Paard krijgt soort varkensbix..fijn!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:06

Mazzel-meid"]
[quote="missnynke schreef:
koeienvoer geven is erg gevaarlijk omdat er pulp inzit, wat heel erg uitzet, nooit aan paarden geven dus.....


klopt, iemand had een keer per ongeluk koeienvoer aan z'n varkens gegeven, volgende dag lagen ze allemaal dood.. omdat dat, zoals jij al zei gaat uitzetten en zo dus gaat verstoppen, paarden zouden er hele erge koliek van krijgen..
[/quote]
idd, en desondanks ken ik een manege waar de paarden onder andere koeienvoer krijgen (dus ook wel nog krachtvoer en haver)
toen mijn oom pas zn paarden had, hebben die daar een week gestaan en hebben ze supererg koliek gekregen
ik heb daar ponykampen gedaan met mn eigen pony, maar nam dan wel telkens voer mee van thuis en op haar stal hing ik dan een blad met in reuzachtige letters dat ze absoluut niet gevoerd mocht worden, enkel hooi

(en dan werd ik door die koters uitgescholden dat ik mn pony liet verhongeren Frusty , terwijl ik elke dag twee emmers voer meehad, die ik vlakbij haar stal had staan)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23456
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:22

Nogmaals (niet boos worden hoor) varkens eten dus wel vles.

Op mijn stage hebben we in het varkenshok een keer de krop van een kip teruggevonden met graan erin en de kip was weg.
Heel soms, voerden we haar ook nageboortes enzo. Maar niet teveel want dan heb je kans dat ze ook kinderen gaan aanvallen.