Sommige van jullie zullen het verhaal van Bandero inmiddels wel kennen.
Voor de gene die dat niet weten:
viewtopic.php?f=1&t=663145&hilit=
viewtopic.php?f=119&t=691191&hilit=
Nu is Bandero afgelopen zondag losgebroken, ten ik met hem van de wasplaats af kwam. Hij deed zo ontzettend gek. Hij vloog alle kanten op.
Hij is ten helemaal uit zijn dak gegaan. Hij is dwars door een draad heen gerend heeft 2 paaltjes mee uit de grond getrokken. Is toen een stuk het land ingerend. Daar aangekomen kon ik hem pakken Maar toen hij een paar passen had gezet begon hij weer opnieuw en heb ik hem weer los moeten laten. Toen is die terug gerend naar stal en is het terras op gegaan. Toen ik daar weer aankwam was er ''versterking'' die hebben geholpen om hem te pakken. Dit is toen gelukt.
Degene die vasthiled en naar stal bracht zei, dat ze hem nog niet helemaal goed vond lopen.Hier heb ik niet heel erg meer op gelet was een beetje geschrokken. Maar ik vond het niet gek als ij niet helemaal goed zou lopen hij had immers zo gek gedaan.
Gisteren kwam ik op stal aan, en het stalpersoneel kon hem niet uit zijn stal krijgen (zijn stal moest gemest worden).
Ik even gekeken en zelf geprobeerd, maar het luke echt niet hij kon niet lopen!!!!!
We dachten eerst aan spierbevangen. Maar toen zagen we dat er zijn voor benen niks mis was, hij stond er gewoon mij te schrapen. Eindelijk kregen we hem een paar pasjes voorwaarts. En al gauw begon het duidelijk te worden dat hij ontzettend pijn had in zijn ''goede'' achterbeen. Als je dat been wilde aanraken trok hij hem op en deed hem echt heel zeer.
Gelijk de DA gebeld, en die is na een poosje gekomen.
Conclusie: Hij heeft nu een dikke hak (piephak) en was daar heel gevoelig op en aan de achterkant van zijn spronggericht was hij heel gevoelig. Bij de pezen die daar lopen zat vocht enz. Zsm naar de kliniek voor foto's was het antwoord. Nu zou ik woensdag al met hem naar de kliniek gaan voor foto's van zijn andere achterbeen. En die dag die er tussen zat kon hij wel, alleen vandaag goed in de gaten houden! Het zou daar mis kunnen zijn met pees en/of bot. Dat zal morgen blijken. Ik hoop maar op een gied kneuzing!!!
Het lijkt wel o het nooit ophoud. Ik heb Bandero nu 5 en een halve maand, waarvan hij 3 maanden kreupel staat. En dat gaat nog wel even duren!!!

Bedankt voor het lezen in ieder geval!
Gr. Sanne