En bedankt maar weer Voice!!!! Grrrrr....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

En bedankt maar weer Voice!!!! Grrrrr....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 14:12

Ja hoor, SuperFlossel door de bocht!
Vandaag met Roy naar de paarden toe net na de middag, eerst lekker Voice gepoetst en toen kreeg ik het idee om een eindje met Voice te gaan wandelen. Ik loop wel vaker een stukje met haar in de wei, vind mevrouw niet leuk, maar ze moet toch.
Het was te heet om met Jur te gaan rijden, maar stukje met Voice wandelen vond ik wel een goed idee. Party!! Wij wilden dus eerst uit het hek bij de wei, maar meidje wist zich los te rukken van Roy en peerde hem weer de stal in.
Okay, dan door de voordeur van de stal, longeerlijn eraan, heb je meer lengte haha. *LOL*

Wij richting het bos gegaan, stukje langs de weg, ging best. Ja ze liep wat te drammen en te draaien, want ze wilde helemaaaaal niet van mama weg (we zijn haar nu aan het afwennen van mams en dat gaat heel goed, steeds een heel aantal uren alleen in een box).

Dus in het bos werd ze steeds braver. Je trekt haar weer ff om je heen als ze te hard gaat en ze let weer op en loopt weer netjes naast je. Maar goed, langs allerlei vakantiehuisjes ed geen probleem. Ze begon alles om zich heen steeds interessanter te vinden en met d'r neusje over de grond te slepen om alles te kunnen ruiken, heel braaf. Lovers

We waren al een flink stuk richting huis (ik wilde niet dezelfde weg terug omdat ze anders weleens langs de weg hard terug naar stal zou willen gaan...) en toen gebeurde het.... Ze hoorde iets, draaide finaal om, scheurde er in galop vandoor. Ik probeerde houvast te krijgen op de grond, maar het was mul zand en ik kon dus niet vastzetten om haar om te kunnen trekken. Verdrietig Ze ging dus harder en harder, longeerlijn ging door mijn handen (pijnlijk Boos! ) en ik moest op een gegeven moment loslaten toen het eind van de lijn door mijn hand vloog en ik vlak over de grond schoof. Heerlijk, zo'n buikschuiver Huilen .....

Maar ja, Roy er dus meteen achterna en ik snel terugrennen voor mijn foon die ik verloren was met vallen. Dan kom je er eens achter hoe snel zo'n verrot veulen is.... *LOL* *LOL* *LOL*

Gelukkig wist ze de weg terug te vinden en is ze naar huis gerend. Daar had Kim haar weer opgevangen en in de box gezet. Ze was wel geschrokken, maar stond (toen ik en Roy eindelijk weer op stal aankwamen na een eind door mul zand geploegd te hebben) doodleuk naast mams onschuldig te zijn. (WAAR is die ik-draai-haar-haar-nek-nog-eens-om-smily???)

Gelukkig weet ik in zulke situaties heel kalm te blijven en ga ik niet lopen stressen ed. Maar ja, voor hetzelfde geld had ze de weg niet terug geweten en was ze door het bos gestiert of de weg opgerend voor een auto. Frusty Je weet nooit wat er kan gebeuren. Ze was zoooooo braaf in het bos, stapte zo dapper naast em door, ze is gewoon een stoere babe, niets en niemand kan haar wat, en dan ineens om iets kleins (weet nog steeds niet wat het was) peert ze hem en lig ik zand te happen. Ik had echt OVERAL zand hehe, snel maar douche genomen en de kraan zo nog ff flink aanspreken.... Clown

Gelukkig is het goed afgelopen, maar ja, ze moet het toch leren. Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:19

pff schrikken joh, gelukkig maar dat t zo goed is afgelopen. Die veulens van tegenwoordig... Kim zal ook wel raar gekeken hebben toen ze Voice plotseling aan zag komen rennen!!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:21

Zo, wat een ettertje kan het zijn zeg, zou je niet zeggen als je d'r zo in de wei ziet staan. Maar eind goed al goed, gelukkig!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:27

En het lijkt zo'n schatje die voice van jou!
Gelukkig dat het goed afgelopen is.

Maarre wanneer kunnen we de Voice versie van dit verslag horen? Die zal wel vol met spannende verhalen staan. Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:41

Wat een belevenis zeg !
Sta je toch ook mooi te kijken, ineens zo zonder veulen....... Verward
Gelukkig maar dat het uiteindelijk toch nog goed afgelopen is.

Heb je trouwens al weleens aan een controller halster gedacht, om wat meer grip te krijgen op de situatie ? Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:44

Jeetje wat een schrik zal dat geweest zijn.

