Zou jij een nieuw paard willen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:52

Toen ik mijn vorige paard had laten afmaken had ik er even helemaal geen zin meer in, maar het bloed gaat waar het niet kruipen kan...Nu dit is een compleet ander paard qua karakter, uitstraling en een stuk groener, maar als ik het vergelijk met m'n vorige paard heb ik er gemiddeld genomen echt niet minder plezier door. Misschien zelfs wel meer, omdat dit paard en ik samen groeien in ons kunnen, dat vorige paard kon "alles" al. Stel dat het zover zou komen, je komt er echt wel overheen hoor!


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:20

eerst zou ik het op een laag pitje zetten, maar later toch weer gaan zoeken, dat nieuwe paard zal nooit de eerste kunnen vervangen, maar wel de lol terug geven in het rijden.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:34

Ga helemaal met Romkabouter en Sjuimpje mee.
Je hoeft de vorige niet te vervangen!
Oke, hij/zij is er niet meer, das niet fijn.
Maar een ander paard kan jou helpen met de verwerking.
Juist dat nieuwe paard begrijpt als geen ander waarom jouw vorige paard van jouw hield... Lachen

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:51

misschien zou ik een nieuwe kopen, maar zoiezo niet gelijk.
En het is voor mij geen "vervaning" van het andere paard
+ dat ik hem nooit kwijt zou willen!
Laatst bijgewerkt door Nina op 19-08-02 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:52

Ja...
mijn paardje is dan niet kreupel ofzo maar ik verkoop hem en koop een nieuwe...
ookal ben ik hondsdol op dat beest...
zoals fitz zei... het is een verslaving, ik dacht t kunnen stoppen maar het valt niet mee!!!

..... leeg .....

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:16

Ik zou wel een nieuwe willen. Heb nu al zoiets dat ik eigenlijk een ander paard erbij zou willen voor wedstrijden, maar wil mijn huidige pony niet kwijt omdat ik hem al vanaf 3,5 rijd en hij is inmiddels 11. Ik zou het echter wel heel rustig aan doen. Geen overhaaste beslissingen zodat ik echt een paardje koop waar ik helemaal tevreden mee ben.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 00:34

ik weet niet, hoop dat ik voorlopig niet voor deze beslissing sta...
Ik zou denk ik niet meteen op zoek gaan, ff laten bezinken... en langzaam op zoek gaan, zou zeker geen haast hebben...

Ik denk dat ik dan juist bewust voor een heel ander type paard zou gaan,... om juist niet te "vergelijken"
Ik weet het echt niet...
maar denk wel dat er een nieuw paardje komt!

Meid, heel veel sterkte de komende tijd, en hopen op het beste!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 08:11

Ik heb heel duidelij kgekozen voor geen vervanging van Gaija. Gaij was en is Gaija. Een ander paard kan er wel op lijukenmaar het karkater si nooit hetzelfde. Hetzelfde zoeken is zoeken naar een spookbeels. dat vind je niet. I kheb heel bewust voor een pony gekozen. Even wat anders. Een groen beestje die bij izjn vorige eigenaars niet de leukste dingen heeft meegemaakt. Tot nu toe is hij mijn vertrouwen dubbel en dwars waard. het duurt lang voordat je zijn vertrouwen hebt. het duurt lang voordat ik erop zal zitten maar onze tijd komt wel. Gaija is een herinnering, een hele geode herinnering. Ik mis haar, ik mis vooral het gemak van het bekende. Niet op te hoeven letten. Alles kon. Nu moet ik wel opletten ,weinig kan. Maar zeker hij heeft ook zijn charme. Hij is hij. Gaija is Gaija.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:00

Ik weet wel zeker dat ik weer op zoek zou gaan naar een andere en dan niet zozeer als vervanging maar gewoon omdat ik niet zonder paarden kan. Ik heb daarom ook pas een merrie aangekocht zodat ik via haar aan opvolgers kan komen.
Ik ben helemaal gek van mijn paardjes die ik nu heb maar ze hebben geen van alle het eeuwige leven en ik moet ook een beetje aan de toekomst denken.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:50

Mijn paard is ondertussen 18 jaar oud en heeft sinds vorig jaar verkalking aan haar straalbeentje! Ik ben mij er dus van bewust dat mijn paard het geen jaren meer zal uithouden, maar waar ik echt van droom is dat mijn paard bij mij op pensioen kan gaan en dan samen met haar jongere opvolger in de wei kan staan! Lovers

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:46

ja, ik zou zeker een nieuwe kopen. als ze niet meer zou kunnen werken zou het anders zijn, dan zou ik der denk ik niet weg kunnen doenen 2 paarden kan ik niet betalen. maar als ze dood zou zijn dan zou er zeker een nieuwe kopen. ik kan het me niet voorstellen dat ik geen paard meer zou rijden.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 00:22

Ik wil het echt niet meer denk ik. Ik rij wel op andermans paarden. Op de een of andere manier voel ik me ook schuldig als ik een nieuw paard zou nemen...... Micchien kom ik er wel overheen, misschien ook niet...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:09

Ik weet het nog zo goed de dagen vlak na Phoenix overleiden. Ik had ineens maar 1 paard te doen dat voelde zo raar. Sidney kwam dus erg snel.Voor mijn gevoel wel iets te snel.
Ik had wel vrij snel besloten Exel weer te laten dekken. Heb de hele winter rond geneusd voor hengsten en in het voorjaar is ze gedekt. O ik kon niet wachten. Ik zat al direct af te tellen.
Ik ken het gevoel bang je schatje te vergeten, maar geloof me dat gebeurd niet. Ik denk nog dagelijks aan phoenix en hij zit nog zo vers in mijn gedachte.
Sym vervangt hem niet, want ze is totaal anders, maar ze vrolijkt me wel op en geeft me weer zoveel. Ik ben enorm blij dat ik het heb gedaan en dat symmie nu bij me is.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roosje1993 en 154 bezoekers