Buitenrit op Kaminka gemaakt!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 11:47

Zondagmorgen om half zeven was ik al op stal en Kaminka vond het bar gezellig dat er zo vroeg een mens rondliep die speciaal helemaal alleen voor haar kwam! Ze is zo dol op persoonlijke aandacht!

Om zeven uur vertrokken we (stalgenootje op heel groot paard! en ik op Kaminka) richting de stal waar Toon staat, want Christa ging ook mee. Niet op haar eigen liefde Isard helaas, want die loopt nog niet zuiver, maar ze nam Toontje lekker mee. Die ook weer blij!

Dus met drie vrouw sterk op pad. Ik zat pas voor de tweede keer op Kaminka, dus dat was wel weer even wennen. Het was heerlijk rustig overal, echt een ritje om van bij te komen!

We hebben eerst een stuk door het park, toen door het bos en vervolgens een stuk door de polder gereden, in totaal een uur. We hebben alleen gestapt, omdat de paarden elkaar natuurlijk nog niet echt kennen en je niet weet wat voor reacties je dan kunt krijgen.

Het was een lekker trio trouwens hoor: op diverse momenten wilden ze geen van drieeen voorop lopen! De grote ruin van Kaminka's stal wilde Toon eigenlijk wel killen want hij beschouwde Kaminka als zijn eigendom en Toon als een indringer die vast heel slechte plannen had! Toon snapte daar niet zoveel van (slechte plannen komen niet eens bij hem op), maar Christa had een paar benauwde momenten want het leek alsof dat paard Toon echt te lijf wilde gaan... Gelukkig ging het goed en hadden we uiteindelijk de juiste volgorde te pakken: Ruin voorop, dan Kaminka en dan Toon.

Kaminka vond het in het begin heel spannend en liep met weggedrukte rug. Ik dwong mezelf te ontspannen en toen we eenmaal Toon opgehaald hadden ging het heel goed en was ze kalm. Ze keek wel heel verrast toen we bij die andere stal kwamen, ze herkende het nog van toen zij er stond. Ze blééf kijken! Lachen

Toon vond het ook leuk, hij voelde zich wel een beetje alleen, zo tussen een paar onbekende paarden. Hij schreeuwde af en toe naar Isard, maar tja, die was niet meer in de buurt! Verward

Al met al was het een fijn ritje, mijn eerste echte buitenrit sinds tijden... En we waren net voor de buien binnen! *LOL*

Groetjes Mieke


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:52

leuk joh!!!!!
ik wil ook snel weer eens een buitenrit gaan maken....

gaaf man dat t zo goed ging!!! *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:05

leuk dat ze zo braaf waren, als je vaker met het trio op pad gaat wenne ze ook vanzelf aan elkaar dus zal toon niet meer in direct levensgevaar verkeren *LOL*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:06

he mieke,rij jij ook wel eensover het strand? offe, is dat een beetje te ver weg voor je?

gaaf dat ie zo goed ging joh!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 12:08

Strand is vlakbij, ben er al een tijd niet meer geweest door allerlei paardenblessureleed en zo, maar ik hoop binnenkort weer eens te gaan. Is ongeveer een half uurtje rijden, dus dat is te doen.

In de zomermaanden mag je alleen 's avonds op het strand, dat is logisch, maar ook wel jammer! Wat dat betreft kun je beter op de waddeneilanden wonen, daar is meer ruimte en zijn er dus ook minder regels!

Groetjes Mieke

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 13:26

Verkijk je er niet op, zo soepel zijn ze hier nou ook weer niet. Nou ja, het valt wel wat mee, ik overtreed de regels gewoon! Schijnheilig

Je mag hier overdag ook niet op het strand alleen het ieniemieniestukje ruiterroute. Maar goed, ik rijd dan altijd eerst een stuk naar het strand waar het heel rustig is. Daar zijn amper mensen, hooguit wat wandelende en hier en daar een naaktloper.
Het mag dus niet, maar er wordt weinig geontroleerd. Dat scheelt!
Tussen 7 en 7 mag je op het strand, mits je je poep opruimd bij de overgangen. Ja daahaaagg! Niet dus he? Ik rijd dan altijd maar langs de zee, dan spoelt het wel weer weg. Ga zeker na het rijden een beetje met een emmertje en een schepje mijn poep opruimen. Nee dus.

Fijn trouwens, om even op topic terug te komen, dat je zo lekker een buitenrit gemaakt hebt. Klikt het allemaal weer met Kaminka?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 13:45

Jantina: met Kaminka gaat het goed, gelukkig! Ben erg blij met haar, ondanks al mijn blauwe plekken door haar lompe gedoe! Het is een koele kikker buiten en kijkt eigenlijk nergens naar, das fijn!

