Stomme paardenacties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Stomme paardenacties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 15:19

toen je nog een heel klein schattig beginnertje was...Weten jullie ze nog?

Er schoot mij net weer een verhaal te binnen waar ik destijds samen met mijn vriendinnetje dubbel om gelegen heb...

Onderweg van vakantie is mijn vader eens gestopt bij een politiebureau om de weg te vragen. Hij vroeg toen om 'algemene informatie' en kreeg daarna netjes door een andere agent de weg uitgelegd.
Een paar weken later waren een vriendinnetje en ik op zoek naar verzorgpony's. We zaten nog op de basisschool dus ik schat dat we een jaar of 11 waren. Op de een of andere manier schoot mij weer het voorval van het politiebureau te binnen en ik was er toen heilig van overtuigd dat je allerlei 'algemene informatie' kon krijgen op het politiebureau dus ze wisten ook vast wel wat verzorgpony's voor ons Lachen
Wij erheen, ik (keutel 3 of spuit 11 - hoe je me maar wilt noemen *LOL* ) naar die balie en eerst aankondigen dat ik wat 'algemene informatie' wil.
We mochten wel even meelopen. Hmmmm dat ging goed!!!
Tien minuten later stonden we beduusd met z'n tweetjes op de stoep van het politiebureau met onze handen vol folders over 'de politie'
En we snapten er niks van, wij wilden vragen naar verzorgpony's! Haha! Haha!
Toen we dit thuis vertelden lagen ze helemaal dubbel, en uiteindelijk konden we er zelf ook wel om lachen gelukkig *LOL*

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:30

HAHAHAHA!!!!!!!!!! Echt van die actie's dat je later denkt bent ik nou echt zo blond? En er maar van overtuigd zijn dat het je lukt! Ik ken dat soort dingen *LOL*

Ik ging voor het eerst zonder zadel rijden en het ging de hele tijd goed...laatste rondje galop dus Gaby en laat der maar stappen wen oke is goed hup daar lag ik Haha!

Toen ik nog niet zo goed kon rijden gingen we buitenrijden dus Gaby ging ff in een winkel snoep halen...dus Marilyn op de stoep want het was druk! Nee zeg madam moest en zou naar de deur lopen en kijken hup neus tegen de voorruit en ik kreeg der niet meer terug ook Lips are sealed

En een andere keer wou ze bijna de winkel in lopen want toen stond de deur open...vroeger had ik echt totaal geen kracht en Marilyn was zoo sterk Frusty

Maar nu Extreme duivel ben ik de baas *LOL*
Laatst bijgewerkt door Haagsemeid op 09-08-02 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:31

Hahaha geweldig... Blunders uit je kindertijd... Ik heb er ook nog wel een paar al hadden die meer met paarden te maken..

* Inge en ik gingen regelmatig naar "Jan" een man met een stel pony's die hij voor 8 gulden per uur verhuurde aan de 'vaste' meisjes. je mocht er dan alles mee doen.

Op een dag gingen we weer naar jan en leasde we Japie en Baron voor een hele dag. We gingen op weg en kwamen bij een meertje. We zette de pony's stil en stonden te kijken en te kletsen. Opeens valt Inge dr zweep en als reactie wil ze die grijpen. Tegelijk doet Baron zijn hoofd omlaag en *Plof* Inge op de grond *LOL* Nou ik kwam niet meer bij van het lachen en Inge zelf ook niet. Ze geeld dus via zijn nek, zo heel stumperik op de grond. En daar zat ze gewoon *LOL*

* Inge, Monica en ik gingen rijden bij Jan. Alle 3 een pony en rijden maar. Op een lang bospad gingen we galloperen. Inge voorop, toen ik, toen Monica. Er was een afslag naar links, maar Inge wilde rechtdoor.
Inge en Baron rechtdoor, Kim en Japier rechtdoor Monica rechtdoor, maar Jimboy linksaf *LOL* Je raad het al, Monica lag op de grond *LOL* Wel sneu want ze had wel pijn, maar als je er achteraf aan terug denkt ging dat gewoon zo komisch!

