Ik moet het even van me afschrijven..
Vandaag hadden we net geschaatst met school ( ik was een paar keer gevallen, knien helemaal blauw en dik enzo ). Dus 's middags ging ik rijden, gewoon even in de bak. Er waren 2 of 3 plassen. Wij ingestapt enzo dus een stukje draven. Ineens een hele harde knal bij de buren!! Dus me paard schrok en zakte door haar voorbenen ( ze gleed uit ofzo? ). Dus ik viel eraf viel heel hard op me rug. Me been lag nog op de hoefslag. Toen keek ik naar me paard en zag ik een kont, zadel en rug gewoon op me afkomen!! Ze was voorover over de kop gevlogen. Echt zo eng!! Ik dacht van o nee, die breekt vast haar rug ofzo of is door haar been gegaan. Ik kon nog net me been wegtrekken anders was ze daarop gevallen. Dus ik snel opgestaan en ik wou gaan kijken of er niks bij me paard was, maar ze kwam niet omhoog. Me ouders waren in huis dus die kon ik ook niet snel roepen. Ik was helemaal in paniek, was zo geschrokken!! Dus ik riep van hup hup kom nou. Ik dacht even dat ze dood was, ze bewoog niks meer. Ik pakte die teugels toen ze zich bewogen had en ineens sprong ze overeind, en rende heel hard weg. Het hek was nog open van de bak en ik had haar nog net kunnen pakken. Wij haar helemaal nagekeken maar ze had niks. Nog even langs de weg gestapt. Ik durfde er haast niet meer op, maar ben toch gegaan. Toen afgezadeld enzo.
Dus de volgende dag nog even na gekeken, me ouders waren niet thuis. Dus ik denk, even rustig buitenritje maken. We hebben alleen gestapt en een klein stukje gedraafd, we waren vlakbij huis in het bos. Maar ze liep toch niet helemaal lekker. Dus ik haar afgezadeld, deken op gedaan enzo, en naar me buren gegaan. ( buurmeisje studeert diergeneeskunde en buurman weet er ook heel veel vanaf, dus hoefde gelukkig niet de DA te bellen ). Daar moesten we een stukje stappen en draven in de bak, aan de hand. Nu heeft ze een spier in haar heup verrekt, en daardoor is ze heel stijf. Gelukkig niks ernstigs, alleen elke dag met deken op een stuk wandelen a/d hand.
Maar toch heel erg geschrokken. Morgen moet ik weer langs komen en dan gaan ze kijken wanneer we weer kunnen rijden
Heel erg bedankt Edine, Nynke en Jan!!Groetjes mij

Beterschap aan je poown.

niet leuk gelukig dat je pony er nog redelijk van af is gekomen 
)