Spijt...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Spijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:02

Ik heb vorig jaar mn eerste eigen paard verkocht omdat ik de keuze gemaakt heb op mezelf te gaan wonen.. Nu ik hier woon, paardloos, begin ik steeds meer spijt te krijgen van mijn beslissing.. Elke avond op de bank, terwijl je normaal naar je paard toe ging, niets te rijden op dit moment, verveel me dood.. Maargoed ik heb wel mn eigen appartement..

Zijn er mensen die echt heel veel spijt hebben van een bepaald paard wat ze verkocht hebben? En wat deed je beslissen om het toen toch te doen..

Ik mis mijn knappe vent zo Huilen

Urielle

Re: Spijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:24

Je eerste paard is net als je eerste liefde, die vergeet je nooit Ach gut

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:39

Idd, je eerste paard vergeet je nooit... Ach gut
Rijd je ook geen manegelessen ofzo, of een bijrijdpaard? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:40

Ik zou snel weer een nieuwe paardenliefde zoeken! Knipoog

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:42

ik mis me meisje nogsteeds , is bijna 2 jaar geleden.. mis haar ook zo vreselijk door dat ik weet wat ze allemaal na mij nog heeft meegemaakt..en haar zelf ingereden heb !!! Boos! .. heel veel sterkte , misschien kan je een keer langs gaan Lachen heeft mij ook geholpen

josboere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:43

keihard werken en een mooie nieuwe liefde kopen!!!!!
dat is het enige medicijn !!!!!!

succes en sterkte

groet

Jos

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:47

is mis mijn 2 pony's ook nog steeds !
ene is overleden , ander wegens ziekte van mijn vader en daardoor plotselinge verhuizing verkocht.
Als ik nu wist waar hij was , en hij eventueel te koop zou zijn , zou hij ook terug komen.
Zorg dat je jezelf bezig houd, vermaakt, ga andere hobby's zoeken als je de mogelijkheid niet hebt om paarden te rijden/verzorgen.
Gewoon afleiding zoeken.....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:52

Bij mij is het net wat anders, maar spijt heb ik wel: ik heb een eigen huisje gekocht ipv een paard te kopen of leasen. Een paard was iets waar ik al lang van droomde en toen ik een vaste baan had, zou het er toch eindelijk van komen. Was nog bezig wat te sparen omdat ik een reserve wilde hebben voor problemen, zoals dierenartskosten etc. Toen ging het opeens uit met mijn vriend, met wie ik samenwoonde. Ik had het er erg moeilijk mee om weer bij mijn ouders thuis te wonen, kreeg ruzie met ze enzo, in de huur was niets te vinden, dus heb ik uiteindelijk een huis gekocht, met een hypotheek die ik maar net kan betalen. Hou vrijwel niets over in de maand, en tsja, soms moet ik toch spullen kopen ter vervanging van hetgeen dat stuk gaat. Nu kan ik het veel beter met mijn ouders vinden, al vind ik een eigen huis toch wel prettig...maar een paardje zit er voorlopig nog niet in...

Wordt tijd voor een nieuwe vriend, gedeelde kosten etc Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:10

Ik heb vorig jaar na lang twijfelen de knoop doorgehakt en mijn eerste eigen paard verkocht, ik had haar al bijna 8 jaar...

Vlak voor ze weg ging ben ik er een paard bij gaan rijden van iemand anders.
Vanaf de dag dat we haar weg hebben gebracht ga ik naar het andere paard toen en sinds deze zomer heb ik er op dezelfde stal nog een paardje bij om te rijden...

Doordat ik het zo druk heb met deze paardjes mis ik mijn eigen paard minder, zij heeft plaats gemaakt voor 2 andere leuke dieren die hun aandacht hard nodig hebben.

Misschien voor jou ook een idee om een bijrijdpaard te zoeken voor een aantal dagen in de week, zodat je niet stil hoeft te zitten en steeds aan je paard moet denken...

Ik wilde ook minder gaan paardrijden als mijn paard weg zou zijn, maar een paar keer per week naar de paarden gaan en andere dingen gaan doen...
In het begin zat ik dus ook een aantal avonden thuis op de bank te bedenken dat ik niet naar mijn paardje kon...
Op een of andere manier zit het zo in mijn systeem, ik kan gewoon niet zonder...

