de 2e dag met Naz in Benneveld & meeting met Rieja

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

de 2e dag met Naz in Benneveld & meeting met Rieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 21:57

Nou ik heb het overleefd hoor, nog twee dagen met Nienke (Naz) en Ironique in Benneveld! Alleen was het wachten natuurlijk op de blonde finale-actie en jawel: poetskist hier laten staan Haha!. Heeft Nienke ff mazzel dat ik morgen toch naar Assen moet, kan ik dat ding meteen afgeven bij haar paps op het werk Haha!.

Afijn, waar waren we gebleven. De tweede dag oftewel mijn verjaardag, die ik niet wilde vieren Haha!. Dankzij Joost wist toch half Bokt het, maar Nienke en ik hebben gewoon gedaan of het een normale vakantiedag was en dat lukte aardig. 's Morgens natuurlijk ff de nodige PB's en mail gelezen, daarna een poging tot taart halen, maar de plaatselijke winkels gaan in deze dorpen nog dicht tussen de middag, dus dat lukte niet zo. Toen eerst maar gaan rijden, want voor 's avonds hadden we al andere plannen.

We zijn helemaal naar het bos ten noorden van Sleen gestapt, waar ik vorige week ook al met Maarten, Wendy en de Hafs was geweest. Weer de Pisberg, de grafheuvel en het hunebed (de Papeloze kerk) bekeken. Deze keer het oorlogsmonument overgeslagen. Het was nog best te doen met de hitte, en ook met de dazen viel het gelukkig mee. Wel stikte het er van de huifkarren ('Rij-maar-an' Haha!) en dus ook van de Fjorden. Op een gegeven moment leek het rustig te zijn op het lange zandpad, dus toch maar een sprintje gewaagd. Waarschijnlijk zijn er bestuurders van een zekere huifkar geweest die ons maar knap aso vonden: zij kwamen van links (wij hadden dus ook voorrang Haha!) maar we hadden ze echt niet gezien. Ging allemaal goed hoor, die Fjorden zijn zo cool!

De nodige foto's gemaakt en toen op naar het hunebed. Daar zat een man bovenop met een dikke sigaar in z'n mond. Z'n vrouw liep er omheen met een hele club kindertjes. Roept een van die meisjes: 'Ohhhhh kijk nou, die zijn op ponykamp!!!' *LOL* Hihi, we hadden al eerder tegen elkaar gezegd: 'Hier droom je nou van als Pennymeisje en nu doen we het gewoon!'. Vervolgens hebben we aan pappie-met-de-sigaar gevraagd of hij een foto van ons wilde maken. Dus er is bewijs dat wij ook daadwerkelijk met de paarden in Drenthe zijn geweest. Haha!

Terug naar stal, spulletje weer in de wei, ik als een gek naar de bakker om taart te scoren en toen op naar Beilen om te meeten met Rieja. Als je het over buitengebied hebt... We namen wel de juiste afslag van de A28, maar gingen vervolgens de verkeerde kant op en uiteindelijk kwamen we met een flinke omweg toch nog bij Rieja terecht. Leuk om haar weer eens te zien! Voor mij was dat een jaar geleden op de bbq bij Suus, maar Nienke en Rieja hadden elkaar nog nooit gezien. Even lekker bijgekletst onder het genot van thee en taart, en ondertussen de paardjes bewonderd: Shet Henkie, Welsh Cob Jim en natuurlijk Amiga, die volgens insiders zoveel op Ameretto leek. En jawel: die twee hebben idd veel van elkaar weg. De manier van door de wei lopen, met de hals laag, het droge hoofd waar je alle aders op ziet, en natuurlijk de kleur. Alleen is Amiga iets voller dan Ameretto (die ziet er soms uit als een afgetraind renpaard Haha!).

Toen op naar 'de buren' (een halve km verderop, maar vooruit, 't is buitengebied Haha!). Prachtige paarden hebben die mensen! Rieja ging voor het eerst met Lady naar de verenigingsles, samen met nog een meisje dat daar een paard rijdt. In optocht naar de manege, Rieja's broertje Eelke was ook mee. Volgens mij hebben we nu ook het overige buitengebied van Beilen gezien, maar de eigenaar van de paarden bleef volhouden dat dat de kortste weg was Haha!.

Afijn, Rieja en haar stalgenootje hadden een hoop publiek vanavond en dat publiek was niet voor niets gekomen, want allebei deden ze het hartstikke leuk met hun jonge paardjes! Er werd zelfs nog een sprongetje gemaakt en ook dat ging lekker. Lady is gewoon een superbraaf paard, en Rieja rijdt haar erg leuk. Het ziet er iig erg relaxed uit! Tegen half 11 zijn Nienke en ik weer teruggegaan naar Benneveld, aangezien Nienke toch wel erg moe was Tong uitsteken. Moe maar voldaan gaan slapen, met de intentie om vandaag om 8 uur op te staan. Het zou een warme dag worden, dus wilden we zo vroeg mogelijk gaan rijden. Of dat gelukt is, lezen jullie in het volgende verslag...

Verslag dag 1 op [VvdD] Dagje 1 in Benneveld + bezoek aan *Marije*
Verslag dag 3 op [VvdD] en dag 3 met Naz & Ironique in Benneveld
en foto's op ITP!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 22:25

Hee, ik had dit verslag gewoon helemaal nog niet gezien......leuk gedaan hoor Karin, je vakantieverslag!
Maargoed, ik heb er weinig aan toe te voegen.
Karin en Nienke kennen nu de omgeving van Beilen wel op hun duimpje als het goed is Lachen

'Mijn' paard was idd zo braaf als een paard wezen kan. Ik had haar niet eens gedrogeerd.....
ze liep gewoon, langs de spiegel, langs het hindernismateriaal, langs de 'tribune'.....niet normaal.
Ze liep toch niet zo fijn als thuis natuurlijk, naar mijn geviel te vaak te veel achter de loodlijn en te weinig actief aan het been, maar er moet wat te zeuren overblijven hè.

Ik vond deze meeting iig erg leuk, is voor herhaling vatbaar! Ik ben inmiddels ook wel erg benieuwd naar Ameretto (ik wil zelf de gelijkenis ook zien.....) en naar Ironique.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie