stallingsgeld?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:22

Dan heb ik het dus niet getroffen voor de verandering. Ik betaal 272 euro per maand aan stalling. We hebben 1 binnenbak, 1 buitenbak, 1 roundpenn. Wel een paar keer per week weidegang. Een een stal van 3 bij 3.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 13:57

Het is echt heel verschillend per regio, net hoe dichtbevolkt het is....

Ik betaal per paard 193 euro en heb daarvoor:

* 1 buitenbak 20 x 40 m met verlichting.
* 1 buitenbak 20 x 60 m zonder verlichting.
* 1 longeerbak met verlichting.
* 1 longeerbak zonder verlichting.
* Overdekte spuitplaats met koud water, waterkoker aanwezig tbv warm water.
* Max. 2 kg. bix per dag, verdeeld over 2 voerbeurten.
* Zeer goed kuilgras, speciaal voor paarden later in het seizoen gemaaid, ook verdeeld over 2 voerbeurten.
* Stro.
* Paarden staan in de zomer in de wei, in de winter de hele dag in een paddock, in principe allemaal apart, maar er zijn ook groepjes die bij elkaar staan, net wat je wilt.
* Er komen 4 verschillende hoefsmeden op stal, dus keus genoeg.
* Ruiterpad is vlakbij richting park, bos, duin en strand.
* Rijvereniging is vlakbij.
* Paarden worden keurig aan de hand binnen en buiten gezet en bij slecht weer op tijd binnengehaald. Als een paard een zomerdeken op heeft tegen de steekvliegen, wordt het paard bij een regenbui binnengehaald zodat het dek niet nat wordt (ongelovelijk...)

Ik moet wel zelf uitmesten, landje schoonhouden en bij Kaminka (die niet uit de sloot kan drinken) haar waterbak vullen.

Deze stal is qua faciliteiten gewoon de beste in de regio, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt. De sfeer is ook heel goed, geen geroddel of gezeik, er staan zowel recreatie- als wedstrijdruiters, in totaal zo'n 14 paarden.

Dus ik zou zeggen: zoek een huis in Alkmaar of omgeving, dan weet ik een fijne stal voor je! Knipoog

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:04

Ik sta op manege Spaarnwoude voor de prijs van €325 all-in.
Voor nadere info omtrent faciliteiten zie http://groups.msn.com/manegespaarnwoude ... datie.msnw

Waar ik eigenlijk niemd over hoor zijn de uitrijmogelijkheden, het is natuurlijk prachtig als je voor een habbekrats je paard/pony kunt stallen, maar als je haast niet weg kunt heb je er nog niet veel aan. Verward

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:40

Ten eerste rijd ik maar weinig buiten, vind ik niet echt superveel aan. Maar onze uitrijdmogelijkheden zijn wel erg goed! Op een kwartiertje rijden zit ik op het Balloërveld, een grote heidevlakte met zandverstuivingen in het mooie Drenthe.

Verder zit ik ook vrij dicht bij de Gasterense duinen, ook een heideveld.

Om in het bos te rijden ben ik toch wel een half uur onderweg...

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:50

Hoi, ja het is inderdaad maar net wat voor eisen je stelt.

Ik ben per maand nog geen € 75,- kwijt, en daar zit voer, hooi, stro etc etc in. Ik heb mijn hengst heerlijk rustig bij een particulier staan, waar hij perfect wordt verzorgd. Ik ben er zelf ook dagelijks te vinden en mest ook zelf uit, maar deze man voert hem, zorgt dat hij heel de dag naar buiten kan, mest uit als ik er onverhoopt niet ben en is er heel de dag bij, dus toezicht gegarandeerd.
Voor een rijbak moet ik wel 20 minuten rijden, maar ik zie dat meer als voordeel dan als nadeel: mijn paard is altijd perfect in- en uitgestapt, nooit maar dan ook nooit problemen met zijn benen, ademhaling wat dan ook. Voor mij is dit de ideale manier, zeker als je een hengst hebt. Hij wordt niet apart gehouden en heeft zo ook contact met andere paarden.