Ze komt er wel hoor, zeker met zo'n goede surrogaat-moeder als jij Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 15:18

Dat is nou de reden waarom ik pas ga wandelen met een veulen als ze gespeend zijn *LOL*
Ik ken iemand die had hetzelfde geintje, merrie stond nog in de wei en veulen ging door het draad heen.
Uiteindelijk goed afgelopen (veulen is inmiddels alweer 7 )maar ze heeft een vrij groot litteken op d'r been.

Ik doe het net als jij zegt veulen af laten wennen in de box tijdens het rijden.
Dan veulen in de wei laten bij de kudde met rijden en daarna soms het veulen uit de kudde halen als de moeder al uit rijden is.

Hopelijk geeft ze verder met het spenen geen problemen *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 15:20

dat beest begint ECHT op pepeijn te lijken! heb ik dat verhaal met die kalkoenen je wel eens vertelt?!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 15:28

Hm ik kon vorig jr alles doen met het veulen van mijn verzorgpaard dan gingen we met z'n 2en bij de buiten bak staan kijken naar andere paardjes terwijl mams binnen gek werd.
Hij was super braaf, maar hij is helaas verkocht en hij is nu een draak aan het worden.

Maar ik vindt het heel leuk dat je zo met het veulen omgaat, het geeft zo'n kick als het goed gaat!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 17:58

Haha, lijkt me geweldig om te zien hoe jij zo'n buikschuiver maakt Tong uitsteken En Roy rennen achter dat debiele veulen aan Tong uitsteken Voicje heeft jullie flink laten schrikken. Hahaha.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:00

Blij dat het goed afgelopen is. Het is echt een eigenwijs gevalletje he?
Had je geen camera bij je? Tong uitsteken

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:07

pfff veullens he, tot dat ze een eigen willetje krijgen en weten hoe sterk ze zijn, kan je er alles mee doen *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:23

Gelukkig dat alles goed is afgelopen!

Misschien zou de manier van Kim (nimber) een idee zijn, tja...
Voice wordt nu wel erg sterk en dat is minder leuk voor je handen Frusty .
En zandhappen wordt je ook niet vrolijk van! Gelukkig was het zand nog droog, modder is helemaal balen.

Maar alles komt goed hoor. Ooit zit je er voor het eerst op, blijft ze braaf staan en gedraagt zich als een volleerd Z-paard... Tong uitsteken
En weet je wat er dan 's avonds op Bokt staat?

"Waar is hier de miljoen-keer-omhels-smiley?" *LOL*
Want eigenlijk is het een lieverd, ondanks haar streken.
Net als d'r mammie toch Iloon? Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 20:03

Dorine, ja, das wat ik zeg het probleem met veulens, ze weten nog niet precies hoe ze hun krachten moeten gebruiken. Een paard van 600 kg hou je eerder dan een veulen van 200 kg, omdat ze hun krachten anders gebruiken. Ze is idd net zo SUPER als haar moeder, echt wel. Elke dag word ik gekker op dat rare monstertje van me. Ze mag best haar streken hebben, alleen moet ze me niet zo meer laten schrikken hehe.

Wjerdo, ik kan er op zich heel veel mee doen, totdat ze haar Paddoxkind-muts opzet, dan verandert ze in een waar draaksel.... Extreme duivel

Billy, nee ik had geen camera bij me. Dan had ik graag het verschil laten zien. 1) Voice wil naar mammie toe, maar mag niet, 2) Voice krijgt interesse voor de omgeving en stapt stoer door, 3) Voice ziet een gek wordende hond en verrekt geen spier en 4) ze gaat er vandoor om niks en verdwijnt in de verte....

XoNo, en dat noem jij grappig??? Tong uitsteken Kan er nog niet echt om lachen, alhoewel, misschien was het wel dom van me, maar ik weet normaal gesproken ook precies wat ik aan haar heb. Maar zo gauw ze voor je komt te lopen, kun je er niets meer aan redden als ze gas gaat geven....

SuperPepeijn, hehehehe, laten we die twee dan maar niet aan elkaar voorstellen, dan gaan ze saampjes plannen smeden... Extreme duivel Maarre nee, vertel..... ben benieuwd!

Nimber, Voice spenen gaat supergoed, soms staat ze al zes uur op een dag alleen. Moeders in de ene kant in een box en Voice aan de andere kant. Natuurlijk kunnen ze naar elkaar schreeuwen , maar het gaat steeds beter! Ik heb wel vaker een stukkie met haar gelopen in de wei en dat ging ook best goed, ze pakt het heel snel op. Normaal gesproken blijft ze ook wel luisteren en vertrouwt ze me ook helemaal, maar hier was ff sprake van een kleine ruis hehe.

Mayo, dank je wel hoor, ik ga heel goed voor haar zorgen.

