Dode vis

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sjimmy

Dode vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 09:40

Gisterochtend had ik een afspraak en moest ik langs de weg waar omar aan staat (met sloot ertussen). Het stonk er vreselijk. 's avonds even gaan kijken. Allemaal dode vis. bahbahbah... En uit dat water drinken de paarden. Lag ook al een dode eend. Snel water neergezet in bakken. (wat 'n gesleep) gelukkig gingen ze daaruit drinken. Afzetten is geen optie (land te groot). Paarden weghalen ook geen optie binnen 1 dag.
Vanmorgen als een gek het hoogheemraadschap gebeld. (die gaan over waterkwaliteit). Werd net teruggebeld: 'ze gaan het vandaag opruimen'.
Best snelle reactie maar dat moet ook wel met dat weer. ben wel benieuwd waar het nou door komt (illegale lozing/blauwalgen?) Ik hoop iig dat het snel over is. Verdrietig

:evaw:

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 09:47

Wij hebben het naast onze school ook wel eens gehad, komt op de een of andere manier door zuurstofgebrek in het water, ziet er heel zielig uit.
Bij ons gingen toen alle leerlingen met de handen die vissen vangen en in grote emmers verplaatsen naar een verderop gelegen vijver.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 09:52

Tja, dat kan het dus bijna niet zijn. Het is stromend water. Het zou kunnen door de draadwieren, maar ik zit meer te denken aan een illegale lozing van een tuinder. Ik heb het in deze sloot echt nog nooit meegemaakt en meestal gebeurt het dan toch tenminste 1 x in de 5 jaar. Ik had bijna een watermonster genomen en laten analyseren, maar dat kost me een partij met geld, dan koop ik liever een nieuw hoofdstel ofzo. Het is alleen vreselijk goor bah.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:30

Misschien is het botulisme, het is er wel de tijd voor.
Botulisme op zich is niet schadelijk voor paarden, maar al die rottende vis gaat het water ook vervuilen natuurlijk.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 10:38

Als het goed is ruimen ze het vandaag op en wordt ik gebeld wat het was....
Toch wel aardig die semi ambtenaren Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:40

Botulisme is wel dodelijk voor runderen.... dan lijkt het me ook niet zo gezond voor paarden...

Hoop dat het snel opgeruimd is...zal wel lekker ruiken!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:53

Weet je wat nog viezer is? Als de hond of kat in die dode vis gaat rollen, dat meurt........ Misselijk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie