Toch de DA bij Ewald gehad...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Toess

Toch de DA bij Ewald gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 19:10

Hij heeft bronchitus Boos!
en de bultjes die hij heeft zijn restanten van schimmel...
Hij moet nu aan de medicijnen en minimaal 10 dagen rust...
Hij ging eerst zn longen beluisteren en toen zei hij meteen al dat het niet goed was, hij ademde te snel...
Toen nog de bultjes bekeken en dat waren dus de restanten van schimmel, ik moet blijven wassen met Imaverol en de bultjes open krabben (brr een K U T werkje, want het doet hem echt pijn Boos! )
Hij heeft ook nog een paar keer een hoest bij hem opgewekt en het was geen mooie droge hoest Verdrietig
Dat hij te mager is komt waarschijnlijk door wormen, maar dat moeten we afwachten, hij moet iig veel in de frisse lucht...

Omdat hij de bronchitus niet eerder als dinsdag heeft gekregen, zijn we er vroeg bij en is er meer kans op herstel, nu maar hopen dat het zo is en dat het geen chronische bronchitus word, want dan moet hij weer weg Boos!

Ik hoop binnenkort verbetering te zien, over 10 dagen komt de DA geloof ik weer...

Gr. Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:12

aach wat k*t voor je!!! en voor ewald al helemaal!!
ik hoop dat het snel weet over gaat, en de oude word hoor!!

sterkte!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:14

Felix heeft ook bronchitus gehad dit jaar, was wel een lichte vorm maar goed.
Het beste is je paard op de wei, niet in de box.
\Je bent erop tijd bij das een groot voordeel, als je de raad van de da opvolgt moet het wel goed gaan.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:18

goed dat je de dierenarts erbij hebt gehaald maar waarom moet je die bultjes open krabben???????????

ik heb vorig een pony gekocht en die had ook schimmel en die moest ik van de dierenarts alleen wassen met imaverol en er niet aan gaan krabben.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 19:24

de schimmel is al bijna helemaal weg, ik weet eerlijk gezegd niet waarom ik ze open moet krabben Haha!

Hij staat nu van 's ochtends tot 's avonds in de wei en 's nachts op stal

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:26

jeetje joh wat een pech heb je eindelijk je pony, krijg je dit...

Maar goed dat het niks ernstigs is!

succes met hem!

28-09-2007: Always in my head, rust zacht Flair.
Nothing compares too you...

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:32

toen wij op mn werk ook schimmel op stal hadden moesten de bultjes ook opengekrabt worden. Wij schrobden meestal flink met een behoorlijk harde borstel, heeft t zelfde effect ongeveer. Waarom t precies moest weet ik ook niet eigenlijk, misschien omdat de imaverol dan beter zn werk kan doen dan wanneer t alleen op de huid komt??
Succes ermee in ieder geval, gelukkig dat je er redelijk op tijd bij bent met de bronchitus

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:
FNRS Jurylid F1 t/m F20 en A Proeven

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:42

Ah wat zielig, gelukkig ben je er op tijd bij.
Beterschap hoor

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:54

Bah, wat balen. Ik hoop dat je paard zich gauw beter voelt!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:10

Niet te hopen dat het chronisch wordt. Maar hoezo moet hij dan weer weg? Ik heb eenpony gehad met chronische bronchitus. Oke je kan erniet op een hoog niveau mee sporten, maar recreatief kan je er veel lol aan beleven!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:39

Balen zeg, ik had een verzorgpony met chronische bronchitus, en dat wens je echt niemand toe!!!
Om 'm een beetje te helpen kan je zijn hooi een nacht laten weken en dan geven. En het stro vochtig spuiten met een plantenspuit (tegen het stof).

:evaw:

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:25

aahhh poedersuiker zeg maaike!!! ik vind het echt vervelend voor je! ik ga hopen voor je dat het geen chronische is!! Verdrietig

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 17:54

Het is nog niet chronisch maar als hij niet goed op de medicijnen reageert kan het wel chronisch worden..
We hebben hem als sportpony gekocht, dus is het de bedoeling dat ik zover met hem kom als het lukt... En als het aan Ewald ligt komt hij erg ver, die pony is zo soepel en loopt zo gemakkelijk...

Tsja over dat hooi, ik zal morgen eens informeren of dat eventueel te doen is, want het zou wel handiger zijn, verder staat hij nu vanaf 's cohtends tot 's avonds in de wei, is ook goed voor hem, en 2x per dag krijgt hij zn medicijnen door zn eten, als hij zn eten dan nog maar wil want het is een pietlut hoe lekker hij het ook vind als er iets in zit dat ij niet lekker vind ruiken dan eet hij het niet op... Ach na een paar dagen krijgt ie wel honger Schijnheilig

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:49

ik moest ook krabben hoor... aan de schimmel... dan gaan de korstjes eraf en kan de imaverol beter inwerken... als de verdunde imaverol niet werkt (zoals bij meron) moet je het minder gaan verdunnen... of zelfs puur gaan gebruiken (toen hielp het bij meron pas)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie