Wat te doen met die hitte..toch maar gereden! :)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Wat te doen met die hitte..toch maar gereden! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 19:45

Het was even twijfelen: zal ik wel, zal ik niet?
Het is zooooo wallum...

Het was al tien uur in de ochtend en ik ging Cerise toch maar opzadelen.
Madam wou de wei niet uit, nee natuurlijk niet... Haha!
Toch heb ik haar overtuigd van mijn overmacht (geen flauw idee waarom maar uiteindelijk ging ze toch mee i.p.v. staken }> ).

Na het opzadelen de buitenbak in.
Daar heb ik maar een kwartier lekker los gereden en wat figuren en overgangen... de galop op de linker- en de rechterhand... zo die hebben we ook weer gehad pfff.... Tong uitsteken

Toen dacht ik: ach wat kan mij het schelen.
Alleen is maar alleen, maar Cerise is vandaag zó braaf, ondanks dat ze helemaal geen zin had deed ze alles, dus ik ging met haar de weg op.
Normaal ga ik liever niet alleen buiten rijden, ze wil nog wel eens gaan staken en al een paar keer kwam ze daarbij ietsjepietsje omhoog.. ik ga liever samen met een stalgenootje buitenritten maken. Knipoog

Maar dit keer toch alleen, ik had zelfs de zweep niet bij me... Bloos
Was zo'n gedoe om te pakken want die lag nog in de zadelkamer maar goed.
Wij dus de 'landweg' op... een hele lange weg met flauwe bochten erin.

Eerst wilde ze na tien passen al niet meer vooruit:
Die mensen in de wei die de afrastering aan het maken waren, die waren stiekum marsmannetjes, en dat had het vrouwtje niet in de gaten! Extreme duivel

Uiteindelijk toch haar er langs gekregen met wat extra aansporen, en toen was ze zo lief dat ze van mij na vijftig meter even in de berm een hap lang gras mocht nemen... Vingers aflikken
Dit mocht ze na twee minuten nog een keer, want zelfs ik vond het gras er op die plek wel erg verleidelijk uitzien! Schijnheilig

Toen kwamen we bij een groot grasveld, waar alleen maar gehooid wordt soms, maar dat niet is afgezet.
Tussen het grasveld en de weg staat een prachtige rij bomen, en altijd als we daar langs komen sturen we de paarden het veld in, en aan het eind weer de weg op...

Zo ook dit keer.
Cerise wilde meteen weer een hap nemen, maar ik nam de teugels aan en zei: "Nee nou is het tijd voor actie!"
De vorige keer had ze er namelijk gegaloppeerd, dus toen ik aandraafde voelde ik dat lichaam van Cerise al iets opgewonden worden... }> }> }>

Oke, toen mocht ze in galop.
Ze wilde meteen de middengalop, maar ik hield haar in, tenslotte mocht ze wel in galop, maar dan wel in MIJN tempo... *LOL*

Vreemd genoeg schwitste ze drie keer om, changement hahaha, in de andere galop... toen ging ik wat duidelijker zitten en wat duidelijker met dat ene been naar achteren, en toen bleef ze in de linker galop gelukkig.

Op het eind van het veld kwam ze heel mooi terug... ja natuurlijk want ze weet dat ik dan normaal gesproken de weg weer op ga.
Dit keer echter niet!

Dorine keerde met Cerise om, en we gingen dezelfde weg door het veld weer in galop!
Dit keer was het wel moeilijker om haar in te houden, maar uiteindelijk lukte het redelijk goed.

Ik was zó trots op haar naderhand! Ze was heel braaf geweest, niet omhoog gekomen niks onderweg...
En we hadden zelfs met z'n tweetjes helemaal alleen gegaloppeerd. Sigaar Hadden we al eens eerder gedaan, maar dat was een klein veilig stukje, en dit... supergroot veld..
Cerise was op tijd weer in draf en gelukkig niet op het eind naar de berm geschoten, en in galop naar huis haha.