* Inge en ik verzorgde samen Marjon (Pinky's mamma).
Ik weet het niet meer precies maar ik was aan het longeren en Marjon schrok heel de tijd. Ik haalde Inge erbij en ze zei dat dat niet kon want ze was niet bang van de zweep. Inge ging erop zitten en zei, klapper eens! Ikke, nee dan lig je ernaast! Inge: Klapper nou! Ik: Oke..
Dus ik klapper, Marjon springt een meter opzij, en daar lach Inge weer *LOL*

Oke nu genoeg over anderen die eraf vallen, ik kan er ook wat van...

We waren aan het voltigeren met marjon. Ik zat erop zonder zadel, hoofdstel enz en Inge had de longeerlijn en zweep vast. Marjon was die dag al wat nukkig en wilde niet zo. Paar keer zweep zwiepen maar dat werden alleen maar bokjes. Totdat Lamber (eiegnaar kwam) 'laat mij maar eens" Dus marjon krijgt het door en zet het op een lopen! Ik schrok maar lag tegelijk helmaal dubbel, en door die dribbelpasjes had ik mijn evenwicht niet meer dus glij ik er stukje voor stukje af *LOL*
*Schaam*

* Op ponykamp gingen we altijd buitenrijde en dan kwamen we een meer tegen. Een mooi rondje met 2 plekken waar je er goed in en uit kon. Dus daar mochten we altijd doorheen. Eerste rondjes in stap, toen draf, en toen galop. In het laatste rondje (Galop) ging het echt lekker. Je zag niets van het water maar de paardjes liepen elkaar toch wel achterna.
Ook Silver, mijn pony. Tot Silver ineens struikelde en ik er voorover afmieterde *LOL* Midden in het meer Haha! Iedereen lachen.. Snik, gelukkig had ik er ook wel plezier in. Op de terug weg nog even met mijn laars omhoog gezeten zodat het water eruit kon stromen Knipoog

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 16:07

Zo heb ik ooit eens de compleet verkeerde pony gezadeld Haha! .

Ik had net mijn eerste eigen pony, en omdat de pony nog wat groen was en ik ook nog niet zo superervaren, bleef de pony nog een tijdje op de handelsstal/manege staan, en zou ik daar een paar keer in de week onder begeleiding de pony rijden.

Al het paardenspul wisselde daar nog al eens van stal, dus iedere keer was het weer even zoeken waar mijn pony die dag weer stond. Op een dag haalde ik daar dus weer mijn pony uit de stal: een vos met een blesje en vier witte sokken. Ik had er al niet zo'n goed gevoel bij, onder het poetsen en opzadelen vond ik het eigenlijk helemaal geen leuke pony, en ik was echt een beetje teleurgesteld: is dit nu de pony die we hebben gekocht Huilen .

Vervolgens kwam de instructrice binnenlopen, zag mij met de opgezadelde pony staan, en begon heel erg hard te lachen. Bleek ik een compleet verkeerde pony opgezadeld te hebben Haha! Haha! . Mijn eigen pony stond een stuk verderop, in een loopstal met wat jong spul, helemaal achteraan..........

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 17:17

Tsja.....allemaal bekend..

