laat ik het maar eens vertellen , ik rij een pony (boogy)voor iemand,ze kan hem zelf niet zo goed aan,dus rij ik hem voor haar tijdens de clublessen georganiseerd door mijn ruiterclub,dus dindsdag was het dressuuravond,ging met die kleine pruts gaan rijden.hij stond fel en bokkerig,maar die bokken zijn gerust uit te zitten, ik kan hem terug pakken steeds.De lesgever vond dat zijn hoofd te veel naar omhoog was, is wel zo heeft een erge hertenhals,de eigenaares,vroeg of de lesgver daar iets kon aan doen, dus nam hij bijzetteugels , das ok doe ze langs de kant aan , neen tussen zijn voorbenen zij de lesgever.ik protesteerde even omdat ik dat te gevaarlijk vond,maar de lesgever die echt veel ervaring heeft zei "doe maar kan niets gebeuren"

Mijn ergste nachtmerrie vond plaars de volgende 2' de pony begon te bokken maar trapte op de bijzettuegel waardoor hij ook viel, ik kon echter nie blijven zitten en viel af hem 2seconden later lag de pony voor mij neer, ik had geluk dat hij niet op mij gevallen was!!

Plots toen ik stil stond voelde ik pas pijn ik zag dat mijn linkerhand aan het opzwellen was ,en kreeg mijn handschoen bijna niet meer uit.meteen in koud water gedaan maar ik zag dat er iets fout was mijn knutje was "weg" en mijn middenvinger helemaal scheef.
mams gebeld meteen naar spoed,kreeg ik te horen we gaan jou opereren jufvr. we kunnen je hand niet zo herstellen.nu zit ik 2 dagen later thuis met 4 schroeven in mijn hand en een metalen plaat.voor 3weken niet rijden etc. en daarna zien we of die plaat eruit moet of niet.
maar ik heb mijn les geleerd!!! ik rij nooit meer met bijzettuegels !!!(als ik ree doe ik ze normaal aan mijn zadeldekje wat ook heel weinig gebeurd, maar tussen de benen doe ik nooit!! )
(sorry voor spelling maar ben ziek geweest van narcose,en heb moeite met teksten te lezen)