Kan het allemaal nog erger.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Kan het allemaal nog erger.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 11:17

Dat is wat ik me afvraag.
Sommige van jullie zullen het verhaal van Bandero inmiddels wel kennen.
Voor de gene die dat niet weten:

viewtopic.php?f=1&t=663145&hilit=
viewtopic.php?f=119&t=691191&hilit=

Nu is Bandero afgelopen zondag losgebroken, ten ik met hem van de wasplaats af kwam. Hij deed zo ontzettend gek. Hij vloog alle kanten op.
Hij is ten helemaal uit zijn dak gegaan. Hij is dwars door een draad heen gerend heeft 2 paaltjes mee uit de grond getrokken. Is toen een stuk het land ingerend. Daar aangekomen kon ik hem pakken Maar toen hij een paar passen had gezet begon hij weer opnieuw en heb ik hem weer los moeten laten. Toen is die terug gerend naar stal en is het terras op gegaan. Toen ik daar weer aankwam was er ''versterking'' die hebben geholpen om hem te pakken. Dit is toen gelukt.
Degene die vasthiled en naar stal bracht zei, dat ze hem nog niet helemaal goed vond lopen.Hier heb ik niet heel erg meer op gelet was een beetje geschrokken. Maar ik vond het niet gek als ij niet helemaal goed zou lopen hij had immers zo gek gedaan.

Gisteren kwam ik op stal aan, en het stalpersoneel kon hem niet uit zijn stal krijgen (zijn stal moest gemest worden).
Ik even gekeken en zelf geprobeerd, maar het luke echt niet hij kon niet lopen!!!!!
We dachten eerst aan spierbevangen. Maar toen zagen we dat er zijn voor benen niks mis was, hij stond er gewoon mij te schrapen. Eindelijk kregen we hem een paar pasjes voorwaarts. En al gauw begon het duidelijk te worden dat hij ontzettend pijn had in zijn ''goede'' achterbeen. Als je dat been wilde aanraken trok hij hem op en deed hem echt heel zeer.

Gelijk de DA gebeld, en die is na een poosje gekomen.
Conclusie: Hij heeft nu een dikke hak (piephak) en was daar heel gevoelig op en aan de achterkant van zijn spronggericht was hij heel gevoelig. Bij de pezen die daar lopen zat vocht enz. Zsm naar de kliniek voor foto's was het antwoord. Nu zou ik woensdag al met hem naar de kliniek gaan voor foto's van zijn andere achterbeen. En die dag die er tussen zat kon hij wel, alleen vandaag goed in de gaten houden! Het zou daar mis kunnen zijn met pees en/of bot. Dat zal morgen blijken. Ik hoop maar op een gied kneuzing!!!

Het lijkt wel o het nooit ophoud. Ik heb Bandero nu 5 en een halve maand, waarvan hij 3 maanden kreupel staat. En dat gaat nog wel even duren!!! Verdrietig

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

Gr. Sanne

SannevdM

Re: Kan het allemaal nog erger.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 11:19

Sorry voor de spelfouten..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:21

Sterkte ermee!!
Dat is niet echt fijn nee..
Je hebt hem pas zo kort en dan is er ook nog elke keer iets mis mee Boos!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:57

heel veel sterkte meid !! heb het zelfde mee gemaakt ! Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:38

jeetje, schiet echt niet op zo zeg...
als je nu straks bij de kliniek bent geweest...misschien kun je bespreken wat er mogelijk is kwa sedatie?
ik ben echt niet pro sederen van een paard, maar als ie zo blijft stuiteren en uit zijn dak blijft gaan .... kan het nog wel even duren voor hij ooit weer recht loopt

hele veel beterschap gewenst met je puber

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:11

Dank jullie!
Ben vandaag 3 keer geweest. Zijn spronggewricht staat op springen zo dik dat die is. En zijn hak is ook echt onwijs dik. Het is ook erg warm!
Morgen om half 10 op de kliniek zijn, we wachten het weer af!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:30

Arme bandero en arme jij.... Ach gut
Ik hoop dat het allemaal meevalt morgen, ik zal voor jouw en bandero duimen!
Sterkte ermee...!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:04

Het zit je niet mee inderdaad! Ik heb precies hetzelfde gehad. Had mijn paard denk ik 1,5 jaar waarvan hij ook bijna een jaar stilstond met blessures. Ik duim voor je dat het allemaal goed komt! Vind Bandero geweldig!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:28

Ik lees het nu pas,dus ook de andere toppics even gelezen over Bandero!
Wat een pech zeg!
Heel veel sterkte vor jou en Bandero!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:37

Hoe was het in de kliniek,wat wijzer geworden ?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:27

Ja idd, ben erg benieuwd hoe was het in de kliniek?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 22:40

Eindelijk een keer goed nieuws!
Beetje late reactie....

Zijn rechterachterbeen is overbelast een beetje doordat hij veel gewicht heeft moeten overnemen van L.A. Dat losbreken van zondag dat is de druppel geweest, waarschijnlijk ook wel het en ander verrekt, vandaar de last ervan.
Al is het nu al een heel stuk beter en zie je er nog weinig van, behalve dat de spong en hak nog wat dik zijn.
Zijn linkerachterbeen is weer oke! Niks meer te zien op de foto, allemaal prima.
Waarvan hij nu nog onregelmatig loopt komt uit zijn rug, omdat hij een tijd heeft stil gestaan en scheef heeft gestaan, zit zijn rug ''vast''.
We mogen nu weer rustig aan gaan opbouwen doormiddel van, wandelen, 5 min. longeren enz. Met longeren bedoel ik dan paar rondjes draf meer niet. Dit MOET vanwege zijn rug, anders gaat hij alles verkeerd belasten.
We doen wel heel rustig aan! Knipoog

Dus eigelijk best heel goed nieuws!! Haha!
Leuk dat er nog naar gevraagd werd!
Bedankt allemaal!

Gr. Sanne