heb ik weer pech hoor............

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

heb ik weer pech hoor............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 20:21

Heb ik eindelijk m'n verzorgpaard op ijzers, is ze na 8 dagen al 1 verloren!!!!!!!!!!!!!!! Maar ze is er ook nog eesn kreupel aan, en niet alleen op het harde, maar ook in het zand. Ik baal vreselijk, de hoefsmid is niet te bereiken en het is toch wel dringend.
Dus ik heb de wedstrijd van morgen maar afgezegd........................ Boos! Boos!

En dit is al de 3e hoefsmid die dus niet bevalt........ deze moest erg goed zijn, maar nu ik m'n vriendin hierover vertelde........bleek dat anderen ook al last hebben van verloren ijzers. Boos!
Ik baal vreselijk, was het liefst vannacht gaan kamperen bij het paard in het land om te zien of het al weer beter gaat. Morgen ga ik er ook heen, en ik zeg zondag de verjaardag wel af, want het paard gaat wel voor (en als ze niet meer kreupel is natuurlijk even rijden)

Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is een ander verhaal.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:36

toen wij onze pony twee weken geleden kochten was ze ook net bekapt. Toen was ik zondag even op de club om te kijken hoe ze zich gedroeg, Toen zag ik daar ook een ijzer liggen. Bleek die dus van mijn pony te zijn. Het bleek dat ze met haar achterbeen op het voorijzer is gaan staan. Want het ijzer was iets verbogen. Ik moest dus wel gewoon de ksoten betalen.
Maar een kennis van ons heeft dat ook zo snel gehad, maar die werden er weer gratis onder gezet, maar dayt was al na een dag. Hij had toen een smid voor hem laten invallen, wegens omstandigheden. Toen kon hij bij meerdere mensen zelf weer terug komen vanwege veel losse ijzers.
Dus je bent niet de enige die snel last van losse ijzers heeft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 08:50

Deze smid heeft gezegd dat hij 2 weken garantie geeft. Dus ik betaal het niet. Aan de hoef kan ik niets zien, maar ik ben net bij het paard geweest en de kogel is helemaal dik en ze is veel erger kreupel Boos! dan gisteren.

De smid komt pas woensdag, dus ik baal daar wel enorm van.

Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is een ander verhaal.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:00

Da's echt zwaar balen.
Zeker al na zo'n korte tijd, je hoopt toch dat je een tijdje van je nieuwe ijzers kan genieten.

Toch vind ik het een beetje kort door de bocht om de "schuld" meteen bij de hoefsmid neer te leggen.
Joost mag weten wat je paard (of misschien een ander paard) allemaal heeft uitgespookt.
Vergelijk het maar met schoenen: je kunt nog zulke dure en degelijke merkschoenen kopen, als je er gekke dingen mee gaat doen, dan zijn ze zo kapot.

Veel sterkte met je paardje, 'k zal voor je duimen dat het snel beter gaat !

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:11

erg vevelend als je paard ze steeds aftrapt. Of was dit zo maar een ongelukje?
Als het vaker gebeurd kun je overwegen om springschoenen om te doen.
Met deze tip heb ik al eens iemand geholpen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 06:39

Dit is de eerste keer dat ze ijzers heeft, ik vrees dat ze iets doms gedaan heeft in het weiland, maar dan nog moeten ijzers er goed onder zitten. De hoef is totaal niet beschadigd, maar de kogel was dus zaterdag dik (hoe het nu is weet ik niet, ben er gisteren niet geweest). Kan ik eindelijk weer springen met m'n rug, heb je een paard dat kreupel is.

Ik vind het wel raar dat de smid pas 5 dagen!!!!!!!!!!later tijd heeft.
Ik hoop toch zo dat ze vanavond opeens niet meer kreupel loopt.

Het enige voordeel van dit 'geintje' is dat ik nu meer tijd heb voor het andere paard.
Maar ik vind het zo zielig als die kreupele merrie in het land naar je toekomt om geaaid te worden, met een koppie van 'je ziet toch dat ik pijn heb?' Je komt er van een afstand aan en je ziet direct dat het mis is. Hopelijk kom ik vanavond en loopt ze wel weer gewoon in het land zonder pijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie