hoeveel eigen/verzorgpaarden gehad?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hoeveel eigen/verzorgpaarden gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 09:32

Toen ik een jaar of 10 was begon ik met het verzorgen van Hummel een 16 jarige shetland merrietje.
Deze verhuisde na een paar jaar, dus ging ik verder zoeken en kwam ik uit bij Herres een haflo arab van 23 en tosca ook weer een shetje, van 3 jaar oud. Via de eigenaar van Herres kwam ik bij haar vader (handelaar) terecht waar ik Excellent Challenger ging verzorgen, een 2 jarige KWPN merrie van Magister??? Bij die handelaar heb ik meerdere paardjes verzorgt. Welsh merrie Lady met veulen Ilonka, shetmerry Yvonne en Droppie Haflinger hengst Kylian

Hier ging ik weg en kwam uit bij Erna met later veulen robin
Terwijl ik erna verzorgde, verzorgde ik ook een tijd Meri, Arina, Bibi, donja, Jasper, Nora, Loes, wilma en pedro (laatste 2 waren ezels Haha!

Toen kwam ik steeds vaker hier in werkendam, en ging ik Promisse, Catharina, Laika en Lobke verzorgen.
Toen ik hier weg geschopt werd, kochten we Honey
Toen heb ik nog een tijdje een bijrijpony gehad, een NRPSje Fatima en toen kwam Jamaica

Zijn er dus behoorlijk wat bij mij, en heb ze nog niet eens allemaal geloof ik Haha!


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:45

Ik begon op de manege met rijden, daar kreeg ik weirola een hannoveraan als verzorgpaardje, later kwam master een kwpner erbij en ik heb nog een tijd Hulando kwpner erbij gedaan, totdat hulando werd verkocht.

Ondertussen kwam er een nieuwe instructrce met een paardje, jilco een kwpner, die heb ik ook verzorgd. Master werd verkocht dus toen alleen nog weirola en Jilco.
Die zijn uiteindelijk ook weggegaan en heb ik Guinness verzorgd.
Ook heb ik Iwan nog gedaan, een new forest, maar die is verkocht.

De buren hadden in die tijd 2 shetten in de tuin die ik verplicht moest verzorgen Haha! dominique en Later veulen elly, die verhuisde even later naar de wei. Van hun baasje heb ik nog beauty en black beauty af en toe gereden.
In de tijd van domi en elly kwamen loesje, punky en browny erook bij.

Nou is het dus nog steeds loesje, punky en browny en is Flanagan erbij gekomen.

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:47

First - theresa en de geit peuky
Toen Fanny de Bels
toen die verkocht werd heb ik Varion op de manege verzorgd
Verder alleen maar gereden, maar niet echt verzorgd.
En nu is Omar aan de beurt,
In totaal 4 dus.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:59

Tellen de paarden die je maar een paar keer gereden hebt en dan alweer verkocht zijn ook mee?

Vroeger toen ik nog jong was Haha! Lips are sealed Hield ik alles bij in een dagboek.
Met mijn 16 jaar ben ik daar mee gestopt.
Ik heb toen eens geteld hoeveel paarden ik gereden had.
Enkele reed ik dus al een paar jaar, andere dus maar een paar keer.
De telling lag toen rond 150.
Best veel van de 11 tot de 16 jaar Lachen

Nu zal ik maar niet meer gaan tellen, weet ze ook niet allemaal meer Haha!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:04

veel,
een shetlander Ellen,
een bonte Marjan,
andere bonte Klara,
ander bonte Heidi,
hengstveulen Alex,
bonte Germie (vandaar m'n nickname),
bonte Goldy (wat een bonten he?),
NF Astrid,
NF Amando,
NF Taliena,
NF Thamara,
NRPS Wilma,
NRPS Wendy,
NRPS MEgan,
NRPS Merlen,
NRPS Mistral,
welsh K (ben naam even kwijt, merrie was het),
nog een welsh K Norelie,
welsh K Mariska,
kwpn Cupido,
kwpn 2 keer maar ben namen kwijt,
draver Donna Kid,
draver Ilona Kid,
draver Idona Kid,
e-pony waarvan ik de naam kwijt ben,
kwpn waar ik wedstrijden op rij,
andere kwpn-er van Purioso,
kwpn-ruin
NF hengstveulen Andor
Nrps hengstveulen Elco
NRPS merrie Germie's Galaxy

