pony verkocht,maar dan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

git

pony verkocht,maar dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 07:56

Graag wil ik jullie mening over het volgende.
Ik heb een haflinger met super lange manen verkocht naar een jonge dame die ook gebruikt maakt van deze site.
Zij vraag jullie om de leeftijd van de haflinger, met fotos omdat ze het idee heeft genept te zijn. Ze vergeet er echter wel bij te vertellen dat dwarrel de 3e tand ( dus die het verst van elkaar af staan) al gewisseld heeft. Mensen is ze dan twee, of misschien toch ruim 3.5 ?
Daarnaast vind mevrouw de pony veel te mager, terwijl je de ribben niet kunt zien, en ook niet kunt voelen. Mevrouw vind haar echter toch te mager, en voert haar in twee maanden echt kilo's zwaarder met zometeen als gevolg hoefbevangenheid.
Ik als verkopen, voel me belazerd. Ze zou goed zijn voor de pony. Ondanks diverse pogingen om advies te geven, vertrouwd ze liever op het advies van jullie, maar vergeet wel om belangrijke informatie te verstrekken.
Ze zou goed zijn voor de pony, maar heeft na enkele weken al niet genoeg tijd meer voor het dier, en moet er een bijrijdster komen ?
Ik heb het dier juist bij deze dame geplaatst, omdat ik verwachte dat ze daar een goed, warm en permanent thuis zou vinden. Goh wat kun je je toch in mensen vergissen.

netam12

Re: pony verkocht,maar dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 08:13

Hoi het klinkt misschien een beetje raar.
Maar ze mag nu doen met de pony wat ze wil tuurlijk is het geen fijn gevoel dat ze allemaal dingen over je pony zegt.
En dat ze er geen genoeg tijd meer voor heb dat wil niemand .
Als ze maar wel goed voor de pony zorgt dat is nog wel het belangrijkst .

Succes ermee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 08:34

Ik vind dit topic niet netjes, vooral niet omdat degene ook nog op Bokt zit, en je doet dit achter haar rug. Ik zal haar even tippen op dit topic zodat ze haar verweer kan doen (Ik denk dat ik wel weet om wie dit gaat, en de pony ziet er op de foto's gewoon goed uit.)

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 10:31

De topics die op bokt al zijn verschenen over deze pony zijn toch ook achter mijn rug om gegaan, weet je hoelang ik al ingeschreven sta op bokt.
Als je goed geweest bent voor je dier, en je leest dan terug dat er over alles wat je gezecht hebt getwijfeld wordt, en dat alles zelfs met harde bewijzen erbij, door de andere persoon wordt omgedraait ?
jij mag mijn topic niet netjes vinden, vraag is hoe netjes de topic van die ander is ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:49

Het is nu toch de pony van dat meisje? Mag ik dan vragen hoe die topics "achter jouw rug om" zijn gegaan? Verward

Ik zou als ik jou was haar even PBen Ja

juliemoenty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:51

je hebt gelijk cayenne Tong uitsteken

git

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 12:34

zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is het haar pony, en kan doen en laten met haar wat ze wil.
waar het mij om gaat is het volgende
ik ben met het verkopen eerlijk tegen haar geweest. heb alle aan mij beschikbare informatie aan haar doorgegeven. om dan te moeten lezen dat alles wat ik in mijn eerlijkheid heb vertelt, in twijfel wordt getrokken. Hou zouden jullie je voelen, als je een pony verkocht hebt, en je moet van andere mensen horen dat je toch maar eens op bokt moet kijken ?
En dan nog. Als door het versnelt dik voeren van de pony zometeen hoefbevangenheid ontstaat, ben ik dan als verkopen aansprakelijk wegens " verborgen gebreken ", dit terwijl ik de nieuwe eigenaresse diverse keren gewaarschuwd heb dat het gevaarlijk is om een paard snel, veel kilo's aan te laten komen.
Kijk, het paard werd afgehaald met een expert erbij, die meegebracht is door de nieuwe eigenaresse. Zelfs deze expert vond haar niet te mager ?
Ben ik nu de gebeten hond ?

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:48

uhm het lijkt mijn handiger als jullie
de andere bokkers erbuiten houden
en het samen uitvechten:)???
is dat een idee
omgewoon te praten met elkaar??

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:51

Tong uitsteken laat me niet lachen!

Ik heb ten eerste de pony een maandje , de pony krijgt gewoon normaal voer. (onbeperkt kuil ze staan buiten dag en nacht) Verder musilie na het rijden. Hoe bijdehand!!!

ten tweede als ik advies vraag op bokt hoe oud hun mijn pony schatten mag ik dit zelf bepalen!
Pony is 3 en nog lang geen 4! dierenarts bevestigd!

ten derde ik heb nooit gezegd dat jullie die pony verkeerd behandeld hebben.

Wel dat ze te weinig voeding heeft binnen gekregen en elke gek kan dat beamen en zien.

Dat ze binnen een maandje zo aankomt is dus al een teken dat jullie er gewoon te weinig hooi gaven.

Pony knapt lekker op nu en jullie hoeven niet meer bij mij aan te komen om te vragen hoe het met haar gaat, want ik ben klaar met jullie!!!

en bodem prijs uhum! een jonge pony zonder stamboek, enting enz, zonder ervaring kwa dressuur of springen ... SORRY MAAR DIT SLAAT ECHT NERGENS OP!!!!!!!!!!.

