Paard lijkt op de eigenaar?!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:32

Isolda en ik lijken helemaal niet op elkaar. Ik kan wel wat dingetjes opnoemen waarin we op elkaar lijken, zoals dat we beide niet zo knuffelig zijn.... maar verder....

We zijn veel te verschillend, maar je leert met elkaar omgaan Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 03:50

Ik geloof daar niet zo in. Het is net als met de sterrenbeelden in de krant: natuurlijk heb je altijd overeenkomsten met je paard maar ook vele verschillen. Het is maar net wat je wilt zien.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 04:24

Hihi, ik ben een tijdje terug een topic begonnen met hetzelfde onderwerp Knipoog !

Bij ons op de stal klopt het idd wel aardig Lachen ! Waarbij iemand in mijn topic de opmerking plaatste, dat dit eigenlijk wel logisch was; je zoekt immers -meestal- een paard uit wat bij je karakter past! Daardoor vind je natuurlijk ook al snel overeenkomsten! (Ik weet niet meer wie die opmerking plaatste, maar ik denk dat diegene wel gelijk heeft Knipoog !)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:01

Bij Mananzo en mij klopt het ook wel. We kijken allebei de kat uit de boom. Verder vriendelijk en af en toe een beetje lomp Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:45

Hm, die opmerking krijg ik altijd naar mijn hoofd als Paddy zich weer eens schandalig hengstig gedraagt en met benen wijd en staart omhoog loopt. Maar iones is een heel ander paard dan Paddy, ze zijn elkaars tegenpool. OP wie lijk ik dan, of ben ik soms schizofreen?

Overigens, ik denk dat Iones het meest voor de hand liggend is, die heb ik al 9 jaar.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:05

tinkie heeft het niet zo op mensen
ik ook (vaak)niet
tinkie weet gelijk of ze iemand oke vind of niet
ik ook
tinkie heeft een 'blijf van mijn lijf'houding naar andere paarden/ruinen
ik naar andere mensen/mannen
tinkie kan zich prima redden alleen
ik ook
tinkie is niet zo gauw onder de indruk
ik ook niet
tinkie is fel en bijt van zich af als ze iets niet pikt
ik ook!

ja dus het klopt wel aardig Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 08:57

Hm, Andrew heeft misschien een aantal dezelfde trekjes... Mij moet je niet opjagen of dwingen, dan wordt ik erg fel en moeilijk; Andrew heeft dat ook... Hij kan erg hyperactief zijn; dat heb ik soms ook, maar ik kan het redelijk onder controle houden Knipoog. We hebben eigenlijk allebei soms een gebruiksaanwijzing. Dat maakt het soms erg moeilijk voor mij (maar zeker ook voor anderen) om met hem om te gaan als hij die buien heeft, maar op andere momenten is hij erg lief en hij zal je nooit expres een schop verkopen...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:10

Tsja... moeilijk... Het kan best hoor!

Dien kan af en toe heel erg eigenwijs zijn-----> ik ook (ik eigenwijs?? NEEEH HOOR!! Haha! Schijnheilig )

Dien kan heel fel reageren als ze iets niet eluk vind ----> Ik soms ook.

Dien vind het heerlijk als er aan haar getutteld word----> ik vind het ook heerlijk als iemand aan mijn haar zit te frutten.

Dien heeft de ene keer dat ze het heerlijk vind als er veel mensen/paarden in de buurt zijn, maar af en toe is ze liever alleen ----> heb ik ook, ik vind het soms heerlijk, en gezellig als we met een hele groep zijn, maar ik heb er vrij vaak behoefte aan om alleen te zijn.

Genoeg zo?? Haha! En wat 'de onbekende' (:D)in Sterre's topic zei over dat je een paardje uitzoekt wat bij je past, en daardoor ook overeenkomsten vind, volgens mij is dat echt heel erg waar!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:09

Romkabouter schreef:
En kijk naar Anky Tong uitsteken


dat vind ik echt een hele goeie Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:13

Toch heb ik echt wel naar karakter gekeken en overeenkomsten gezocht. Sommigen kon ik pas later achterkomen maar veel ook meteen. Ik ben iemand die van uitdaging en avontuur houdt, dat zag ik ook in MAaraak en dat bleek gelukkig ook zo, ik ben iemand die eerlijk maar eenkennig is. Heb veel kennissen maar heel weinig die ik tot mijn vrienden reken, Raak is ook heel eenkennig, Ik ben baldadig en hou van humor, heeft hij ook.

Dus ja, ik geloof er wel in.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:14

Alhoewel of het iets te maken heeft met op elkaar lijken weet ik niet. Je zoekt wel bepaalde dingen natuurlijk. Je moet bij elkaar passen tenslotte.

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 16:12

Ik lijk ook wel een beetje op mijn paardje, Bobo is heel dominant maar dat ben ik juist totaal niet. Eigenwijs dat klopt wel.
Bobo vertrouwd mensen niet gelijk ik ook pas als ik ze wat beter ken.
Ik lijkt toch wel een beetje d'r op.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:56

Helemaal waar. Dit topic is al eens geweest en toen ik alles opschreef wat Jur en ik gemeen hebben, stond ik helemaal versteld.... Geen zin om het nog een keer te doen, maar het was een hele waslijst.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:02

Mijn paardje en ik hebben ook wel een beetje hetzelfde karakter.
Als ik ergens voor de volle 100% achter sta, dan ga ik dr voor! Paardje ook. Als [**] ergens geen zin in heeft, gaat ie heel nukkig en boos doen, heb ik ook last van, al probeer ik me in sommige situaties in te houden... Haha!. We vergeven en vergeten dingen niet snel, dus als je 1x iets hebt gedaan kan je het zeer waarschijnlijk wel schudden...
We zijn allebei wel vriendelijk en sociaal. [**] is wel wat luier dan mij, maar op zijn leeftijd mag je lui zijn Haha!.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 14:52

Sterre schreef:
Hihi, ik ben een tijdje terug een topic begonnen met hetzelfde onderwerp Knipoog !