Oscar, ja, je staat idd raar te kijekn en er flitst vanalles door je hoofd, dat ze aangereden wordt, in het bos verdwaald, in de longeerlijn verstrikt raakt enz. Maar het liep goed af zonder wondjes ed. Ik zelf heb alleen een paar kleine schaafjes. Ik doe het goed deze dagen, viel gister ook al van de trap. Huilen Maar dat controller halster, zou kunnen, maar weet niet of dat geholpen zou hebben, als ze gaan, gaan ze ook echt. (En bodem zonder houvast werkt ook niet mee.)

Mickey, het IS ook een schatje, SuperFlossel, maar af en toe kan ik haar wel ff door de plee spoelen. Enneuh de Voiceversie van dit verhaal.....zou wel opheldering geven waarom ze schrok hehe.

Maaike, Kim schrok idd wel, die zag mij al bewusteloos in het bos liggen.... Lips are sealed

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:12

Pff dat was wat vandaag... eerst wilden we in de wei lopen en ik had haar vast aan het touw, wat ik twee keer om mijn hand gewikkeld had.. Toen we bijna bij de poort waren om het zandweggetje een stukje op te lopen begon Jur te hinniken ofzo en Voice MOEST en zou terug gaan naar stal gaan, dus ze trok het op een sprintje. ik dacht mee te rennen, maar zoveel te harder ik rende, zoveel te meer het touw vierde en zoveel te harder voice dus kon. Op een gegeven moment moest ik dus loslaten anders zou ik ook keihard op mn bek gaan. En omdat we achter in de wei stonden kon ik ook nog loslaten want ik wist dat ze nergens heen kon. maar toen ik dus losliet vloog het touw met hoge snelheid door mn hand heen en heb ik mn hand verbrand voor een klein deeltje, echt snielig Verdrietig maar de rest van de dag staat hierboven al in detail... schrok me echt rot en heb doodsangsten uitgestaan toen Voice er in het bos vandoor ging en toen Iloon zo hard tegen de grond ging... voor hetzelfde geld had er een dikke kei of boomstam gelegen en dan was het niet zo goed afgelopen....Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 23:17

Ach joh gekkie, paar schrammetjes maar, ik kom wel op mijn beentjes terecht al was het geen handige actie. Enneuh volgende keer niet weer dat touw om je hand he!!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:21

sjemig.. ben blij dat ik dit soort dingen niet heb meegemaakt met mijn 'kleine'!
* klopt af*

roy, ik denk dat je blij moet zijn dat je hand uberhaupt nog aan je arm zit en niet aan het halstertouw.. Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:39

hmm misschien wel, maar ik wil haar niet zomaar loslaten, en als ik dat touw alleen maar in mn hand heb, heeft het weinig zin. Beetje tegenstand en ze zou al weg zijn. Je kan niet veel kracht zetten dan. Maarja als ze dus ineens vol wegsprint kan je er ook weinig tegen doen...

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:18

Misschien nog een ideetje, als je weer een keer gaat wandelen, neem haar dan even met twee touwtjes (en twee personen dus). Heb je toch wat meer te vertellen. Gewoon ieder aan een kant en Voicje tussen jullie in. En een dik(ker) katoenen touw houdt vaak makkerlijker vast dan een longeerlijn en brandt ook niet zo erg in je handen.

Succes en wandel ze Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:30

Dat is wel schrikken, zeg
gelukkig maar dat het goed afgelopen is!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:13

Alvaron schreef:
Misschien nog een ideetje, als je weer een keer gaat wandelen, neem haar dan even met twee touwtjes (en twee personen dus). Heb je toch wat meer te vertellen. Gewoon ieder aan een kant en Voicje tussen jullie in. En een dik(ker) katoenen touw houdt vaak makkerlijker vast dan een longeerlijn en brandt ook niet zo erg in je handen.

Succes en wandel ze Haha!


hmm misschien wel, maar ze gaat rondjes draaien enzo dus dan wordt dat toch lastig. Daarnaast was ik het die mijn handen gebrand had, met een dikke katoenen lijn! en Iloon had niets aan der handen, iig niet van het touw volgens mij, eerder van de val... Bloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 18:38

Ja, dat had ik ook al bedacht, dan kan ze geen kant op. Ze moet het toch leren. We zien wel iig, ik ga het snel nog een keer proberen, want ze moet er ff doorheen.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:41

Misschien handschoenen aan de volgende keer Knipoog
Dan brand het touw niet in je handen...poeh dat is schrikken ja, maar gelukkig in het goed afgelopen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:10

Handschoenen zou bij mevrouw Flossel geen overbodige luxe zijn af en toe nee, maar ja.... We blijven oefenen!!! Cool Zij stoer, ik stoer!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:58

Heerlijk zo'n veulenbeest Iloon!!
Daar blijf je fit van zullen we maar denken!

Maarre, ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent en dat je handen pijn deden kan ik me heeeeel goed voorstellen, want mijn leuke Fiemonster trok bij mij vorige week ook de lijn door m'n handen, auwwww dat brandt!!

Heel veel succes en plezier met je Voicemonstertje!!!