Groetjes,
Krista

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:51

Vergat ik nog even bij te zetten, dat, doordat ik zo weinig kwijt ben aan de 'vaste' kosten, ik weer meer geld heb kunnen reserveren voor betere priveles, trailer en wedstrijden.
Maar verder hoor ik hier in de regio nog wel eens schikbarende pensionprijzen, goedemorgen zeg, daar kun je bijna een extra hypotheek voor afsluiten, hihihi!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:02

ik sta in de randstad en betaal 200 euro p.m. daar zitten de wormenkuren bij in.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 15:04

Ik heb wel een erg goedkoop plekkie merk ik wel... Ik betaal €100,- pm, en het enige wat ik zelf hoef te doen is zorgen dat er brokken zijn. Verder is alles inclusief. Ik sta bij een boer, en er is een buitenbak van ca. 25 X 50 met een bosgrondbodem. Dat is zo goed als altijd berijdbaar. Zijn stal is 4 x 5m (Ja, sorry; 't is een Belg...) Verder is alles heerlijk basic. Ideaal.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 04:37

Ik denk, Laui, dat het echt enorm verschilt per regio, zelfs IN de Randstad.
Hier in de Bollenstreek kom je echt niet onder de 240,- euro per maand uit en dan is dat nog zonder weidegang want dat heb je hier al bijna niet.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 05:33

Hmmm, ik betaal dus maar 88 euro's. Niet veel dus! Ik heb dus een grote stal, including voer, hooi en stro, een buitenbak, weiland, water en als ik zou willen rijden kan ik lekker in de buiten gaan rijden.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:04

tommy staat bij een pensionstal, ook in de randstad.
hij heeft een box van 2 1/2 bij 3/5 en wij hebben een overdekte rijbak van 20 x 40 en een klein losgooibakje 5 x 10 ofzo maar ook overdekt.
we hebben ruime kasten en bij ons staan de paarden van maart/april tot september/oktober dag en nacht in groepen van 6 tot 8 paarden van zelfde ras/grootte bij elkaar in de wei en ze worden door de staleigenaar regelmatig naar een vers land verwisseld.als ze op het land staan kunnen we zelf hooi pakken en als ze even op stal staan moeten we zelf even de mest scheppen . in de winter wordt alles gedaan mesten en voeren.
wij betalen het hele jaar door 205 euro per maand

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 10:10

Idd, weidegang en uitrijmogelijkheden zijn voor mij echt een must. Op stal staan kán gewoon niet, dan is hij niet meer te rijden. Niet naar het bos is er ook niet bij.
Wat dat betreft zit ik nu echt ideaal, 8000 ha bos, duinen, hei, heuvels, harde zandpaden, echt alles is hier. Heuvels vallen trouwens wel mee als je 1x in Limburg bent geweest, maar goed.
Weidegang is niet optimaal, we hebben hier een klein beetje gras en verder een kale speelweide. Op zich is het wel afdoende, want ze kunnen de hele dag naar buiten en zijn in en in gelukkig.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 10:40

Ik woon tussen Zoetermeer en Rotterdam in en heb mijn paard hier in de buurt staan. Hij staat bij een boer die de varkens en koeien stallen heeft verbouwd voor paarden. Geen super luxe stallen, maar goed en stevig. Dagelijks paar uur weidegang, zelfs met beschermers wat je maar wilt. Goede buitenbak (eindelijk) dagelijks gesleept. Vijf maal voer, twee maal brok en drie maal kuil of eventueel hooi. Dagelijks afmesten (ook op zondag). Wij betalen dus all-in 205 euro en dat is goedkoop in deze regio. Wel heeft de helft van de klanten een eigen trailer om naar de manege in de omgeving te rijden in geval van veel regen (worden we van boven nat, want de bak wordt juist beter van regen) en de verenigingslessen.
Hoe doen ze dat? De bouw van stallen is heel goedkoop, eigenlijk gratis want zijn zoon maakte het van sloop materiaal. Er wordt sportbrok gevoerd, dus daar wordt niet op bezuinigd. De bak is goed maar niet duur aangelegd. De opbrengst van stalgeld gaat dus voornamelijk is voer, hooi en stro. Er is geen personeel in dienst en van het stalgeld hoeven ze hun eigen boterham niet te verdienen (ze verhuren ook een grote schuur voor autoclubs). Als je echt moet leven van je stalhuur dan zouden ze nooit met 205 euro uit kunnen. Het is ons geluk dat zij dat niet hoeven. Wel verwacht ik einde dit jaar weer een verhoging, gewoon omdat stro en kuil duurder zijn geworden en het mest ophalen wordt ook steeds duurder. Dus meer dan logisch dat het aan ons wordt doorberekend.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:02

