Paard ernstig gewond....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:30

Gatverdamme dat wil je echt niet meemaken. Altijd zijn we alert als er een hond in de buurt is, maar aan zowiets kan je gewoon nix aan doen, als een hond je vanachter aanvalt. Die eigenaar had zijn honden moeten aanlijnen en ik zou hem gewoon aanklagen... Dit is toch te gek voor woorden dat die vent jou de schuld geeft. Verschrikkelijk gewoon..... Heel veel sterkte en zeker ook voor Xander

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:52

tjah,en toch,die honden zijn echt gevaarlijk(herders zijn,dat ik wel risico honden)iig,jacht zit erin of niet,en bij deze honden dus wel...wij hebben ook een hond,die zal werkelijk nooit iemand aanvallen!!!hij is niet opgevoed,maar kent wel het commando "hier"en luistert dan ook direct!!!de man moet zeker net zo goed gestraft worden,maar de honden zijn ook niet goed te praten!het is ook werkelijk onzinnig dat een ruiter niet in de berm van een fietspad zou mogen rijden!!!met honden(vooral onopgevoede exemplaren!)is het MEESTAL zo dat als ze eenmaal bloed hebben geproeft,ze dit soort acties(al dan niet op paarden,dan wel op kleinere dieren,of zelfs mensen)blijven ondernemen....deze dieren kunnen,ook na heropvoeding niet meer los,het risico is gewoonweg te groot!!!~verder:super dat xander zo dapper door blijft gaan!!!echt,heel veel sterkte aan alle personen rondom deze gebeurtenis!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:11

Gelukkig gaat eht al weer iets beter!
Ik denk dat jij je zelf ook al iets beter voelt doordat hij dit iig is doorgekomen!
Xander vecht er zo te horen heel hard voor!
Die honden zelf moeten neit afgemaakt. Die man kan denk ik zelf welleen heel fikse boete krijgen. Als je weet dat je honden zoiets doen ( ik neem aan dat je wel degelijk weet van je hond, dat ie kán aanvallen, en in zo'n geval zal je dat echt weleens gemerkt hebben.)
Echt een afschuwelijk tiepje die vent!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:21

*blijft duimen*
Fijn dat het al weer wat beter gaat. Ik hoop dat het herstel zo goed blijft doorgaan!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:14

Wat fijn voor jullie dat Xander goed door de operatie is gekomen! Staat hij nog in de kliniek en gaat het alweer wat beter?

Groetjes Suus

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 22:20

Ja hij staat nog in de kliniek, en daar zal hij voorlopig ook nog wel blijven. Als hij beter wordt heeft hij in ieder geval nog een lange weg te gaan.... Hij moet er naar verwachting nog zeker 2a3 weken blijven, er zijn misschien nog meer operaties nodig namelijk.
Maar hij staat er nog steeds zielig bij, hij heeft heel veel pijn van de operatie, en hij mag zo weinig mogelijk pijnstillers, omdat dat een eventuele infectie zou kunnen verdoezelen.... Echt heel sneu.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:39

ik ga niet alle reacties lezen, dus heb geen idee wat hier al over is gezegd..

Maar wat ontzettend erg!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je heel schuldig voelt ook al is het niet jowu schuld. En die man, wat een ontzettende grote z*k!!! Niet te geloven, als je je honden niet onder controle kan houden, houd ze dan aan de riem!! Wat ik uit je verhaal begreep is dat het dus vooral die beten zijn waardoor het paard er zo slecht aan toe is? En dan gaat hij je nog vertellen dat het je eigen schuld is?? Zulke mensen moeten ze afschieten! Bij wijze van dan... NIet te geloven zeg..

nou egt, heel veel sterkte en hou je taai!!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 02:13

sneu zeg! Veel sterkte en geef hem een knuffel!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:41

Die honden zijn dus inderdaad levensgevaarlijk. Ik kan best begrijpen als een hond achter de achterbenen aanloopt te blaffen want een hond is op zich ook wel erg nieuwschierig naar dit grote ding op vier voeten. Maar, dat het paard aangevallen werd is echt niet normaal. En dat die eigenaar van de honden zoiets gewoon toelaat en dan het paard de schuld ervan heeft? Verward Onvoorstelbaar dus!!!
Ik zou inderdaad gewoon blijven praten met de eigenaar van het paard. Ongelukken komen nu eenmaal voor en het was inderdaad niet eens jou schuld. Ik zou me dan ook maar niet te schuldig gaan voelen! Ik kan me best voorstellen hoe erg je je voelt maar blijf hopen want mirakels kunnen altijd gebeuren!
Laat ons weten hoe het verder met Xander gaat! Ik heb niet alle berichtje gelezen en weet ook niet of je al een update hebt gegeven. Ben gewoon gaan schrijven toen ik je berichtje las want dit is toch echt te gek voor woorden!!! Hopend krijgt die eigenaar van de honden een reuze boete en komt alles toch weer goed met Xander! Knipoog

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:51

Jemig zeg wat een verhaal, heb pas weer adem gehaald toen ik las dat de operatie goed gegaan was geloof ik. Ik hoop dat hij helemaal opknapt verder, ook al is het niet meer voor de sport.

