Wie o wie kent Lageman in Ospel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Wie o wie kent Lageman in Ospel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:04

Help!

Wie kent dit bedrijf? http://www.lagemanhorses.nl/

Ik heb begin juni mijn paard verkocht daarheen, ze hebben me belazerd. Even kort het verhaal:

In juni heb ik met veel pijn in mijn hart mijn lieve schat Jildau verkocht. De verkopers zeiden dat het paard voor altijd bij hun kon blijven en omdat hun bedrijf alle faciliteiten heeft waar menig paard alleen maar van kan dromen, heb ik zelfs een flink stuk van de vraagprijs afgehaald, want het was erg belangrijk voor me hoe ze terecht zou komen. Ik drukte haar ook op het hart dat ze Jildau terug moest brengen naar mij als ze niet zou bevallen, want ik wilde niet dat ze in de handel terecht zou komen.

Een half jaar heb ik geen contact meer met deze mensen opgenomen. Het deed me allemaal nog teveel pijn. Begin december werd ik toch nieuwsgierig hoe het met Jildau ging. Een bezoek aan een medium, die na het zien van een foto zei dat het paard ongelukkig was, haalde me over de streep om dat eens met eigen ogen te gaan zien.

Ik bellen...kreeg ik dat mens aan de lijn en ze wist niet eens meer over welk paard ik het had. Kreeg ik haar man. Die zei dat het paard niet braaf was en daarom verkocht was! OK ik dus helemaal in shock...hij zou achterhalen waar het paard nu stond. Ik terugbellen na een week: oh was ie vergeten op te zoeken. Mijn vriend belde een derde keer: zat de man in het Oostblok voor paardentransport. Vandaag bellen: nu wist de vrouw ineens heel goed om welk paard het ging, en die was geëxporteerd naar Engeland! Ze wilde niet zeggen waarheen. Waarschijnlijk omdat ze Jildau met grove winst verkocht heeft en zich niet aan haar woord heeft gehouden. Speculaties van mijn kant, maar ja...wat heb je te verbergen als alles fair gaat? Niets toch?

Goed...wat ik wel weet is dat deze mensen dus in het paardentransport zitten en wekelijks naar Engeland gaan, waarschijnlijk naar een of meerdere vaste adressen. Wie o wie kent het bedrijf Lageman en weet welke adressen in Engeland het zijn? Ik ben echt wanhopig...ik wil weten waar het paard is waar ik zoveel om geef en weten hoe het met haar gaat. Ik ben erg verdrietig dat ik niet de kand heb gekregen haar terug te kopen, want dit is het laatste dat ik had gewild.

Anoniem

Re: Wie o wie kent Lageman in Ospel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:51

Jeetje meis.....echt vreselijk lijkt me dit! Zijn er geen buitenlandse paardenfora o.i.d? Of een soort Engelse marktplaats?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:34

Oh wat erg!! Ik weet je topics met Jildau nog van 'vroeger'... Ik hoop voor jou en voor je paard dat je haar snel vindt!

JuulvH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:41

halloo

ik wil Graag!! reageren op het bovenstaande.. ik wou toevallig nog eens kijken hoe de zaken er nu bij hen voorstonden, en vond op google dit bericht!

ik heb namelijk gereden voor het bedrijf..
het is verschrikkelijk! precies zoals jij het zegt..

wat ik nu typ zijn een paar voorbeelden, maar het is nog niets bij de hoeveelheid die er werkelijk heeft plaatsgevonden!!

toen ik een jaar of 13 was begon ik bij hen,, ik heb daar een tijd gerede en het was super, ik heb er veel geleerd.. laterna moest ik steeds viezere klusjes opknappen en steeds jongere paarden rijden. Als ik niet vaak genoeg kwam, kreeg ik op m'n donder.. Ik kreeg niets betaald, wel riscio en vaak moppers..
aangezien ik niet genoeg tijd meer had volgens hen ben ik maar gestopt.