Tja, ik woon ook in (de buurt van) de randstad en hier is 't ontzettend moeilijk om een plekje voor je paard te vinden en al helemaal wat betaalbaar is. En wat Fitz al zei, met weidegang en een stal en ook nog een bruikbare bak is helemaal ontzettend lastig...

Ik sta nu op een redelijk kleine pensionstal (10 pensionpaarden en 5 eigen pony's) op zo'n 20 min. stappen (te paard) van de duinen af.
Ze staat in een box van 3x3 met rondom tralies en een luikje om de gang in te kijken.
Ze hebben er een goeie buitenbak, losgooi-/longeerbak en een stapmolen. De paarden krijgen er 3x per dag krachtvoer (biks, haver, muesli) en 3x per dag hooi. 2x per week krijgen ze nog tussendoor peen en in de winter 2x per week slobber.
De eigenaren van de stal zijn heel zorgzaam en houden goed in de gaten hoe het met de paarden gaat.
Uitmesten moet je zelf doen, maar je kunt weer zoveel stro pakken als je zelf wilt.
Het enige nadeel is dan nog dat ze ook hier niet 't land op kunnen...
Voor deze stal betaal ik 220,- euro in de maand. Best een hoop geld maar echt niet het duurst hier in de buurt...
In de zomer staat ze dan vaak dag en nacht bij een boer op het land hier vlak bij, maar ook daar betaal ik nog 75,- euro per maand voor.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:15

Ik betaal 230 Euro per maand voor een stal met uitloop (moet wel zelf mesten). We hebben 1 binnenbak (met kantine), 1 overdekte buitenbak, 2 buitenbakken (allemaal verlicht), springtuin, 3 longeerkralen, losgooibak, weidegang, overdekte afspuitplaats en erg belangrijk: goed en voldoende voer! Ook erg belangrijk is dat het Amsterdamse bos om de hoek ligt en daar kun je heerlijk rijden. Ik zou ook nooit een pensionstalling willen hebben zonder uitrijmogelijkheden omdat mijn paard en ik het heerlijk vinden om buiten te rijden!

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:43

ik betaal 80 euro per maand
de stallen zijn 3 bij 3, er zit een raam in de stallen, en het zijn ook echte goeie stallen. maart/april gaan ze het land op tot september/oktober. s winters staan ze overdag gewoon lekker in de bak behalve bij nood weer en s nachts gaan ze op stal. Er is een goeie buitenbak, poets- watplaats. paarden worden 2 x per dag gevoert, s ochtends en s avonds meet sportbrok van subli en s avonds nog een dikke plak hooi/kuilgras. ook in de bak krijgen de paarden hooi zodat ze de hele dag wat te doen hebben. Er staan 9 pensionpaarden en 1 eigen paard. de uitrijmogelijkheden zij ook goed na 5 minuutjesrijden kom je in een groot park. En er word gezorgt dart iedereen van je paard, spullen afblijft en er word goed met je paard omgegaan. de paarden staan op zaagsel (maar 1 emmertje) dus daarom kopen een heleboel (waaronder ik) zelf stro.

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:20

ik ben elke maand rond de 135 euro kwijt.daar zit stro en kuilgras bij in,er is een buitenbak en een longeercirkel er zijn 8 binnenstallen en 4 buitenstallen en er staan op dit moment 7 paarden.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:46

Keltic staat aan huis. Maar wel hebben we hier een pensionshetje staan.
Die moeten 30€ per maand betalen. Daar zit bij: hooi, stro, water, stroom ( voor lichten enz ) veulenbix, elke dag zolang naar buiten als ze wil in de paddock. Ooik weidegang. Maar die is pas opnieuw ingezaait dus kan nog niet alte veel.