Volgens mij zit er bij die eigenaar van de honden een steekje los, wat een belachelijke reactie. Maar goed er zijn vaak zat mensen die zo reageren, boos kijken, gaan schelden, toeteren met de auto, brommers die naast je veel gas geven.....als je geen ruiterpaden hebt...waar moet je dan heen met je paard?? Je hebt het volste recht daar ook te lopen, die vent is echt gek.

Ik zal duimen voor Xander, veel sterkte

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 10:51

Hoe gaat het inmiddels met Xander, blijft ´ie tenminste stabiel???

Romany

Berichten: 37
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Paard ernstig gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:57

Jeetje wat een nachtmerrie is dit zeg, ik zie het ook helemaal voor me, gatver wat een schrik en wat erg voor jullie zeg!
Ik ben ook altijd op mijn hoede met honden en helaas waar wij rijden (bij de Zevenhuizer plas) zijn er ook heel erg veel.
Ik wens jullie heel veel sterte en hoop dat het toch allemaal weer goed komt, want het zou voor jou ook heel erg zijn, vooral als je een paard van iemand leent is het verschrikkelijk, ondanks dat ze het zelf aangeboden heeft.
Ik zou er wel over praten, want anders krop je het zelf ook allemaal op en dat is een erg vervelende situatie.

Sterkte ermee

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 17:10

Ja hij is wel stabiel, nog geen infecties of iets dergelijks gelukkig. Het ziet er ook minder eng uit nu, niet meer zo vies en de zwelling is wat minder. De DA had gezegd dat de 1e 48 uur na de operatie het kritiekst (hoe je het ook schrijft zouden zijn, en daar is hij goed doorheen gekomen. Nu is het alleen nog afwachten of hij strax weer kan lopen... Maar er is hoop! De DA zei dat tot nu toe alles hem 100% was meegevallen.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:33

Mooi zo, ik hoop dat het voor merendeel weer een beetje goed komt!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 23:44

Twee jaar geleden is een merrie van mij op een hengstenstation bijna verongelukt. Dit was puur door hun grove nalatigheid en met behulp van een advocaat heeft hun verzekering alle kosten moeten betalen plus een flink bedrag voor de restwaarde van mijn merrie die een hoge toekomstverwachtiging had, ze kan nooit meer gereden worden maar is een super fokmerrie, heeft nergens meer last van en voelt zich prima. Maaaaarrrr wat mij het meeste gekwetst heeft in deze geschiedenis is de totale onverschilligheid van de desbetreffende hengstenhouder (een hele grote) eerst probeerde hij alle schuld te ontkennen later niets meer. Hij heeft NOOIT een woord over de hele kwestie tegen mij gezegd, nooit gevraagd hoe het met mijn merrie ging, nix . O ja ik kreeg het volgende voorjaar een uitnodiging om hun stand te bezoeken op de hengstenkeuring, ik zat nog in de computer. Lang verhaal maar voor mij was het onverteerbaar dat de veroorzaker geen enkele vorm van medeleven of zo toonde. Dat doen ze waarschijnlijk uit schuldgevoel of om er onderuit te komen. Door het te ontkennen is het niet gebeurt of zo
ik weet het niet, maar begrijp zoiets absoluut niet
Ik wens jullie heel veel sterkte, o ja mijn merrie is er ook bovenop gekomen, dat had niemand verwacht na zulke verwondingen, dus alles kan. Zorg er vooral voor dat je er voor elkaar bent
heel veel strekte voor jullie die zoiets afschuwelijks meegemaakt hebben en een advies ga procederen en bijt je vast, verzekeringen proberen er altijd onderuit te komen, maar je moet gewoon doorgaan tot ze het moe worden tenslotte betalen ze wel.
groet
Sarabande

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:10

Ik zit hier gewoon Boos! achter mijn computer.. wat een achterlijke kl**tzak!!
Is'ie nou helemaal van de pot gerukt.. ze zouden hem op moeten sluiten, met zijn honden erbij. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik mag hopen dat hij er niet al te makkelijk van af komt?!

Het lijkt me echt vreselijk voor je.. en ik snap dat je je schuldig voelt, maar blijf onthouden dat het jou schuld NIET was .. al heb je daar nu natuurlijk niet veel aan.
heel veel sterkte voor jou en Xander.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 07:51

Ozzie, heb je alweer een update???