Afbeelding

HIER HAD IK ER EEN WEEKJE NET ONGEVEER (MET DIKKE WINTERVACHT)

Afbeelding

en ze begint nu gewoon lekker op te knappen. NIKS MIS MEE DACHT IK ZO!

ik over voer haar niet en dat kan elke stal genoot beamen op stal. (ze krijgt gewoon onbeperkt kuil net als alle andere pony's)
niks mis mee.(zeker niet in de winter) Ik ga nou lekker met er aan de gang, rustig opbouwen met rijden enzo.
Je zult zien dat die pony er straks prima uitziet. Expert heb ik nooit gezegd, iemand die er ook wel verstand van heeft! Maar achter af blijkt na advies gevraagd te hebben op stal, dierenarts en op bokt dat ze gewoon te weinig aan voeding heeft binnen gekregen dus waar hebben we het over en ze is van mij en ze heeft het prima na de zin dus waar bemoei[img] je je mee.. (ik heb niks verkeerd gezegd)

happy toch???

Afbeelding

Afbeelding

HEB IK OOIT GEZEGD DAT IK NIET GENOEG TIJD MEER HEB VOOR MIJN PONY! NEEEEEEEEEEEEEEE! IK VRAAG ALLEEN OM EEN VERZORGER DIE MIJN PONY KAN DOEN OP DAGEN ALS IK NIET KAN! IS DAAR WAT MIS MEE???

BIJV ALS IK OP VAKANTIE GA! EN DAGEN DAT IK LANG WERK! WIL TENSLOTTE JUIST HET BESTE VOOR HAAR.... TRIEST!
Laatst bijgewerkt door monky27 op 17-12-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:54

Ik ben het met samflame eens dat jullie dit wellicht beter onderling kunnen uitvechten....Hier komt alleen maar ruzie van.

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:58

BEN HET MET JE EENS MAAR ALS IEMAND ZO BEGIND DAN KAN ZE HET KRIJGEN OOK!
STRAKS DENKEN MENSEN DAT IK DIE PONY AAN HET VET MESTEN BEN EN NIET GOED BEHANDEL, TERWIJL ZIJ ZELF DIE PONY SLECHT GEVOERD HEBBEN. WIE GOOIT ER NOU HOOI IN DE MODDER , OP DE GROND EN NIET OP MEER PLEKKEN WAAR MEERDERE PONY'S STAAN. TUURLIJK KRIJGT DE PONY DAN TEKORT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:02

Sjonge wat een gedoe en schreeuwen is nergens voor nodig op bokt. Maar ik vind de pony op de foto's absoluut niet te mager hoor. En hooi op een plek leggen waar meerdere pony's staan kan ook geen kwaad. Het lijkt mij iig beter als jullie dit onderling even gaan bespreken met elkaar. Mss met jullie ouders erbij? Zijn er tenminste ook nog volwassenen bij... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:03

Ik zie geen slecht gevoerde pony op de eerste foto's, wel een pony die nog erg groeit, en daardoor niet te dik is. Bedenk dat een pony pas uitzwaart op het moment dat de hoogtegroei bijna klaar is, ze kunnen niet 2 dingen tegelijk. Vet voeren is niet de oplossing.
Mijn oudste paard, nu 17, werd als 4 jarige nog 2 jaar geschat. Niet omdat ik er slecht voor was, maar omdat hij pas heel laat uitzwaarde. Hij is na zn 3e jaar ook nog 7 cm gegroeid.
Verder hoef je niet te schreeuwen, we zijn niet doof Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:04

Een paard wat de middentanden gewisseld heeft is ongeveer 3,5. Dus volgend jaar wordt ie gewoon 4. En ik vind hem op de laatste foto's toch echt veel te dik. Onbeperkt kuil voeren kan wel maar dan moet je niet van die vette kuil voeren.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:04

Je capslock staat nog aan! Tong uitsteken Ik denk dat jullie moeten stoppen met dat gekibbel. De pony is verkocht dus de verkoper heeft niks erover te zeggen tenzij er een contract is opgesteld. De koper moet zich niks aan trekken van de beschuldigingen als zij weet dat ze niet waar zijn. En hou de andere bokkers er buiten..... Haha!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:05

urania schreef:
BEN HET MET JE EENS MAAR ALS IEMAND ZO BEGIND DAN KAN ZE HET KRIJGEN OOK!
STRAKS DENKEN MENSEN DAT IK DIE PONY AAN HET VET MESTEN BEN EN NIET GOED BEHANDEL, TERWIJL ZIJ ZELF DIE PONY SLECHT GEVOERD HEBBEN. WIE GOOIT ER NOU HOOI IN DE MODDER , OP DE GROND EN NIET OP MEER PLEKKEN WAAR MEERDERE PONY'S STAAN. TUURLIJK KRIJGT DE PONY DAN TEKORT!

hmm zoals jij praat lijkt het erop dat de pony verwaarloost was..
hoezo koop je dan een pony die in jouw ogen te mager is.... JONGER dan dat hun zeggen?
dan kan je toch gewoon wachten op problemen?

maar ik ga even temmen dit topic gaat nergens over dit word een wel/nietes topic

even voor de duidelijkheid ik beoordeel niemand hier...
maar ik zal als ik een pony verwaarloost is.. en de mensen niet goed vind
en niet vertrouw.. de verkoop niet doorlaten gaan?:)

x_lubbet_x

of je gaat met hoofdletters typen ofzo? vecht het gewoon samen uit, en laat ons erbuiten,,dit slaat idd nergens op! van beide kanten niet!

superlise

ik vind dat de nieuwe eigenaar zelf mag weten wat ze met de pony doet en dat je je daar verder niet mee bemoeien.
ik moet zeggen dat ze er op de eerste foto slecht uitziet en nu erg mooi ,ziet er veel fijner uit.
dat ze nu een bijrijder zoekt , dat is toch juist mooi? krijgt de pony nog meer aandacht?
vind de pony er netjes uitzien..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:08

tem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:11

Persoonlijke vetes vecht maar ergens anders uit.
Of nog beter, nergens.