Ik ga nu dus weer 7 dagen in de week, na mijn werk en in het weekend.
Het is weer druk, maar het bevalt me prima! Knipoog

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:03

Ik heb vanavond een paard uitgeprobeerd om te gaan bijrijden en ik heb voor het eerst sinds ik hier woon een avond niet aan mn problemen gedacht en gewoon heerlijk ontspannen gereden..

Wie weet komt er ooit een 2e liefde maar dan wil ik wel zeker weten dat ik het kan betalen, ook in tijden dat hij ziek is en dergelijke.

Maar wie weet is het bijrijden toch wat voor me, het paard wat ik nu gereden heb ik in ieder geval een fijn dier Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:08

Leuk dat je weer hebt gereden!

het is dan misschien nog geen eigen paardje, maar je bent er in ieder geval lekker mee bezig... Knipoog

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:18

Urielle schreef:
Je eerste paard is net als je eerste liefde, die vergeet je nooit Ach gut

ben ik het niet helemaal mee eens

ik heb een jaar geleden een pony gekocht (eerste pony) en die heb ik 6 maanden gehad en geen leuke tijd mee gehad ik heb haar omgeruild voor een ander paard (2de dus) en ja dit is wel echt mijn grote liefde dus die regel gaat niet tijd op Lachen
ik denk ook als ik mijn huidige paardje af moet geven dat ik er ook kapot van zou zijn!!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:20

Klopt, je eerste eigen paard vergeet je nooit

Maar fijn dat je nu weer gereden hebt Ja
Lijkt me een heerlijke ontspanning

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:20

[***] schreef:
Ik zou snel weer een nieuwe paardenliefde zoeken! Knipoog

ja een vz-paard een idee?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:26

Daar ben ik nu mee bezig Farouche, een 5 jarige Voltaire x Farn merrie. het ging best goed voor de eerste keer dus wie weet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:27

Leuk bloed Ja
Dat wordt springen Haha!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:30

Wie weet RK, de eigenaresse is geen springer maar is gevallen voor het karakter van de merrie, ze is echt heel lief en vind alles best. Maar als het klikt zou ze het zeker leuk vinden als er een sprongetje met haar gemaakt wordt geloof ik Haha!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:23

Dat is dus ook de reden dat ik voorlopig niet op mezelf ga wonen.
Maar ik denk dat een bijrijdpaardje wel wat voor je zou zijn Ja

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:27

CielitoLindo schreef:
Wie weet RK, de eigenaresse is geen springer maar is gevallen voor het karakter van de merrie, ze is echt heel lief en vind alles best. Maar als het klikt zou ze het zeker leuk vinden als er een sprongetje met haar gemaakt wordt geloof ik Haha!

Super Eef !!!
We weten hoe veel je ermee zit !

Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:30

ik mis het paard dat ik heb verkocht voor zijn welzijn,hij leeft niet meer(Devoto)
Als ik dat overnieuw kon doen,had ik hem nooit verkocht.
Maar dingen zijn helaas niet terug te draaien,het was toendertijd een juiste beslissing.Nu zou dat anders zijn.
Maar dat weet je van te voren nooit,dingen lopen vaak andes dan gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:32

Heb mijn paard nu 2.5 jaar geleden verkocht, en mis haar ook nog steeds.
Op welk paard ik ook stap het is niet mijn oude paard.
Mijn paard was mn maatje waar ik echt alles mee kon.
Maar de situatie was nu eenmaal zo dat het verstandiger was om haar weg te doen, maar missen doe ik haar nog elke dag.
Dus ikkan me aansluiten bij dit topic!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:36

Ik snap ook dat je je eerste paard niet vergeet en dat je het mist. Het zou misschien wel een idee zijn om op een manege te rijden of om een bijrijpaard te zoeken, zolang je geen eigen paard hebt. Dan kun je in ieder geval met paarden bezig zijn en mis je je oude paardje misschien wel wat minder.

Verena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:38

Eigen paard verkopen of de beslissing daartoe is nooit makkelijk.

Ik heb mijn paard verkocht toen ik 17 was, ik heb vanaf geboorte af aan een eigenste gehad, dus het was een hele verandering. Ik wilde zelf alle spullen die ik had weggooien en nooit meer naar een paard kijken... een vriendin van me heeft me wakker geschud gelukkig Haha!. Nu rijd ik een naamgenootje van mijn oom en ben er stapel op, dit had ik nooit verwacht...

Mijn leven is veel veranderd, vroeger bestond het uit enkel en alleen paard, nu veel meer...en ben ook gelukkiger ook al mis ik hem na bijna 7,5 jaar nog steeds.....