Bij ons op de stal klopt het idd wel aardig Lachen ! Waarbij iemand in mijn topic de opmerking plaatste, dat dit eigenlijk wel logisch was; je zoekt immers -meestal- een paard uit wat bij je karakter past! Daardoor vind je natuurlijk ook al snel overeenkomsten! (Ik weet niet meer wie die opmerking plaatste, maar ik denk dat diegene wel gelijk heeft Knipoog !)


ja, idd, op de manege (is dan wel geen eigen paard maar =>) koos ik ook een paard dat op mij gelijkt:
ze is nukkig en valt iedereen aan (god wat ben ik snel op mn tenen getrapt)
ze moet van niemand wat hebben, behalve van mij (tis wederzijds meid...)
ze bijt iedereen (nou ja ik bijt met woorden...)
ze eet graag (hihi)
euh ze kan heel goed werken, maar is soms wat lui ( = )
ze steigert bij het opstijgen (ik ben niet te porren om te beginnen met werken)
wat niet overeenkomt: zij is fotogeniek... nou ja áls ze zin heeft
heh dan is dat toch een overeenkomst...

nou dan heb ik onze fan ook wel uitgezocht!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:17

Vind ik niet. Mijn paardje is rustig, helemaal niet dominant, erg lomp af en toe en verder erg lief. Ik ben zelf niet de meest rustige altijd, niet onderdanig Schijnheilig, zeker niet lomp en ook wel lief Lachen Hij is wel eigenwijs, wat ik ook ben Haha! Maargoed, omdat ik juist wat dominanter ben dan hij, klikt het goed. Ik ben de leidinggevende en we hebben daar allebei vrede mee.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:40

Kon ik maar zo goed springen als een springpaard wat ik rijd!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:19

Mijn moeder zegt ook telkens weer dat ik op Omar lijk... we zijn allebei even onhandig Haha! We kunnen wel eens behoorlijk chagrijnig zijn (ochtendhumeurtje) en snel geïrriteerd raken maar zijn eigenlijk hartstikke lief Schijnheilig een beetje eigenwijs en soms een beetje onzeker . Ja eigenlijk lijken we wel op elkaar Lovers

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 18:09

Bij mij en Pommetje klopt dat ook wel denk ik.
We zijn allebei echte meisjes Schijnheilig , en zijn allebei nieuwschierig en driftkikkertjes.
Ook is zij best wel eenkennig, en ik ook.
Pompidou is alleen een onwijze aandachttrekker, en ik weer niet geloof ik. Op zn tijd wel. Knipoog
En als ik nou net zo mooi kon lopen als haar! Haha!
En als je eenmaal haar hart gestolen hebt...heb je een vriendje voor het leven. Dat is bij mij ook zo.
Ik laat niet snel iemand toe, ben erg 'moeilijk", maar als ik je eenmaal echt mag, kan je op me bouwen.
Pompidou en ik hadden dat in het begin precies zo. Een moeilijk begin, ze was dwars (ik ook) en nam me nou niet direct in vetrouwen.
Nu vertrouwd ze me blindelings, laat merken dat ze echt gek op me is, en we kunnen echt heerlijk met elkaar knuffelen. Lovers
En we vinden allebei tutten heeeerlijk!
Mooi eruit zien is belangrijk! Pling
In de binnenbak kijkt ze ook continu naar haarzelf, en ik eigenlijk ook. Knipoog
Ben helemaal verkikkerd op dat wijffie. Party!! Ik wil haar niet meer kwijt, dat weet ik nu al.
Knipoog

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 19:57

Je hebt wel gelijk, laast zei iemand nog tegen me. Zo laica zo jij Tong uitsteken
Klopt ik heb het niet zo op kleine kinderen ( simpel weg omdat ik niet goed weet hoe ik met ze om moet gaan en ze vaak irri en verwend zijn) en laica die moet ook niks van die remoerige kinderen hebben.
Ook als we ergens zin in hebben zijn we bijden wel aadig wel actief, maar 9 van de 10 keer lui Haha!
En we zijn beiden gek op snoepjes en bramen Vork

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:42

Lekkere kattekopjes zijn Guinness en ik }> . Maar ook heel aanhankelijk en vrolijk en niet gauw uit het veld te slaan (letterlijk en figuurlijk, haha)

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:56

Sher is heel rustig, braaf, nieuwsgierig, slim en leergierig. In de kudde is ze best wel dominant, ze staat ook voornamelijk met jongere paarden.
Ik ben ook best wel rustig, nieuwsgierig en slim Knipoog, maar ik ben helemaal niet zo'n dominant typetje. (bij mensen dan, over paarden ben ik wel dominant, maar dat is ook gewoon nodig anders lopen ze over je heen). We zijn ook allebei best wel lui af en toe. Allebei houden we niet van stilstaan (goh lui en niet houden van stilstaan, gekke combinatie eigenlijk Verward).
Als je het zo ziet lijken we eigenlijk best wel op elkaar Lachen