Ingebroken op stal: Zadels gejat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Ingebroken op stal: Zadels gejat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 12:46

Ja hoor, ik kom vanochtend aan, staan alle paarden binnen, was de deur niet goed dicht. De stal een zootje met alle vuilnis over de vloer. Eindelijk iedereen op zn plaats gezet, zodat ik het voer kan halen, is de schuur niet op slot, dat wil zeggen, het slot is weg...
De moed zakt me in de schoenen, nee he, niet weer. bij het openen van de deur blijkt dat er een kast is opengebroken, en dat alle zadels weg zijn.
Nou ja, allemaal behalve 1, mijn zadel. Ze hebben er niet eens naar gekeken. Alle singels, gelpads hoofdstellen ed waren er nog, alleen de zadels gestolen. Mijn zadel is het enige dressuur zadel wat er hing, kennelijk genoeg reden om er af te blijven . Ik zou bijna mezelf gaan verdenken. Ik gelijk de anderen gebeld en de politie. De politie zou het doorgeven aan de collega's, wie dat dan ook mogen zijn. Bij vorige inbraken is er niemand komen kijken, en nu verwachte ik ook niemand. Maar zowaar, na een halfuur kwamen er 2 agenten aan, er was een gevecht in Zierikzee waarbij iemand was neergestoken en overleden, "dus ze waren in de buurt" als verklaring voor hun aanwezigheid. Ze hebben de boel zo eens bekeken, hebben wat aantekeningen gemaakt en vertrokken weer. Sporenonderzoek zou op zn vroegst morgen pas kunnen vanwegen die moord in Z'zee. Overlegd met de anderen en besloten om de spullen mee te nemen. Zelfs als ze iets konden vinden krijgen we die zadels nooit terug, dus ik heb mn vader gebeld alle spullen, van iedereen ingeladen en mee naar huis genomen.
Heb wel braaf een dekje met voetafdruk, een flesje met eventuele vingerafdrukken en de kast die was opengebroken achtergelaten, en niet aangeraakt natuurlijk, je weet maar nooit.
Kreeg nog een complimentje van meneer de agent, dat het goed was dat ik nog nergens aan had gezeten.
Tja inmiddels de 3e keer dat ze de boel overhoop halen, t wordt al haast routine he... Frusty
Vanavond ga ik met nog 2 stalgenoten mn paard verhuizen. Dit moest sowieso per eind van de maand, maar nu zijn we het gewoon zat.
De enige die er gelukkig mee is is een meisje bij mij op stal, haar zadel stamt uit de prehistorie maar ze mocht nooit een nieuwe, die is nu dus stiekum dolblij omdat haar museumstuk is verdwenen.
Bah, waarom kunnen mensen nou niet gewoon van andermans spullen afblijven Boos!
Boos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:54

he gadver, het is wel raak de laatste tijd zeg....
Waar gaat rap nu heen dan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:56

Jemig de bent de derde bokker al met een zadelroof geloof ik, ze zijn wel bezig!!! Boos!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:56

ja dat is zeker niet leuk! Ik zou het presoonlijk niet erg vinden als mijn zadel werd gejat die begint ook behoorlijk te slijten maar het gaat om het idee en het slaat iid nergens op dat mensen niet hun eigen spullen kopen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:19

Breng het even in kaart op www.zadeldiefstal.nl misschien kunnen de mensen er te zijner tijd wat mee.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 13:19

Rap gaat naar de waverijn, een pensionstal bij mij verderop. Daar wordt ie s ochtends gevoerd en in de wei gezet, mesten en uit de wei halen/voeren smiddags moet je zelf doen. Ze staan met 2 tot 4 paarden per weiland, maar mogen ook alleen staan als de voorkeur daarnaar uitgaat. Daar blijft hij tot begin oktober en daarna is ie dakloos...

sporenonderzoek belde net, dat ze toch nu komen als dat uitkomt, lekker consequent, ik uitgelegd dat ik de spullen al weg heb gehaald, maar ze komen toch. En dan te bedenken dat de politie de vorige keren niet eens wilde komen kijken Verward

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:59

het idee al getver dat er iemand de stal in loopt waar ook nog eens je paarden staan!!
je zou maar zo hard voor je zadel hebben moeten sparen.. en net kunnen kopen dat ie dan weg zou gehaald worden!
krijg je dat nou nog terug van de verzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 17:04

Jemig, het is echt heftig raak de laatste tijd. Lijkt me heel akelig als je dat overkomt.
Veel succes op je nieuwe stal!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 17:17

jeetje balen zeg! nog een mazzel dat ze jouw zadel lieten liggen...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 20:42

Sjimmy schreef:
Breng het even in kaart op www.zadeldiefstal.nl misschien kunnen de mensen er te zijner tijd wat mee.


Er worden zoveel zadels gestolen,
maar opgeven op bovenstaande site doet niemand. Verward
Niet dat ik daar iets aan heb, maar het zou ook een heel mooi beeld geven in welke provincie(en) -de- daders actief zijn.

Het blijft vervelend Ylva wat er bij jou op stal gebeurt is Boos!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:38

Hè, wat een akelig idee dat er zomaar vreemde mensen op je terrein zijn geweest. Gaat dit nog steeds om die stal bij Bert het Hert, of stond je inmiddels al ergens anders?

En waarom wordt je paardenbeest vanaf oktober dakloos?

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 10:12

Op zadeldiefstal.nl moet je het merk van je zadel opgeven, de zadels bij ons waren merkloos of stonden niet in de lijst, en zonder merk werd de melding niet geaccepteerd, volgens mijn stalgenootje.

Het gaat inderdaad om de stal met "Bert het hert" al hebben we die vanaf zondag niet meer gezien. Inmiddels ben ik dus verhuisd, sinds gisteren eigenlijk, naar een andere stal. Rap kan daar in principe onbeperkt staan, alleen moet je zelf uitmesten en smiddags voeren. Ik wil vanaf september in Gent gaan studeren, en Rap meenemen, maar ik heb daar nog geen stal. Nu is er hier iemand die in september voor hem wil zorgen, maar niet langer dan een maand, ze heeft ook nog een eigen paard en doet het alleen zodat ik wat extra tijd heb. Na september moet ik hem dus zelf verzorgen, maar als hij hier staat terwijl ik in Gent zit gaat dat niet zo makkelijk Haha!
Bovendien heeft het weinig zin om een paard te hebben als ik hem verder niet kan verzorgen, dus als ik niks kan vinden moet ik hem waarschijnlijk verkopen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:35

pff ik ken t, k had een keer een nieuw hoofdstel bij me verzorgshetlander waar nog meer ponys staan en nog meer nieuwe spullen, en ik had het nog maar een dag in een poetsbak op slot en de volgende dag lagen alle spullen er nog die daar gewoon hingen, dus niet op slot en mijn spullen waren uit me poestbak gehaald.
ik baalde er echt van, is het nou echt zo moeilijk om van iemands spullen af te blijven en zelfs te sparen?