En dit waren ze ook vast nog niet allemaal. Dit zijn degene die ik voor min. 4 maanden verzorgd heb/gereden heb en nog niet vergeten ben.
Als ik alle overige nog mee moet tellen..................dat gaat niet. Vroeger hield ik ook alles bij, nu dus niet meer.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-08-02 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:06

M'n eerste verzorgpony's waren 5 mini-shets, Kylian, Goldie, Lucky Boy, Ilke en Merrylegs (moeder: Ilke), en 2 pony's, Crispy en Mayandour (moeder Crispy). 1 Shet overleed, Kylian, er werd een veulen geboren, Chanel (moeder: Goldy), Lucky Boy (moeder: Goldy) werd verkocht (omdat het een hengstje was).
Die heb ik verzorgt vanaf groep 7 denk ik. Nu ga ik er nog steeds af en toe naar toe (1/2 x per week). Maar ongeveer een halfjaar geleden zijn de 4 mini shetlanders verkocht Verdrietig . Alleen Mayandour en Crispy zijn dus nog overgebleven.
3.5 jaar geleden, in groep 8 dus, kreeg ik Wietze, en die heb ik nu nog steeds *LOL*
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 29-08-02 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:09

Toen ik nog niet zo lang reed, heb ik* verzorgd. Dat waren manege paarden.

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 13-02-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:11

Mijn eerste verzorgpony, die ik later nog een paar jaar gedaan heb, was Nora, een kruising Shet - Hackney, die helaas niet meer leeft. Verder heb ik Starlight (Welsh) verzorgd, Desyre (KWPN) en zo nu en dan haar dochters, Natalie (Hackney) 5 jaar en een poosje haar dochter Nicole.
Vorig jaar heb ik een Haflinger een maand op proef gehad, Witney, die helaas afgekeurd werd. Daarna heb ik Sheril gekocht, en die heb ik nog steeds Lovers

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:13

Ik ben begonnen met 3 shetlanders, woody, shyta en april.We verzorgden en 'reden' ze met 5 meiden. Toen die verkocht werden ben ik na een paar jaar Rocky gaan rijden(draver). Hij stond samen met een welhsje waar een vriendin van mij op reed. Dit werd al een stuk serieuzer, we reden voornamelijk buitenritten en later ook regelmatig in de bak. Toen kreeg ik een eigen pony, plato Lovers . Die helaas na 4 maanden overleed.
Toen ben ik rocky weer gaan rijden.
Toen ik op kamers ging heb ik een aantal jaar niet meer gereden.
Vervolgens heb ik heel even een haflinger gereden, maar dat klikte niet echt. Nu rijdt ik een hele lieve merrie, Feike. Ik hoop haar nog lang te rijden.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:25

op m'n 12de had ik m'n eerst verzorg paard en arabier van 4 jaar oud genaamd vandoja deze stond op manage HCA in sint-pancras. Haar heb ik een half jaar verzorgt en toen ging ik weg bij de manege en heeft een vriendin van me haar verzorgt. Daarna verzorgde ik als een vriendin van mij niet kon haar welsh K pony rosalien. en in die tijd ook chanel een shetlander merrie en later nadat mieke van bokt gestopt was met het verzorgen van ronja, heb ik haar de laatste maanden van haar leven verzorgt. Ze is daarna met een handelaar meegegaan,maar ronja was ernstig kreupel dus wie wilt er nou zo'n paard. Ze hebben me nog geprobeerd haar aan te smeren,maar ik wist wel beter.Vanaf m'n 16de 1 jaar helemaal niet meer gereden alleen af en toe eens uitstappen en meer niet. Daarna heb ik een jaar lang elke vrijdag future gereden een kwpn ruin met als paps kaiserstern. Van heb ik veel geleerd. Future werd verkocht en toen ben ik rivjenn de fjord gaan verzorgen helaas maar voor een half jaar,want toen kreeg ik een andere baan en in de winter was er geen licht zodat ik hem kon rijden.
Bij toeval afgesproken met mariska of ik niet af en toe een bosrit op rohan kon maken. Dat was goed en ik rijdt rohan nu nog steeds af en toe. en nu heb ik zelf m'n kleine opdonder wodan gekocht. inmiddels alweer 1 jaar in mijn bezit.

