Met je pony over het wildrooster...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:28

arme pony, maar ik vind niet dat we dat meisje meteen voor het 1 en ander kunnen uitmaken. ze heeft dit vast niet met opzet gedaan, niemand drijft zn eigen paard of pony naar de dood. ik vind eigenlijk dat we dat meisje met dit verdriet moeten steunen inplaats van dr voor het 1 en ander uitmaken.jullie zouden het zelf ook vreselijk vinden als je paard door je eigen schuld dood gaat

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:31

maar het meisje had het moeten weten!

En nog vind ik het stom en hardstikkezielig voor die pony

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 20:15

Natuurlijk is het hartstikke zielig voor de pony, maar ik had er een paar jaar geleden ook nog nooit van gehoord! Natuurlijk woon ik ook niet bij die dingen in de buurt en zij wist het blijkbaar wel, amar het moet een vn ergste gevoelens zijn als jouw paardje door jouw schuld dood is, ze heeft natuurlijk heeel erg veel spijt en het was niet slim,maar het is gebeurd en hopelijk heft zij haar lesje geleerd.En anderen natuurlijk

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 23:47

Sorry maar ik vind het wel een beetje een DOOS hoor!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:11

Ik weet van kennissen dat die er wel met aangespannen overgingen, hadden ze alleen planken in de sloot naast de wildrooster gelegd en die gebruikten ze iedere keer. Maar ja die hadden ook altijd een zaag mee om takken die uitstaken weg te zagen Verward .

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 10:49

Hallo! Ik vind het echt heel sociaal dat sommige mensen voor dat meisje opkomen hoor, want ik vind het heus ook rot voor haar.Alleen merk ik wel dat sommige mensen niet goed zijn ingelicht over de situatie. Ze wist namelijk WEL dat ze er niet overheen kon, daar is ze voor gewaarschuwd.Kijk, dat maakte mij zo kwaad.Natuurlijk, ik heb ook wel eens gekke dingen gedaan met mijn paard, maar niet in die mate dat ik mijn paard zou kunnen verwonden.Iedereen doet weleens iets stoms wat op een ongeluk zou kunnen uitlopen, maar als je op het hart wordt gedrukt dat je iets echt niet moet doen en je doet het toch, dan vind ik dat gewoon dom.Maar goed, ik heb nu geen zin meer om erover door te zeuren.Ik hoop voor het meisje dat ze erover heen komt,want voor haar is dit natuurlijk ook een hele pijnlijke situatie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-06-04 10:51 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-06-04 10:55 ]</font>

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:03

Ook wildrooster met spijlen dicht naast elkaar zijn nog gevaarlijk. Mijn vader zit bij de brandweer en heeft al een aantal keren een paard eruit moeten knippen.
Het gevaar is dat de roosters zijn doorgeroest vanaf de onderkant. Doordat een paardehoef veel druk geeft op een klein gebied en daar relatief lang op blijft staan (langer dan een auto), kan een spijl doorbreken.
Ik neem altijd het hek, en als die er niet is, dan rij ik weer terug.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 11:15

wat een *piep* verhaal! Hercules van ons vind wildroosters en bijbehorende hekjes doodeng, dus die vind het allemaal neit zo leuk, maar hij gaat wel... Hier in de buurt heb je hekken bij de hei (Roos, zitten daar wildroosters bij eigenlijk?), daar gaan we dus oefenen en dan gaat het wel goed. Ben blij dat ik paarden heb die er door gaan, maar erover: dat echt nooit. Ik heb het wel eens gedacht, zou het kunnen, maar die hekjes zitten er niet voor niets denk ik dan en ik stap lekker af... Sommige mensen zijn te lui om af te stappen, ik hou liever mijn paard heel!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 17:12

Heb het ook gelezen op teletekst Drenthe. De meisjes hebben zelfs nog aan de politie verklaard dat ze wisten dat het niet mocht en gevaarlijk was. Dom Dom. Verdrietig Verdrietig