Ik dacht dat je op de waddeneilanden onbeperkt op het strand mocht? Verkeerd gedacht dus! Frusty

Wou al emigreren naar Ameland, maar ja....

Groetjes Mieke

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:33

Hoi Mieke,

Heerlijk zo een buitenrit. gelukkig heb je er van genoten!! Knipoog

Als je vaker met zijn drieen gaat, zal het vast beter gaan en loopt toon minder risico. Haha!

Ik was laatst nog op het strand en toen zag ik bij een van die borden dat je nu tot 12.00 smiddags op het strand mag komen. Ik weet niet of het een foutje was, maar volgens mij niet. Dus dan kan je ook een keer ´sochtends gaan. Dat is ook lekker hoor.

Naar welk strand ga je dan, als je op het strand kan rijden. Ik meestal naar Bergen aan Zee. Als het een keer uitkomt en de blessures zijn over kunnen wel wel een keer samen gaan. Party!!

Veel plezier met de komende buitenritten. Als het weer beter blijft, kan je lekker vaan en ook ´savonds gaan!!! Lachen

Groetjes,
Casy *LOL*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 14:50

Das leuk Casy, kunnen we elkaar misschien wel op het strand ontmoeten!

Ik zal nu dus in Egmond aan Zee het strand op gaan, dat is hier vandaan het dichtstbij.

Voorheen ging ik inderdaad in Bergen het strand op of tussen Bergen en schoorl.

Sinds ik niet meer in Bergen sta ben ik niet meer op het strand geweest met een paard, door blessures van paarden en mezelf...

Toon had een jaar niets gedaan toen ik hem kocht en was gevoelig op zijn pezen, dus de DA adviseerde mij om minstens een half jaar geen duin- of strandritten te maken, in ieder geval op te passen met zware of ongelijke bodem. Ik heb rustig de tijd genomen om Toon te trainen en wat uit te harden en nu zijn we toe aan de zwaardere ritten die we langzaam op gaan bouwen.

En Kaminka had altijd wat, die hoop ik nu heel en compleet te kunnen houden, zodat zij ook eens naar het strand kan! Vindt ze vast geweldig! Moet denk ik wel oppassen dat ze niet in zee gaat liggen: ze is namelijk dol op water en stort zichzelf zo neer! Ze is niet een beetje gek, ze is hartstikke gek! *LOL*

Groetjes Mieke

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:09

We spreken gewoon een keer af. Volgens mij kan ik vanuit bergen ook wel in Egmond aan zee komen. Ik zoek het wel even uit Verward

Als Kaminka zo gek is op water, kan je ook een keer met haar zwemmen!!

Ik ben nog maar 1 keer met Kyra op het strand geweest.
Ze vond het echt geweldig *LOL*
Ze was erg braaf en luisterde heel goed naar wat ik zei. Eerst wilde ik niet galloperen, omdat ik even af wilde wachten hoe ze zou reageren op hert strand.

Maar het ging zo goed dat ik het niet kon laten om even een stukje te crossen. Haha!
Er zijn toen ook nog foto´s gemaakt. Als ik die heb probeer ik ze wel even te scannen.
Ik hoop dat het lukt Verward

Ik ben toen ook nog even de zee in geweest Kyra is absoluut niet bang van water. In tegendeel. hyet is juist een echte waterrat.
In de zomer moet er altijd een extra draadje langs het land, anders dan staat zij in de sloot. Dan heb ik ineens toch een zwart paard! *LOL*

Maar deze waterheld, vond de bewegende zee toch wel eng. Uiteindelijk is ze er wel ingegaan.
Wat een verhaal toch weer. Nou we spreken wel eens iets af. Lijkt me erg gezellig!!!

Groetjes Casy Party!!

Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 18:44

Wat, fijn dat ze zo braaf was buiten Kwijl dat heb ik niet altijd mee hoor. Ik ga van de zomer op ponykamp. Super gaaf maar ik ben nog wel een beetje zenuwachtig voor de trktocht, Sonja heeft soms rare buien. Groetjes claudia

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 23:19

Leuk om te lezen dat het zo goed ging!! En ach de paarde wennen vast wel aan elkaar...

Ik vind buitenritten het leukste om te doen! Wie weet over een tijdje samen met mijn moeder! (Ze is er vandaag voor de 3e keer opgegaan en deze keer durfde ze gelijk al los! Volgende keer gaat ze een stukje proberen te draven... Party!! )

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chinnie, Geertema, Ilayla, Kla4tje, La_Lune, Ruai, Texas02, Vagabondo, xfjordlnnx en 123 bezoekers