Vroeg op!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laui!

Vroeg op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 08:14

Zo, ik heb nu al een hele dag achter de boeg!
Vanochtend ging mijn hele familie op stap omdat mijn zusje in Kootwijkerbroek klasse II rijdt, ik had mijn wekker op 6 uur gezet, dan is t tenminste nog lekker koel. Hij ging om tien over en om kwart over riep mijn moeder dat ze al vertrokken. Ach ja, sh*t happens zullen we maar zeggen!
Dus ik had net mijn bril op en mijn rijbroek aan en alles, kijk ik naar buiten, hebben ze de grootste ruzie met Voltrack. Hij had bedacht dat hij alleen de trailer niet inhoefde. Zucht. De laatste tijd (sinds Hercules er niet meer is) wil hij dus écht de trailer niet meer in als eerste (hij ging altijd als laatste, Kuul laadde nogal moeilijk). We hebben al een keer Joop erin gezet, Vol erbij en Joop er weer uit, maar dat moet je ook niet te vaak doen, straks trapt hij er echt niet meer in. Dus ik met ongekamde haren naar buiten geslofd. Samen met mijn vader Voltracks kont zowat opgetild en hem de trailer ingeduwd. Wat een etter, op ander terrein loopt hij er zonder problemen in, dan mag hij naar huis, maar alleen van huis? Nou nee, écht niet! Ik zal blij zijn als hij weer samen op pad gaat, scheelt vast een hoop ellende!
Daarna m'n haren gekamd enzo en toen om 7 uur Joop opgezadeld. Die vond het eigenlijk wel vreemd, zo vroeg rijden? Hij had al ontbeten, dus ja, waarom niet? Hij had meer zin dan aan 't eind van de dag, maar het ging toch niet echt lekker. Of ja, een paar maanden geleden was ik hier zielsgelukkig mee, maar ik rijd nu al een week op dit niveau en dan wil ik ook wel eens meer, zeker als ik weet dat hij het kan. Het vervelende is dat hij met doorzitten dus super loopt, maar als ik ga doorzitten stuiter ik zowat weer uit het zadel. Vroeger had ik daar niet zo'n last van, maar volgens mijn instructeur heeft hij een moeilijke draf om door te zitten. Hoe het ook zij, ik was best tevreden, geen gehang, maar toch had het een stuk beter gemogen.
Om 8 uur was ik dus klaar, stallen uitgemest, Joop in de wei en nog een heleboel huishoudelijke (ja echt!) klusjes gedaan en nu nog even bokken. Ik wist wel dat vroeg op staan zo zijn voordelen had, maar ik vond dit eigenlijk wel een uitkomst! Morgen ook vroeg op, Joop rijden en naar mijn werk, hoef ik s avonds niet keihard te zweten oid!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 09:22

Ik zat vanochtend ook vroeg op m'n paard. Niet zo vroeg als jij, maar toch aardig op tijd dacht ik zo: kwart voor 8 zat ik er op. Buitenbak ligt dan nog heerlijk in de schaduw, 't is nog rustig op stal. Zalig!
Als de wekker gaat is het even heel vervelend, maar als je je zelf eenmaal naar je paard gesleept hebt gaat het wel.

Nulla tenaci invia est via

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:31

Ik zat er gisteren ook al om 7 uur op. Lekker met een vriendin samen 't bos in om te trainen voor Holten. 't was nog een lekker temperatuurtje dus we konden aardig tempo rijden. Veel wild gezien ook. 't is dan ook nog zo heerlijk rustig in 't bos. Echt zalig!

Endurance: To Finish is To Win!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie