Wat laten betalen(pony)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Wat laten betalen(pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 12:29

Hoi allemaal

Heb even een vraagje.
M'n nichtje heeft een pony gehad(van mij)
Deze staat dus bij mij op stal.Ook als ze de pony niet meer wil/kan hebben.Komt deze gewoon terug naar mij.Dan wordt die dus niet verkocht.
Maar wat is nou redelijk om dr te laten betalen?

Ze is 15 en moet het van dr ouders zelf betalen.Huur voor de stal of wei hoeft iig niet.Want vriendin van mij mag af en toe ook op de pony rijden. En ze helpt ook mee met mesten 2 x in de week.

Somebitch

Re: Wat laten betalen(pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:31

Gewoon het aantal voer wat dolly eet ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:31

ze verzorgd ze hem voor jou, of heb je hem echt aan haar gegeven? dan zou ik een gedelte van het voer, en mis. van het hooi nemen, wat misschien neerkomt op 70 tot 100 euro per maand. maar ze mest 2x per week, dus dan iets van 30 euro eraf?

dit denk ik hoor, kan best ijn dat een ander anders denkt! Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:40

Ze heeft hem echt gegeven

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:43

Gewoon de onkosten van spullen voer smid en DA. Lijkt mij niet meer dan redelijk als het haar pony is.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:44

Fjordnina je bent me net voor, wilde precies hetzelfde voorstellen!!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 12:45

Jah ze heeft hem gekregen.Maar ze mag dr niet verkopen Tong uitsteken Dan wil ik dr terug.Maar verder is ze gewoon van haar.
Pony eet niet echt veel ze krijgt ong halve kilo per dag aan brok en musli en hooi/kuil eet ze met mijn pony mee.Staan samen in een uitloopstal zegmaar.Denk dat de pony aan musli en brok wel 2 maanden met 1 zak doet.dat zou 7,50 euro per maand zijn aan voer.Aan wortels in de winter 12 euro p maand.

Maar bedoelde meet de smid zelf laten betalen??ze staat nu zonder ijzers. Maar nu ze vaker over de weg komt worden dr hoeven erg kort en loopt ze wat gevoelig op het harden.Dus eigenlijk zou ze ijzers moeten.Maar weet ook niet of ze dat wil of kan betalen.

En dan bv dingen die ze voor de pony wil kopen als halster/hoofdstel enz?

100 euro aan stalling bv kan ze denk ik niet betalen.Maar hoeft ook niet van mij.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:00

Het is haar pony dus daar zal ze iets voor over moeten hebben. Ze kan ook gaan werken. Als 15 jarige is het niet al te gemakkelijk om wat te vinden maar er zijn echt wel wat baantjes voor die leeftijd. Kan ze dan nog niet rondkomen dan zou ik er wel iets aftrekken van de dingen die ze dan moet betalen. Zo laat ze in ieder geval zien dat ze er moeite voor wil doen en dat is ook al een boel waard denk ik zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:01

als ze een smid al niet kan betalen, wat doet ze dan met een pony? Wie draait er voor de kosten op als het beestje ziek wordt?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:21

stef, je ehbt helemaal gelijk. als je het geld niet hebt, dan kan je toch beter geen pony nemen? stel dat er wat gebeurd, en de medicijnen of wat dan ook heel duur worden??? dan kan ze eht niet meer betalen!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 13:24

Er staat nergens dat ze dat niet kan betalen hoor.dat ik dat niet wist!! en bovendien dan zouden dr ouders dat dan echt wel mee helpen.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:26

Ik vind dat ze gewoon de onkosten moet betalen, of ze het nou wil of niet. Dus DA, hoefsmid, voer etc.
Je mag de pony wel gegeven hebben maar dat wil niet zeggen dat jij voor alle kosten op moet draaien. Waarschijnlijk wilde ze de pony zelf ook hebben, dus moet ze ook voor de kosten opdraaien. Ik betaalde voor mijn huurpony ook hoefsmid ed. toen ik 15 was. Als ze het niet kan betalen, dan zoekt ze een baantje oid.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:32

Je kunt er ook per maand een bedrag laten betalen, dat is dan gewoon een 'maandelijke bijdage', waar jij dan de hoefsmid ed van kan betalen. Als je haar dat laat betalen is dat zo'n 'groot' bedrag is een keer Lachen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 17:39

Kristie misschien is dat wel een beter plan.Zal het er vanav is met dr overhebben.Misschien heeft ze zelf wel een idee.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:56

Ik zou 10,- per maand vragen en haar de hoefsmid en Da helemaal laten betalenn..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:04

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal vaag.

