irish op de tinkerkeuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

irish op de tinkerkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 21:15

ja ik weet dat er al een topic is maar wilde ook ff een verslagje doen:

We zijn met twee tinkertjes naar de keuring geweest Tarik en Irish lucky lady.

Vrijdagmiddag en avond hebben we alles gewassen, we hadden 5 flessen shampoo, 3 flessen cremespoeling, biotex en twee bakjes groene zeep mee. Japke en ik kregen hulp van Leon van Snowdon die daarvoor helemaal vanuit Brabant ( of was het nou Limburg Vingers aflikken ) kwam gereisd.
Natuurlijk hadden we wel gruwelijk overdreven met het inkopen van de shampoo maar voorruit aan het einde van de avond waren de paarden wit en wij waren zwart!! Nadat we de paarden streng verboden hadden om zich dan ook maar een pas te verplaatsen in het weiland ( stel je voor dat ze weer vies werden) zijn wij ook maar naar huis gegaan voor een beetje slaap.

Het vroeg naar bed gaan was wel een slimme zet, de wekker stond namelijk op 5.45 en ik kan je vertellen das errug vroeg. Leon bleef bij mij slapen dus alle tinkerroddels zijn weer over en weer gegaan en het duurde dus toch nog een aardige tijd voordat we sliepen.

De wekker ging dus idd om 5.45 en na een heftige discussie over het feit of we nou wel of niet op zouden staan!! Uitslapen was ook een aanlokkende optie, besloten we er toch maar uit te gaan. In alle haast spullen gepakt en gegeten ( natuurlijk te snel waardoor ik het fototoestel vergat) en op naar de paardjes. Om 6.30 waren we op stal!! Japke was alleen nog nergens te bekennen. Dus hebben we allebei de paardjes alvast maar uit het land gehaald. Eenmaal met de paardjes op stal aangekomen bleek irish meer respect voor mijn schoonmaakwoede te hebben dan tarik want die was weer net zo vies als voor het wassen Verdrietig We zijn maar begonnen met de paarden poetsen want al wie kwam geen Japke. Ook dat ik belde kregen we geen gehoor!! En toen eindelijk om 7.35 kwam Japke aanfietsen. Wat bleek nou het geval haar wekker hoorde 20 min voor te staan maar haar vriend vond dat toch niet zo praktisch meer Cool Maar gelukkig alles kwam nog goed en om 8.15 konden we eindelijk richting Spaarnwoude. We kwamen om 9.05 aan en Japke moest om 9.15 naar de medische keuring, niets aan de hand zou je denken, nou wel dus want Tarik wou de trailer wel in maar niet meer eruit!!! Maar na een hele hoop pogingen ging die gelukkig wel ( het was wel al 9.25) maar dat bleek geen probleem te zijn. Er zat wel heel veel tijd tussen de medische keuing en het keuren zelf maar gelukkig stonden de paarden in de schaduw. om 11.25 moest irish naar de keuring. Irish haar leeftijd stond in haar papieren als 8 ik zelf dacht dat ze iets jonger was, groot was toen mijn schrik toen ik hoorde dat mijn lieve paardje 11 was. Dat was voor mij wel een grote domper op de verder zo geweldige dag, want iedereen hoopt toch lang van zijn paardje te kunnen genieten.


Tarik moest om 13.00 gekeurd worden en kwam de ring uit met een tweede premie en een nette 6e plek.

Om 14.45 werd Irish gekeurd spannend hoor om haar categoriegenoten te zien Het was heel raar opm haar over te geven aan de voorbrengers maar die deden het super. Irish ging meteen vierkant staan en ze bleef met de oortjes naar voren staan. De stap was niet echt goed een beetje sullig maar de draf was echt super ik ben nog nooit zo trots geweest ( stond met tranen in mijn ogen aan de kant) Daarna kreeg ik haar weer terug van de voor brengers en ben ik rondjes blijven lopen tot de primering

Met de primering liep ik bijna achteraan maar we werden al vrij snel naar de derde plek geroepen, jeempie ik was nog nooit zo zenuwachtig geweest. Maar ja we mochten op de derde plek blijven staan. En irish kreeg een mooie tweede premie, het commentaar heb ik helemaal niet gehoord ik was alleen maar in de wolken van onze derde plek!! Maar wat bleek nou we moesten ook nog een ererondje dus lonneke was ook nog even helemaal bezweet!! hahahah Helaas moesten we meteen al weer weg omdat mijn chauffeur een afspraak had s'avonds maar ik kan zeggen dat ik enorm genoten heb en supertrots was op mijn "ouwe"bokkie!!! En leon bedankt voor het groomen en volgend jaar bij jou!!!

Lonneke en Irish Lucky Lady ( goedgekeurd bij het Nederlands Tinkerstamboek)


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:27

Gefeliciteerd!!!! Was zekers ook wel afzien of niet in die hitte?? *En volgend jaar ga ik ook Haha! *

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 12:49

het was gewoon niet leuk meer met die hitte tijdens de ereronde liep het zweet me van mijn gezicht!!!

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:03

Tsja Lon dan nog maar weer gaan Hardlopen in Dronten!!! x Mir

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:10

he hoe kan je paard op de keuring ineens 3 jaar ouder zijn dan op papier?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:11

ach een tinker he
wordt erg veel meegesjoemelt, handelaren maken ze jonger en ouder waar je bij staat. en aangezien er geen papier bij zit als je ze koopt moet je t maar geloven. (of t moet er bijd e keuring uit komen)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 13:17

ja helaas wel maar het gekke was dat de da het bekeken heeft en niet de handelaar, verder was dat mijn eigen da en die heeft toen ze kwam ( 3 jaar terug) gezegd dat ze 4 was en nou lijkt het verschil tussen 4 en 7 mij wel ereg groot Verward

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:59

Wij kochten Sya als 7 jarige en een jaar later was ze 11 Verward nu is ze dus 13, maar we baalden wel. Het komt dus wel vaker voor helaas. Wel gefeliciteerd met je 3e plek!!!

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 16:23

dank je wel, het is idd wel schrikken omdat je graag je paardje zo lang mogelijk bij je wilt houden!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 bezoekers