Uitmesten doet ze zelf, drollen uit de wei doen we samen, en voeren doen wij meestal. Maar zelf komt ze ook zovaak.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:39

Nou, als ik dit allemaal lees, dan betaal ik ook de hoofdprijs! Boos!
Mijn paard staat op een pensionstal, daar hebben we een binnenbak 20/40, een buitenbak 20/60, twee losgooi paddocks en een longeercirkel.
De paarden krijgen 3x pd hardvoer en 2x pd kuil.Er wordt 1x pw uitgemest en elke dag opgestrooid.Dit alles voor 300 euro pm.
Weiland hebben we helaas niet, zefs niet in de weide omtrek. Huilen
We zitten wel vlak bij het strand en de duinen en bij een recreatie-gebied.
Helaas kom je bij ons in de buurt echt niet goedkoper weg, dus ik heb me er maar bij neergelegd dat mijn schatje de grootste kostenpost is pm. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:46

Ik denk wel dat je in dit topic goed moet vergelijken wat voor voorzieningen er zijn.
Een stalling met binnenbak is uiteraard duurder dan de stalling in een schuurtje bij een boer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:55

Krista schreef:
Ik ben per maand nog geen € 75,- kwijt, en daar zit voer, hooi, stro etc etc in.


Ik snap echt niet hoe dat uit kan. Mijn paard werkt per dag 4 kilo van Cooten sportbrok weg en bergen met paardenkuil en als ik dan nog belijk hoe veel stro er iedere dag in de box gaat..... Ik heb zelf wel eens zitten rekenen wat ik kwijt zou zijn als ik mijn paard zou stallen obv zelfverzorging, maar ik kwam niet echt positief uit.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 17:25

Mmm, ik denk niet dat Laui zit te wachten op al die reakties hoe goedkoop mensen hun paard wel gestald hebben.....
Ík ben het met Laui eens dat een heleboel pensionhouders geen donder verdienen aan het houden van paarden. Of ze moeten denken dat de uren die ze erin stoppen niet betaald hoeven worden. Ga zelf maar eens uit van een normaal uurtarief. Vraag eens na hoeveel een baal hooi en stro kost en reken dan maar eens uit hoeveel je per maand kwijt bent. Nou, daar word je echt niet vrolijk van!
Ik denk dan een pensioenhouder beter ergens kan gaan klussen of schoonmaken en dan per maand netto meer overhoudt! (en minder zorgen aan zijn / haar kop, want een paard van een ander op je erf is toch een hele verantwoordelijkheid!)

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:51

Ik betaal 300 euro per maand,150 euro meer als waar ik hiervoor stond,maar daar had ik alleen een buitenbak die niet gedraineerd was.
Nu heb ik 2 binnenbakken tot mij beschikking
-2 buitenbakken
-weiland
-een paddock
-een stapmolen
en ik kan heerlijk buitenrijden.
Ze heeft een ruime box staat goed in het zaagsel en mesten en voeren word allemaal gedaan.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 21:59

tinkerlover schreef:
Keltic staat aan huis. Maar wel hebben we hier een pensionshetje staan.
Die moeten 30€ per maand betalen. Daar zit bij: hooi, stro, water, stroom ( voor lichten enz ) veulenbix, elke dag zolang naar buiten als ze wil in de paddock. Ooik weidegang. Maar die is pas opnieuw ingezaait dus kan nog niet alte veel.

Uitmesten doet ze zelf, drollen uit de wei doen we samen, en voeren doen wij meestal. Maar zelf komt ze ook zovaak.


Nou die kosten vallen dus best mee, als je ziet wat ik hierboven heb getypt

Maargoed. Dat is ook van een 1 jarige Shetlander.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:38

ik betaal nu 200 euro aan stallings geld, dat is zonder uitmest service, zonder binnen bak(wel 2 buiten)
per 1 september betaal "ik" 315 euro aan stallings geld met uitmesten en binnenbak.
voor beide geldt dat de hoefsmid er nog bij komt en mijn paard krijg nogal vaak nieuwe dingen enzo dus de kosten lopen aardig op.
dan ga ik ook nog starten vanaf september/oktober dus dan wordt het nog leuker...