Wodan en ik onderweg in de M2

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:32

Nederland tot 1993:
Trammelant*
Hanko+
Didaer*

Ghana 1993 - 1998
Chestnut+ (later eigen paard)
La Luna+
enorm aantal prive en clubpaarden, voor bijscholing of vakantie eigenaar

Nederland na 1998
Issedy*
Pablo Pot d'Ory*
Raimaer*

* : eigenaar = mijn moeder
+ : andere eigenaar

En volgend jaar het veulen van Raimaer is voor de helft van mij Haha!

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:46

Ik was 10 en werd 11 toen ik begon met paardrijden.
Ik reed toen eerst op een manege.

Toen kwam ik al eens af en toe bij de pony's (Taran en Max) van een vriendin van mij.
Degene die Max al een aantal jaren verzorgde stopte ermee. Ik wilde hem toen verzorgen, maar dit mocht toen niet van mijn ouders.
Toen zijn er nog twee verzorgsters geweest.
Toen deze er ook mee stopten, heb ik mijn ouders overgehaald om Max te verzorgen.
Ik verzorg hem nu in november 1 jaar

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:04

Als ik geen verzorg en "halve" pony's/paarden meetel kom ik uit op 11

Xanthippe, Welsh C pony, drie jaar geleden overleden in haar stal op 27-jarige leeftijd.

Randy, vroeger een paard, zou nu een E-pony geweest zijn, KWPN (Arabier/Trakhener), afgemaakt vanwege beenproblemen.

Challenge (Tanja), KWPN, verkocht na jaren vechten

Ringo, Appaloosa, tien jaar geleden in laten slapen vanwege een auto-immuumziekte

Ferrara, Appaloosa, drie jaar geleden verkocht wegens niet klikken en niet de tijd kunnen geven die zij nodig had

Eclipse, Appaloosa en zoon van Ferrara, verkocht wegens tijdgebrek

Lotje, Welsh B-pony, verkocht, dochter was te onervaren voor deze pony

Giant, Shetlander, loopt hopelijk nog heel veel jaren bij ons rond

Parcival, Tinker, heb ik hopelijk ook nog heel lang

Gwenn, Welsh K pony, ook zij blijft tot haar dood bij ons

Rissaz, Welsh K pony, hoop ik te kunnen houden maar dat weet ik nog niet zeker


Eigenlijk zijn Gwenn en Giant natuurlijk van mijn dochters.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:09

Ik begon op mijn 12e met het verzorgen van een 16 jarige halfarabier merrie: Smith. Op mijn 16e ging ik Edith verzorgen, een 5 jarige merrie van dezelfde eigenaar. Smith was toen te oud om nog elke dag bereden te worden. Edith overleed een jaar later aan de gevolgen van koliek.
Kort daarna ben ik gestopt met verzorgen. Ik heb toen een jaar niks gedaan en in januari '99 heb ik Yorghos gekocht.
Later kwam daar Quirijn bij, een 1.5 jarige tinkerhengstje, een opknappertje. Hem heb ik na enige tijd weer verkocht, opgeknapt en wel. In juni 2000 kocht ik Kaylo, een 6 jarige tinkerruin en hem heb ik nog steeds. Mijn zusje heeft hem in bruikleen.
In juli dit jaar is Renzo erbij gekomen. Rens is een 3 jarige c-pony ruin die ik samen met Kim aan het inrijden ben.
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 04-02-03 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

* To Belg, or not to Belg *

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:41

mijn eerste pony was een vosbonte shet/ijslander ruin joepy.
heerlijk eigenwijs en zonder zadel leren rijden.
toen kwam fury een bruine new-forrest/engels volbloed merrie.
met haar begon ik ook wedstrijden te rijden. *LOL*
in die tijd een fjorden merrie,krisja, ingereden.
mijn pony kreeg te kampen met een pees blessure waardoor ik eentijdje een NRPS vos merrieheb uitgebracht in de sport.
toen ik 18 werd heb ik een friese merrie uitgebracht in de dressuur.
friese hengst ingereden,nog een aantal fjorden beleerd en klaar gemaakt voor de ibop proef.
maar toen wilde ik wel weer een eigen paard en dat werd een engels volbloed merrie vannu vijf jaar.
ook haar heb ik zelf ingereden.
als laatste niet te vergeten onze minishetlander hengstjes darwin(moorkopschimmel) en jackey (vosbont).
Jackey kan steigeren,knielen en op een kist staan op commando.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:47