Ik kon weer gewoon met een lang teugeltje naar huis!
Wel stond ze even te twijfelen of ze inderdaad het erf van de boerderij op zou lopen.
Tenslotte was de wei aan de ANDERE kant van de weg, en daar stond haar vriendje te roepen dat hij niet zonder haar kon.
Ja hoe moet je daar als mooie vrouw zijnde nou op reageren, Cerise stond toen ff stil.

Maar het vrouwtje dwong haar toch richting de stal, want daar wachtte nog wat lekkere biks, het water en een buitenbak waar je heeeeeeeerlijk kan rollen als je lichaam nat is... *LOL*

Al met al een geslaagde dag!
Gisteravond heb ik ook enorm genoten, want ik had wat grondwerk met Cerise gedaan (Natural Horsemanship).

Daarna heb ik zonder zadel op haar rug gezeten, wat ik nog nooit gedaan had omdat ze vrij slank gebouwd is en eerder ook nog vrij mager... dat zat dus voor geen meter.
Maar nu ze deze zomer wat dikker is geworden dacht ik: kijken hoe ze reageert wanneer ze mij 'rechtstreeks' voelt...

Ze keek wel even raar toen ik net op haar zat.
Hee, vrouwtje zit op m'n rug?
Hoezo heb ik een harde ruggegraat? Wat doet vrouwtje nu? Sturen zonder touw? Ze hangt naar rechts maar ik wil toch echt naar links...naar de stal... dan gaat ze er vast af en mag ik ETEN.

Niet dus, ik bleef zitten en een meisje die aanwezig was heeft even Cerise aan de hand uitgestapt terwijl ik zat te schommelen...
Jezus die hoge schoft en die ruggegraat pfff maar goed dat ik een broek aan had... Lips are sealed *LOL*

Lachen Lachen Lachen
Oh en nog iets voor alle bokkers:
De groeten van Peter!
Moest ik net van hem ff doen. Lovers
Lachen Lachen Lachen


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:51

Zo, dit klinkt echt super! Gaaf dat jullie nu lekker samen naar buiten kunnen. Herlijk zeg.. Lovers

Doe maar de groeten terug aan Peter hoor!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:52

Wat leuk dat het zo goed ging, het gaat steeds beter tussen jouw en Cerise zo te lezen Cool De blijheid straalt van het scherm af Haha!
Groetjes terug aan peter Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 20:00

lekker enthousiast Dorine!!! Super om te lezen!! Ik vind t altijd zo leuk om je verslagjes te lezen, krijg echt een idee hoe t was Lachen

enneh doe maar de groetjes terug aan jouw allerliefste Peter! Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 20:32

Fijn dat ze zo braaf was. Lief paardje Lovers

De groeten terug aan peter! Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 20:40

Leuk dat ze zo braaf was en dat je haar zo goed had terug kunnen nemen,wat een braaf paardje! Lachen Groetjes terug aan peter!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 20:57

Het gaat steeds beter tussen jullie lijkt het wel.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:25

heerlijk hoor!

Fijn dat jullie zo kunnen genieten met z'n tweetjes!
En dat ondanks dat verschrikkelijk hete weer!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:08

Wat een leuk verhaal, zeg Dorine!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:17

Hee Dorine, super hoor! Vaak kan het helemaal geen kwaad om zo heerlijk relaxed te doen met zulke temperaturen! Groetjes terug aan Peter!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:34

Wat leuk zeg!
Ik zie het helemaal voor me hoe ze die weg oploopt en dat galopje.
Geeft een goed gevoel hè als je je paard in een openvlakte kunt laten galloperen in het tempo dat jij wilt?

Enne doe Peter de groeten maar terug hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 15:12

Lekker he zo´n galop over een groot veld Lachen
Even de wind door je haar en lekker uitwaaien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmyJamess, Jenn_Mellow, Pallatin, Vagabondo en 44 bezoekers