ik kon het rijden niet missen en ik kon nerges een paard vinden dus 2 jaar later ben ik terug gegaan naar lageman. ik werd met ope arme in ontvangs genomen. Karin vertelde dat de zaken super gingen en ik mocht meteen weer komen.
Het leek allemaal veranderd en hardstikke leuk.. ik mocht vaak mee door heel nederland om overal paarden te gaan testen. deze inderdaad voor de verkoop naar engeland. Voor mij allemaal erg leuk, maar achteraf kwam ik er inderdaad ook achter dat het niet allemaal even eerlijk ging.
1x ging ik mee met een van hen en moest ik zelfs doen alsof ze anders heetten, omdat anders de vrouw haar paard niet wou verkopen aan hen.. De vrouw waarvan het paard was, had deze al van veulen af aan en huilde trane met tuiten toen we het paard meenamen. Ze moest het namelijk gedwongen verkopen. Glashard vertelde de familie dat het paard goed terecht zou komen..
ik pakte regelmatig de telefoon op als ik er aan het rijden was en kreeg steeds vaker vragen of boze belletjes..

Toen bennik even alle bezoekjes na gaan lopen en kwam er achter hoe ze te werk gingen..
in 1 woord vreselijk.. ik heb m'n spullen opgehaald en ik ben gestopt!

Ze hebben dit bij heel veel mensen gedaan.. Flink van de prijs afpraten, dan werden ze in training gedaan en verkocht! ik trainde de paarden nota bene, en zij verkochtte ze.. ik verdiende als het ware gewoon hun brood, met de risico's van dien. ik kon de paarden immers niet en stapte er altijd op..

nou vind ik dit nog niets vergeleke met het verhaal van jou.. ik begrijp heel goed hoe je, je voelt.. ik zou het zelf ook Verschrikkelijk vinden!! daarom wou ik ook niet langer voor hen rijden

Ik weet geen adressen in Engeland, de fam. wou mij wel meelaten gaan naar engeland, maar voordat dit gebeurde ben ik vertrokken!

De familie staat in dit dorp er trouwes bekend om.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:51

Ik 'ken' ze ook,
Heb ooit op een advertentie van ze gereageerd om voor hen paarden te rijden..
Ga even de mails zoeken die ze mij toen terug hebben gestuurd,
eerst dacht ik, leuk..
maar daarna had ik er niet echt een lekker gevoel bij!

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:58

Dit mailtje kreeg ik als eerst,
vond het al een beetje kortaf en niet echt enthousiast..
maargoed, toch maar even terug gemaild!

Moderatoropmerking:
Mail verwijdert

Even de volgende zoeken

Linda01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:13

Wat een *** streken zeg! die mensen moeten haast wel gevoelloos zijn ofzo..
Veel succes met de zoektocht naar het paard! hoop dat je hem terugvind! Ach gut

JuulvH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:22

ik kwam er terecht via een vriendin van mij, dus ze waren opzich erg aardig..
erg vervelend was wel, dat toen ik kwam, mijn vriendin alleen nog maar mocht zadelen,, en ik mocht rijden.. ook niet erg eerlijk!

ik ken trouwens nog verschillende mensen die daar gereden en gewerkt hebben. Iedereen is gestopt..

volgens de familie waren het stuk voor stuk oneerlijke mensen..
hiertoe zal ik intussen ook wel behoren haha!

tanukigirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 01:21

Lageman heeft vorig jaar bij 2 bekende handelsstallen 20 paarden gekocht, die mensen vervolgens in de waan gelaten, en niets meer van zich laten horen als dat ze zogenaamd geen tijd hadden omdat ze in het buitenland zaten.

Lageman is ook al een paar keer faiiliet geweest.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 10:51

Ik ben zwaar in schok....ga dit naar een televisie programma doorspelen, dit kan echt niet.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:03

Jullie kennen bij toeval geen andere mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt? Ik wil kijken of ik juridische stappen kan ondernemen tegen ze. Jeetje, zit te trillen van woede achter mijn PC.....vandaar dat ze me nooit de mogelijkheid hebben gegeven om haar terug te kopen...grrrrr Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:06

jeetje peek.... wat een k.u.t. zooi zeg Boos! Boos!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:21

Jeetje, wat een stelletje viezerikken!!

Gadverdamme zeg! Hoe kan je een mens een poot uitdraaien!

Ik zou hoe dan ook proberen er een zaak van te maken, maar denk dat je weinig kans hebt van slagen als je niet zwart op wit hebt dat zij het paard niet door zouden verkopen.

je hebt het paard natuurlijk wel aan hun verkocht. Hoe bagger en waardeloos het natuurlijk is!

Probeer de publiciteit te zoeken, misschien willen er programma's meewerken om ze aan te pakken!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:03

Jeetje Geertrui... dit was wel het nieuws waar je het minste op zat te wachten!
Ik zou een berichtje naar Radar sturen, misschien kunnen zij er wat mee en kunnen ze ook uitzoeken waar Jildau nu is?

Heel veel sterkte ermee, en blijf zoeken want je vindt haar wel!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:38

Moderatoropmerking:
Thabs, wil je er rekening mee houden dat mails onder privé horen en ze niet openbaar gemaakt mogen worden? Je mag in principe wel een samenvatting van de inhoud geven, maar het niet letterlijk op een openbaar forum neerzetten Lachen

Verder is het beter om te reageren als je de man kent of een nuttig advies hebt. Alleen maar 'oooh wat erg!', daar schiet de TS niets mee op. [/mod$
=>EA gezocht: diensten aangezien er ervaringen gevraagd worden.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:58

Ik weet dat er een website bestaat in Engeland voor vermiste paarden, maar ben de link kwijt...iemand?

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:07

xKatleentjex schreef:
Thabs, wil je er rekening mee houden dat mails onder privé horen en ze niet openbaar gemaakt mogen worden? Je mag in principe wel een samenvatting van de inhoud geven, maar het niet letterlijk op een openbaar forum neerzetten Lachen[/mod]

Verder is het beter om te reageren als je de man kent of een nuttig advies hebt. Alleen maar 'oooh wat erg!', daar schiet de TS niets mee op.
=>EA gezocht: diensten aangezien er ervaringen gevraagd worden.

Sorry,
ik vind het nou niet echt een prive mail, die iemand niet mag lezen..
maargoed.. ik zal ze niet meer plaatsen Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:43

Ook ik ga reageren, ben hier attent op gemaakt door iemand die ook weer ervaringen heeft Lachen
Ja ik ken ze, en ik kan je bitter weinig helpen. Mijn ervaring was niet zo positief, en meer info is dan weer per pb te krijgen Lachen

marco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:06

Ik ken ze ook.

De verhalen die erover gaan zijn niet al te leuk en helaas kloppen ze wel.
Ze zijn een paar keer failliet geweest en veel mensen hebben er nog geld van te goed
Mensen in Ospel praten er geen goede dingen over.
Ook ik heb er een paar jaar terug een paar weken gewerkt, maar was er graag weer weg.
Karin kan heel mooi praten, zo vriendelijk en aardig.
Maar als je er een paar dagen bent geweest weet je dat daar niets van waar is. Werk je er behandeld ze je als een slaafje. Heb je flink wat rijervaring gaat ze nog met je om alsof je 12 bent en niets kent. Paarden zijn machines.
Alle paarden staan er maar even. Gaan allemaal naar Engeland of duitsland, niets blijft daar staan.
Ze worden wel veilig vervoerd, daar hoef je je dan geen zorgen over te maken.
Of dat naar een vast adres is weet ik niet.
Het zijn echte handelaars, niets blijft.
Van alle paarden maakt ze bij verkoop foto's voor het archief, vandaar dat ze daarom misschien ineens wist om welk paard het ging.
Personeel heeft ze steeds nieuw nodig. Niemand blijft.

marco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:59

Bij toeval stond er vandaag een advertentie in de krant dat ze hulp in de paardenhouderij zochten, tussen haakjes stond er vutter bij Haha!