Ik had eerst Fury een vosshetje toen ik 8 was.
Daar heb ik veel opgereden en toen die verkocht werd kreeg ik Blacky om te verzorgen ook een shet deze keer een zwarte.
Daarna heb ik een tijdje klara verzorgd een appie Lachen
En Toen Kreeg ik Floor die heb ik 5 jaar lang gereden.
Tussendoor heb ik echt tig grunningers en andere paarden daar gereden maar dat was 1 a 2 keer ind e weke voor de lol.
Naast Floor reed ik ook nog een pony 4/5 keer in de week Olaf.
Toen Kwma Lodewijk mijn eerste eigen paard in 1998
Een jaar Later Moonlight die ook weer is verkocht.
Toen kreeg ik de hengst Experiment te rijden en later de merrie Saar (daar is nu een leuk meisje voor dus dat hoeft niet meer)
Hinke hebben we precies een jaar geleden gekocht en ik heb net 3 maanden Gucci van Charlotte op bokt gereden toen zij stage liep.
Ik zie wel wat ik nu weer te ridjen krijgt als het goed is de zwarte hengst van onze stal.Maar die moet eerst nog terug komen naar huis.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:16

Maar drie: Berber, Isolda en Udinde.
Wij hebben wel altijd paarden gehad, maar ik had daar niet zo veel mee, ik was nog te klein. En Wendy, het paard wat voor Berber was, was eng *LOL*
Als ik een lijst zou maken op welke paarden ik vaak gereden heb, dan wordt dat een hele lijst. Dit waren geen verzorgpaarden, maar paarden waarmee ik gewerkt heb, die tellen niet vind ik Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:24

Nou het verhaal verzorgpony's begon ongeveer toen ik een jaar of 3 op de manege reed. Toen zijn we in de buurt gaan vragen.
Eerst hadden we dan Hop Hop (jaja ik zoek die vreemde namen op geloof ik), een Shet, Katka een Apaloosa, Pipo een apaloosa, Janet een E-pony en Afa Sita ( Verward Verward ) de dochter van Janet. Daar gingen we heel vaak heen om te poetsen, knuffelen, rijden enz. We kwamen niet buiten de wei maar hadden ontzettend veel plezier met ze.
Mijn zus en een vriendin kregen toen een andere verzorgpony waar ik ook wel vaak mee naartoe ging, Misty, een bonte pony van de zus van Hendrik hier op bokt. Kwamen we een tijd geleden toevallig achter *LOL* De wereld is maar klein.
Verder reed ik gewoon op de manege en daar deden we ook wel meer met de pony's dan 1x in de week rijden. Mijn zus en ik verzorgden toen Alga, een Lipizzanermerrie die net een jaar was. Zij is verkocht naar Noorwegen.
Toen ik op de manege gestopt ben kwam Matador, een KWPN-er. Hij werd verkocht. Daarna kwam IJsco, een Fjord die ik leaste. Toen kwam Aldira, een Haf die ik leaste samen met iemand, ondertussen reed (en rijdt) ik ook Sarah, een Tinker van Maaike van de Vis hier op bokt. En nu heb ik geloof ik eindelijk wat ik zocht: Tinka, een KWPN-er.
Ondertussen had ik Amber, Igor, Kristal, Omar, Harry, Daisy, Wikke en Mexx nog gereden omdat dat potentiele bijrijdpaardjes of leasepaardjes waren. Dit ging om verschillende redenen niet door.
Maar ik denk dat ik nu voor een hele lange tijd voorzien ben Knipoog

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:29

Ik heb eerst een hele berg paardjes verzorgd die niet eens een naam hadden, maar mochten ook het land niet uit.

Toen kwam ik bij een welshfokker waar ik Lil, Arggi, Ilse en Rusela heb gedaan.

Na een tijdje ben ik daar weggegaan en heb ik een ander welshje verzorgd: Pippi, ook daar weggegaan en toen ben ik Polly gaan verzorgen en die heb ik gekocht, valt best mee toch?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:31

Eerst begonnen op de manege toen m'n eerste eigen pony Greg toen ik 9 was. Enkele jaren later kreeg ik daar 2 verzorgpony's bij, een hele oude bonte klophengst Bary (die ik daarvoor altijd op de manege reed) en een Shet appaloosa ruin Big-Mac en een D-pony merrie Bokma waar ik mijn allereerste manege-les op heb gereden.
Omdat ik uit Greg was aan het uitgroeien heb ik zo rond m'n 14e geloof Cherry Moon gekregen. Een D-pony merrie (roodvos) met enkele zwarte vlekken 70% Arabier. Die heb ik niet lang gehad want die had iets aan haar voorbeen en hebben we toen terug gebracht naar de eigenaar.
Toen kwam Trendy die ik heel wijselijk heb omgedoopt tot Foxy Lady Schijnheilig Toen een 4-jarige D-pony merrie, vrijwel groen en zo van het land geplukt die ik nu nog steeds heb.
ter gezelschap van Greg die inmiddels naar een eigen weide was verhuist heb ik ook nog een kruising shetXWelsh gehad die onlangs verkocht is en verhuist is naar het zonnige Frankrijk samen met nog een andere ex-pony van me Mistral. Een bruine D-pony ruin.
In de tussentijd heb ik ook nog 2 paarden verzorgd en gereden van een vriendin van m'n toen schoonzus, een zwarte ruin Mss Piggy (eigenlijk Igor) en een bruine ex-Z dressuur ruin Shadow die vorig jaar zijn been brak toen hij ontsnapt was en in de prikkeldraad was gesukkelt...
Vorig jaar heb ik dan nog een New-Forest veulen gekocht (inmiddels jaarling) en dit jaar is Foxy bevallen van een merrie-veulen Gypsy Eyes. Sinds kort heb ik er dan ook nog een bijrijdpaard bij "Nick" genaamd die lange tijd de 1.40m heeft gesprongen maar nu vanwege artrose in zijn achterknie op "rust" staat en enkel recreatief wordt gereden. Hij is een volbloed hengst van Chin Chin trouwens.
Op dezelfde plek staat ook nog een BRP hengstje die ik waarschijnlijk ga rijden maar moet even kijken of dat allemaal wel te combineren valt met mijn andere pony's en school.
Even korte samenvatting

Kleine samenvatting:

Greg
Cherry Moon (verkocht wordt nu gebruikt als fokmerrie)
Mistral (verkocht naar Frankrijk)
Bianca (met Mistral mee naar Frankrijk)
Big-Mac*
Bary* (gestorven)
Bokma* (gestorven)
Foxy Lady
Gypsy Eyes
Vanta
Nick*
Mss Piggy*
Shadow* (gestorven)

Dat worden er ook al aardig wat Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:39

Bram, een New Forestpony van de manege waar ik als kind reed, ik zorgde in het weekend voor hem en reed hem ook vaak.

Polly, een jaarling Welsh/Arabiermerrie, haar heb ik samen met een vriendin een klein jaar verzorgd, toen werd ze verkocht. Bij toeval kwam ik haar een paar maanden later ergens tegen.

Vlekkie, een kruising Welsh/Shetlander, ruin. Weer met mijn vriendin samen, we deden alles met dit dier: springen, dressuur, voor de sulky, vrijheidsdressuur, noem het maar op.

Nog een Polly, zwarte Welsh/New Forest jaarling, op dezelfde stal als Vlekkie.

Tarzan H, een draverruin, alleen verzorgen, helpen in- en uitspannen, mee naar de koers e.d. Ik heb er ook wel eens opgereden.

Usla H, een volle zus van Tarzan, zelfde verhaal.

Vannie, ook een draver, zelfde verhaal.

Kapron, arabische volbloed dekhengst van de Kossack Stud, stond toen in pension bij de drafstal met bovengenoemde paarden. Ik heb hem alleen verzorgd, niet gereden.

Poema, een hele beroemde arabische merrie, ook van de KS, alleen verzorgd. Nog diverse andere arabische merries en veulens die hier in de zomer in het land liepen, allemaal van de KS.

