oor dat meisje, aangezien je dit al niet mocht vertellen eigenlijk). Ik bedoel er alleen mee dat ik vind dat ik niet kan oordelen of ze egoistisch is.
Ik weet niet hoe het tussen haar en haar ouders gegaan is.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, IngeK, Jihama, Niwla, Plop1997, SentiBot en 19 bezoekers