Paraplu's zijn heeeeeeel eng!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Paraplu's zijn heeeeeeel eng!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 12:07

Zo ontzettend gelachen gisteren op de les. Wij zijn op mijn manege bezig met het ruiterbewijs en gisteren was er een springles. Tegen het einde van de les besloot onze instructeur nog even de stressbestendigheid van paard en ruiter te testen. Eerst moesten we tussen twee hindernissen, bedekt met dekens doorlopen. Daar had eigenlijk geen enkel paard (of pony) problemen mee. Wel wat verbaasde blikken zo van ‘wat is dit nou weer’ maar het ging aardig. Toen werd er een paraplu bij gehaald. We moesten naar de instructeur, met paraplu dus, toelopen, wenden en weer tussen de hindernissen door. Mooi niet, dacht het eerste paard, veels te eng. Tja en dan komt het kuddegedrag van een paard naar boven. Ineens vond iedereen het eng, het was een grote kluwen van paniekerige paarden. Achteruit lopen, zijwaarts, alle kanten op, behalve naar voren. Nee, nee en nog eens nee ik ga niet langs die enge man! Ze gaan vaak genoeg naar buiten, en gezien het weer in Nederland zou je toch denken dat ze wel eens vaker een paraplu hadden gezien! Uiteindelijk vond één paard genoeg moed om er toch langs te gaan en toen ging de rest er ook achteraan. Oké, toen kwam de volgende test. De instructeur ging met de paraplu bij alle paarden langs. Weer stress, want die paraplu bleef eng. Je zag ze gewoon denken, die vent is oké, maar dat rare ding dat achter hem hangt vind ik minder. Na deze test kwam de beloning. Er werd een zak snoepjes te voorschijn gehaald, en toen bleek die paraplu ineens een heel stuk minder eng! Zonder problemen kwamen de paarden een snoepje halen, sommige durfden die paraplu zelfs opzij te duwen. Paarden, het blijven gekke beesten hoor. Haha!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:16

hihihi tja paarden... ik wil ook weleens zo'n lesje ...... veel succes met het halen van je ruiterbewijs!!!!! xxjes anke

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, BritHittepit, Dunkeedoo, Karintich, Lanoca, schumiegirl, Sterrenpony en 155 bezoekers