Toen werd het een jaar of 10 stil rond de paarden.....

En we begonnen na een les of wat maar weer met een bijrijdpaard.

Ronja, heette ze, Wodan heeft al wat over haar verteld. Een voskleurige merrie van 1,61m, zonder papieren, maar met aardig wat bloed. Een fantastisch braaf paard, waar ik achteraf bekeken heel erg veel plezier mee heb gehad. Door drukke werkzaamheden in combinatie met studie ben ik na 2 jaar met Ronja gestopt. Ze was al vrij oud en werd wat gammel.

Soliste, eerst verzorgd en gereden tijdens vakantie toenmalige eigenaresse, later zelf gekocht. Engelse Volbloedmerrie.

Kaminka, gekocht nadat ik Soliste had verkocht.

Toon, gekocht nadat ikhet met Kaminka niet meer zag zitten.

Kaminka in de herkansing, die gaat never nooit meer weg, hetzelfde geldt voor Toon.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:43

Ik heb Marjon verzorgd en alle veulens die daaruit kwamen.
Had het daar zo naar mn zin dat ik niet mee nodig had Lachen

dus:
Marjon
Pinky
Mysty
Rossy
Rubbo

Pinky heb ik gekocht toen hij 11 maanden was. Daarna kocht Inge Mysty.
Nu heb ik ook Renzo erbij als 'bijrijpaardje'

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:00

Als ik alleen de paarden/pony's die echt van mij waren meereken, en niet alles waar ik wel eens op gereden heb, kom ik tot het volgende lijstje:

* Lara, Welsh K pony, verkocht toen ik over ging naar de paarden
* Farn, mijn eerste paard, helaas af moeten laten maken
* Kelanda, ondertussen al weer ruim 7 jaar in mijn bezit
* Speedy, shet, verkocht omdat we er zelf te weinig mee deden
* Rigaud, sinds april 2002 van mij

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:04

pfff even denken...
eerst samen met een vriendin Jacky, een zwarte pony. Erg leuk ding. Toen een tijdje niets meer en daarna even een shetje met mn buurmeisje. Daarna kwamen de pony's die ik nu nog steeds verzorg. Het begon met Sabina, Jolanda, Nina, Charles, Diane en een kleine bonte shet. Daar kwamen Sophie en Sasja (veulen sophie) later nog bij. Die werden verkocht, ook de Kleine Bonte en Diane werd ziek en moest ingeslapen worden. Daardoor werd Charles ook verkocht. Jolanda heeft in die tijd een hengstveulen gehad, Nikash. Verder nog veulens die bij ons geboren zijn en weer verkocht: Mikado, Minoes, Mieke en Moby. De veulens van vorig jaar (meike en Manon) blijven. Omdat Charles verkocht was heeft de zoon van de boer toen 2 welshjes gekocht, Anja en Roos. Deze zijn inmiddels weer verkocht. En Jolanda en Nina zijn ook verkocht.
Dit zijn in totaal 19 pony's Haha!

Dan nog de paarden van mn werk, ook al weer een heleboel *LOL*
Marengo, Celano, Pabro, Heide Blüte, Gambler, Ursprung, Goldglanz, Cara, Leroy Brown, Harvard, Pilanda, Olympus, Johji. Volgens mij zijn dit ze allemaal, zo'n 13 paarden in anderhalf jaar Haha!

DUs t komt er op neer dat ik in totaal met zo'n 32 paarden en pony's bezig ben (geweest)

was dr nog wat vergeten zelfs Haha! Gallatée, Lixis, Fabian en Ray of Light hebben we ook nog op stal gehad Lachen
dan worden t dus 36 paarden
Laatst bijgewerkt door Maaike op 29-08-02 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:10

verzorgpaarden
Bingo
samber
Donja
twee zwartjes zonder naam
ebony
iris
nicaro
kelly

Eigenpaarden
Wisky
Sandy
Jiofanny
Exel*
Phoenix
Sidney*
Symphony*

Met een sterretje heb ik nog.
Laatst bijgewerkt door phoenix4ever op 30-08-02 15:18, in het totaal 3 keer bewerkt

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Annash, JPitty, MairiMacBran, Mark0919, Mieke, Rije en 39 bezoekers