Als je iets krijgt is het van jou en mag je er mee doen wat je wilt. Maar ze mag de pony niet verkopen en jouw vriendin rijdt er ook nog op en dat laatste is door jou bepaald.

Als ze hem van jou niet mag verkopen en ook niet mag bepalen dat die vriendin er niet meer op mag, is de pony niet van haar maar is ze vergelijkbaar met een bijrijdster.

Wat ze dan zou moeten betalen daar lopen meningen nog al over uiteen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:06

Ik zou gewoon een deel voer door haar laten betalen, en nog 10.- per maand extra, zodat ze dan om de 8 weken het geld voor de smid al klaar heeft.
En hun zelf een groot deel DA laten betalen Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:14

@Lindsey: Volgens mij bedoelt ze dat haar nichtje daarom geen stal geld hoeft te betalen omdat er dus ook afentoe een vriendin van Anoek op mag.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:15

lindsey schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit nogal vaag.

Als je iets krijgt is het van jou en mag je er mee doen wat je wilt. Maar ze mag de pony niet verkopen en jouw vriendin rijdt er ook nog op en dat laatste is door jou bepaald.

Als ze hem van jou niet mag verkopen en ook niet mag bepalen dat die vriendin er niet meer op mag, is de pony niet van haar maar is ze vergelijkbaar met een bijrijdster.

Wat ze dan zou moeten betalen daar lopen meningen nog al over uiteen.

Ze heeft zelf bepaald dat zij dr op mocht rijden als ze zelf niet kon.En de pony mag idd niet verkocht worden.Met dat zij erop mocht rijden is ze zelf gekomen.En daarom hoef ze ook geen huur ofzo te betalen en omdat ze helpt

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:16

zoals ik het begrijp is de pony dus eigenlijk nog gewoon van jou, maar je nichtje mag er alles mee doen en deze als de hare beschouwen...
Ik zou per maand 40-50euro vragen.. (en een deel zeker aan de kant leggen voor eventuele onkosten)
Dit voor de onkosten zoals smid, dierenarts, wormenkuren etc..
Want naar mijn inzicht helpt ze jou uit de brand om voor de pony te zorgen, het rijden etc.. en helpt ze mee op stal met mesten..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:19

Nee.. Het paard is van haar nichtje maar als ze hem wil verkopen wil Anoek hem terug

IS DIT NOU ZO MOEILIJK TE SNAPPEN :S

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:20

Nou ze helpt me niet uit de brand door de pony te rijden en te poetsen want dr lopen dr hier genoeg rond die dat graag dede.De pony is dus van HAAR nu.Verder helpen ze ook allemaal mee met water geven en mesten.Als ze er zijn.Ze stelde dit ook zelf voor.EN die vriendin kent zij zelf ook een ze heeft zelf gezegt dat ze erop mocht rijden. Dit zal misschien 1 x in de maand zijn.

de pony mag niet verkocht worden omdat dat een afspraak is met de vorige eigenaar!!

ik heb ze nu dus aan m´n nichtje gegeven omdat ze ook graag en pony wilde en ik er nog 3 heb staan en er zelf toch weinig mee deed.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:22

sorayalover1 schreef:
Nee.. Het paard is van haar nichtje maar als ze hem wil verkopen wil Anoek hem terug

IS DIT NOU ZO MOEILIJK TE SNAPPEN :S

Als het paard van haarnichtje is is het toch in zijn geheel niet moeilijk...
Dan zijn alle kosten die gebonden zijn aan het hebben van een pony/paard voor haar nichtje!!
Dierenartsen, hoefsmid, stalling, voer, wormenkuren, entingen, etc..
Dan moet ze nagaan wat een pensionklant zou betalen en die prijs vragen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:23

Hmm kunnen jullie niet gewoon de beginpost lezen? Dat zou wel makkelijk zijn :S

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:24

ik denk ook dat gewoon een kleine maandelijkse bijdragen een goeie is en dan als de DA ofzow moet komen dat ze dan niet opeens een groot bedrag moet tevoorschein toveren