Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crossmonster schreef:lijkt me erg interessant om te zien,
al zou ik het bij mijn eigen paard niet kunnen zien, hoewel ik als ik voor de beslissing zou staan , ik wel zeker wil weten dat mijn dier dood is en niet verhandeld wordt
paarden gaan in nederland vrijwel altijd voor een reden naar de slacht, meestal door een afwijking, en soms door het karakter, en ik zou er dus vrede mee hebben en dit makkelijk kunnen zien.
Shenavallie schreef:crossmonster schreef:lijkt me erg interessant om te zien,
al zou ik het bij mijn eigen paard niet kunnen zien, hoewel ik als ik voor de beslissing zou staan , ik wel zeker wil weten dat mijn dier dood is en niet verhandeld wordt
paarden gaan in nederland vrijwel altijd voor een reden naar de slacht, meestal door een afwijking, en soms door het karakter, en ik zou er dus vrede mee hebben en dit makkelijk kunnen zien.
Pardon?????
tienus63 schreef:ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paardIk weet alleen uit persoonlijke ervaring en van verhalen van de DA, dat in veel gevallen een paard "schieten" bij de slager een snellere dood is, dan het euthaniseren van een paard.
Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg gevallen dat een euthenasie bij een paard wel heel snel is.
Dus wat dat betreft is een reis naar een nederlandse, goed bekend staande slager, absoluut geen slechte optie voor een paard wat geen paardwaardig leven meer kan hebben.
fiandor schreef:leuke school excursie(niet dus!)
ik vind het maar raar hoor dat de school zoiets verzint
tienus63 schreef:fiandor schreef:leuke school excursie(niet dus!)
ik vind het maar raar hoor dat de school zoiets verzint
Helaas bestaat het leven niet alleen maar uit leuke dingen. Dood en ziekte horen er ook bij. Ongeacht of het over mensen of dieren gaat.
Als je een opleiding die met dieren te maken heeft, horen dergelijke uitstapjes bij het lesprogramma.
Hetzelfde geldt voor mensen die een opleiding in de zorg en verpleging volgen, die worden ook geconfronteerd met de minder leuke kanten van hun vak.
Lise81 schreef:Lijkt me echt niet fijn om te zien zeg..zou er nog nachten van wakker liggen. Maar wel heel goed van je dat je bent geweest! Er zijn veel mensen die hun kop in het zand steken. Zou er toch zelf niet voor kiezen mijn paard te laten slachten. Vind het gewoon geen fijn idee.
Meissie17 schreef:Gatverdamme afschuwelijk dat je het hier op zet!! totaal ongepast denk jij nog wel aan de kinderen hier !! sorry hoor maar ik vind het echt erg van je dat je dit op bokt zet !!
en trouwens dat de school zoiets verzint kan ik niet geloven
maartje_h schreef:ja dat heb ik ook altijd gehoord dat schieten sneller is voor het paard
...omdat eerst alles verlamd raakt door het spuitje
Meissie17 schreef:Gatverdamme afschuwelijk dat je het hier op zet!! totaal ongepast denk jij nog wel aan de kinderen hier !! sorry hoor maar ik vind het echt erg van je dat je dit op bokt zet !!
en trouwens dat de school zoiets verzint kan ik niet geloven
crossmonster schreef:er staat duidelijk in de titel waarover het topic ggaat, wil je er niets over lezen, klik dan het topic niet aan !!
dan ben je gewoon naief als je naderhand zegt dat je het niet had willen weten
en o ver degene die pardon zei, ik heb genoeg paarden zien verdwijnen naar de slacht vanwege hun valse karakter, beter zo eindigen dan eindeloos in de handel, en steeds weer afgeslagen worden
ik vind het heel leerzaam voor de mensen
je bent naief als je wel vlees eet, maar niet wilt weten hoe het op je bord terecht komt, je hoeft het natuurlijk niet irl te zien, maar besef wel dat alle vlees op deze wijze gemaakt wordt.