Iemand interesse? Tong uitsteken Clown

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:39

die naam kwam me vaag bekend voor en heb net even hun website bekeken en het zijn idd de mensen die mijn paard wilden kopen.
ik had begin vorig jaar een 4-jarige springer te koop die dringend weg moest,omdat ik het financieeel niet kon veroorloven (heb nog 2 paarden).
Zij is toen met man en kinderen komen kijken en was echt extreem aardig enzo. Ik heb hem voorgereden en gesprongen en ze was alleen maar hele tijd aan het praten van: ja ik snap je, en helaas heb je geen geld en moet je hem weg doen en van hij komt super terecht. Ze wilden hem meteen wel meenemen, maar wel voor weinig geld. Ze vond hem geen goede springer,maar hij was precies het type recreatiepaard wat haar vriendin zocht. Zij zou hem dan wel eerst een tijdje gaan rijden. Nou,ik wist het wel al hoe laat het was. Ik vond haar ook te aardig doen.
Ik hem hem dus ook niet aan ze verkocht!

veel succes met je zoektocht. Ik hoop dat je jouw paardje vindt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:00

Ik zit helemaal tebeven terwijl ik dit schrijf.Wat komt mij dit bekent voor.ik heb mijn paard dus ook aan hun verkocht mooie praatjes van Karin ze nam zelfs haar dochter mee.Ik heb ook boze mailtjes naar ze gestuurd.Ze wilde ook niet zeggen waar mijn paard naar toe was.Maar ik niet dom had het een en het ander zelf gehouden ship nr copy papieren.Nu via het kwpn heb ik een naam en adres in ENGELAND zou een vriendin van haar zijn????Ik heb vorige week een brief gestuurd met foto maar tot op heden nog niets gehoord maar het is ook nog maar een week.Deze mensen zouden inderdaad gestopt moeten worden.Als je eens wist wat een mooie praatjes ze deed door de telefoon.Bah dat je zo kan en wil zijn.

ciskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:48

ja ik heb er ook een pony aan verkocht Kafu. nooit meer wat van gehoord en was hun adres ook kwijt...nu dus weer gevonden. kan haar straks terugbellen dus ben benieuwd of ze mijn pony nog wel heeft maar ik wordt niet vrolijk van deze berichten hoewel ik het in mijn hart allang wist.

maar ze beloofde mijn pony ook een gouden toekomst met veel weiland en de mogelijkheden lekker uit te razen in het land/bak. iets waardoor ik hem niet langer kon houden.

gr leontien

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:44

Ik heb nu een heel leuk contact met de nieuwe eigenaar van mijn vorige paard.Het zijn mensenuit engeland en ze vinden het heel leuk om contact tehebben.Gelukkig zijn er nog wel aardige mensen.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:00

jessie84 schreef:
Ik heb nu een heel leuk contact met de nieuwe eigenaar van mijn vorige paard.Het zijn mensenuit engeland en ze vinden het heel leuk om contact tehebben.Gelukkig zijn er nog wel aardige mensen.

Heej, we hebben al eeder contact gehad over lageman, en wilde je even zeggen dat ik het fijn vind dat je je oude paard gevonden hebt. Bij mij nog steeds geen succes, dus voor iemand die een adres heeft van de engels boktvariant, hou ik me aanbevolen. Mijn zoektocht heeft alleen nog maar geleid naar Engeland, en weet je wel hoe groot dat land is Clown

ik heb dus mijn verzorghaf daar ook aan verkocht, maar daarbij een kanttekening dat het ons niet zo heel veel uitmaakte dat het handelaren waren. Nu ik weet dat Stefan naar Engeland is gegaan, vind ik dat dus wel zwaar kl*te, en had ik toch liever niet tot de verkoop over gegaan :s maar ach, das achteraf...

iedereen succes met zijn/haar frustratie....
ik heb het maar naast me neergelegd....

Frederike