eindelijk weer op mijn paardje gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

eindelijk weer op mijn paardje gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 14:45

Ik heb mijn paard dik een half jaar op rust gezet en hij was eigenlijk zo goed als afgekeurd als rijpaard{psychische niet goed}maar ik heb hem de rust gegeven en ben bij eric laarakker onder behandeling en nu na een training van 2 maanden ben ik er weer opgegaan{zonder zadel}en hij vond alles goed, helemaal niet raar gedaan echt een kanjer is het!ik ben gewoon zo blij!!!
Ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar ik ben al super trots dat ik al zo ver met hem ben terwijl niemand dit dan ook verwacht had, ook eric niet..


Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 15:59

leuk joh

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:27

goed zo,ik hoop voor je dat het vooruit blijft gaan!

Dit is echt een leuk onderschrift!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 08:29

Geweldig dat je toch zo ontzettend gelooft in je paard en er helemaal voor gegaan bent!

Natuurlijk is dit niet bij elk paard/elke situatie mogelijk, maar gaaf dus dat jouw paard hier zo goed op reageert!
Zeker weten dat je paard het aanvoelt, dat jij er vertrouwen in hebt dat het goed komt, dat jij weet dat hij het goed bedoelt uiteindelijk...

Echt goed nieuws over jullie dus!
Kun je eens wat meer over Laarakkers en zijn werkwijze vertellen?
Veel geluk met je paard! Party!!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 10:17

Hoi allereerst bedankt voor jullie reacties.

De eerste keer is steffie{werkt bij eric}bij mij op stal langs gekomen en toen heeft ze hem bekeken en ze heeft toen ook wat wervels recht gezet en ze meten hem door met zo'n apparaatje weet niet precies hoe dat heet.
Maar ze vond hem niet goed op dat moment maar ze kunnen niet alles in een keer zien.elke keer dat je komt komt er stukje bij stukje naar boven.
Dus moest ik naar hun praktijk komen en kon eric er zelf naar kijken,want ze was er niet gerust op.
Dit heb ik gedaan en heb nu totaal 4 behandelingen gehad en in principe moet ik in november weer, maar als ik denk dat het goed ga hoef ik niet te komen.
elke behandeling meten ze je paard eerst door, als er eventueel iets is verschoven zetten ze het recht, landor heeft altijd hoofdpijn gehad omdat er een wervel achter zijn oor snel verkeerd zit, ik heb deze wervel al een keer door iemand anders recht laten zetten en toen is het bijna een jaar goed gegaan en toen begon hij weer te slaan met zijn hoofd, dat is dus voor mij een teken dat hij hoofdpijn heeft.ik heb accunpatuur zalf op hem gebruikt en ze kijken hoe je paard loopt zich gedraagt etc.
ze hebben voor mij het voer uitgezocht, ik heb rustgevende kruiden voor hem en een extra aanvulling, multivitamine.
de eerste paar keer waren ze zelf niet optimistisch en eigenlijk hadden ze eerst gezegd dat ik hem beter niet meer als rijpaard kon gebruiken, maar eric vond het zo'n mooi en lief en vooral eerlijk paard dat hij toch door heeft gezet.
Zelf heb ik er ook veel tijd en energie in gestopt.heb een speciale training gevolgt, krijg les van iemand die aanbevolen is door eric.
Het belangrijkste met landor is dat ik hem heel veel aanraak ook zijn benen afstrijk.Op een gegeven moment wou hij het land niet meer uit.ik heb toen een bandage vastgeknoopt om zijn nek en achterlangs weer naar voren.dat geeft hem ontzettend veel steun omdat hij zijn lijf niet voelt.sinds ik dat gebruikt heb gaat het hardstikke goed.
Dus eigenlijk zijn het hele simpele dingen om te gebruiken, maar kom er maar eens op!!
Ik heb ook aan wieke huisman advies gevraagd zij kent mijn paard ook en die zei dat ik hem als veulen moet behandelen en dan doe ik dus nu en hij reageerd precies als een groen paard....

Het is een lange weg om te gaan en veel mensen hebben tegen mij gezegd dat ik hem weg moest doen, gelukkig ben ik dan maar een sentimentele trut want ik kan dat niet en dit paard is zo'n ontzettend lief en aanhankelijk en hij doet echt zijn best voor me..
Ik weet dat het in sommige gevallen niet lukt maar als ik om me heen kijk doen mensen hun paard naar mij idee te snel weg als er maar iets mankeerd.eigenlijk geven paarden het aan als er wat is alleen wordt dat vaak over het hoofd gezien, iedereen doet dit als je net begint maar als je er eenmaal meer mee bezig bent zie je zoveel dingen.
ik heb eigenlijk heel veel geleerd van landor en van de mensen die mij helpen dus zo slecht is het allemaal niet geweest behalve voor mijn portomonee...haha dat zal elke paardenliefhebber wel hebben denk ik.

Ik ben gewoon heel erg blij dat ik naar eric ben geweest want in mijn geval heeft het geholpen en mijn paardje voelt zich weer een stuk lekkerder en rustiger en daar gaat het voor mij allemaal om....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, bribro, douschka, KaasSouffle_, Laarvv, Liaan, nick_en_ik, Ptl4ever, shadowstar, Sydney_Zorro, Vuri en 105 bezoekers