*ik was bij een vriendin die fjorden verzorgde, ik zou er wel 'even' zonder zadel opklimmen, juist ja. ik jump, zei houdt die pony vast en ik zat. Maar omdat ik nog een beeje voorover zat dacht die vriendin dat ik nog niet helemaal zat dus die geeft me nog een duwtje, daar lag Renee in de mesthoop Scheve mond

Tsja en een meisje bij ons op stal waar ik vreselijk om en mee heb moeten lachen. Haar shet kon bokken op commando en dan niet een klein stukje, nee HOOOOOOOOG. Dan waren we weer eens aan het rijden en ze gaf het commando en boem daar lag ze weer (ik ook van het lachen).
Maar ja haar pony was bang voor lama's, wisten wij veel. Wij gingen 's avonds nog een rondje om en dat beest te snuiven en te showen maar het zag er wel leuk uit (shet he) dus zij elke keer weer naar die lama's rijden en dat beest weer een sprintje trekken.
Op een gegeven moment ging Bassie (zo heette ie) weer aan de ren maar draaide ineens om, vriendin op de grond en aangezien ik al melig was moest ik vreselijk lachen (vreselijk banketstaaf) maar ik hield me in en vroeg of het ging. Ze ging staan en liep vreselijk mank op een been en wat was de reactie "auw, mijn hand" ik schoot in de lach en bracht nog hikkend uit : waarom loop je dan zo moeilijk???
Gelukkig kon zij er ook wel om lachen Lachen

Daarna rustig terug naar stal en eenmaal daar aangekomen bleek dat ze haar sleutels kwijt was (waarschijnlijk uit haar zak gevallen bij die val) dus wij naar huis met de auto van mijn mams en daar kwam haar moeder haar halen en is ze weer terug gegaan naar de 'valplek' niks gevonden. Bleken ze in haar jaszak te zitten *LOL* en haar moeder was al zo vrolijk. Ze heeft maar net gedaan of ze ze daar wel heeft gevonden.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:39

toen ik nog klein was *jaha, NOG kleiner Knipoog * reed ik eens op Madelon.
het was heel warm dus mochten we met ons hoofd even in een bak water dompelen *geen 5 minuten Knipoog * toen ik weer keek en wou opstijgen, liep madelon braaf achter de andere paarden aan zonder ruitertje Haha!

- Ik had een keer wedstrijd op Windsor en dan stjger we altijd in de gang op, was ik mijn bugels aan het doen, rent ie zo zijn stal in (met mij op zijn rug :S)

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:54

Tja, nu ik *LOL*

- Ik was met een vriendin van me naar onze verzorgpony's. De eigenaresse was er ook, en die zou ons wel eens een cursusje vallen geven (klinkt leuk he *LOL* ). Dus wij de pony gepakt, ik erop, en me steeds laten vallen om vervolgens weg te rollen Tong uitsteken Toen was het dus de beurt aan m'n vriendin. Die stapt erop en wij zo wachten tot ze zichzelf liet vallen. Maar dat deed ze dus niet, en de eigenaresse geeft er een zetje (die was ook nog niet zo oud hoor Tong uitsteken , zal ongeveer 15/16). Niet kwaad bedoelt ofzo (we lagen constant dubbel). En dat meisje dat glijd er dus zo van af, en komt op de grond terecht: Kraaaak! Wij schrikken ons kapot *LOL* Gelukkig had ze zichzelf niet bezeerd.

-Bij diezelfde verzorgpony's waren ook een paar shetlanders. Af en toe gingen we een rondje rijden op een van die pony's (gewoon zonder zadel enzo). Maar die shetlander had de neiging om dan gelijk richting stal te lopen, en als je even niet oplette liep ze heel snel richting stal. De deur stond open, maar er zat een plankje in het midden, zodat de grotere pony's er niet in konden. Dus dat beest racede de stal in, en jij krijg dat plankje in je maag *LOL*

En ik weet er vast nog wel meer maar dan moet ik even denken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:07

Ik kan me zoiets helemaal niet meer herinneren!

Best jammer, btw, over verzorgponies gesproken:

Was van de week met Obsession paarden wezen kijken, o.a. in Noord-Brabant.
We hadden al 2 adresjes gehad en enorme trek dus besloten de Mac in te gaan.

Staan we daar aan die balie te bestellen, zegt dat grietje wat ons hielp opeens:
"ik zie dat jullie paardenkleren aan hebben, nou heb ik een vraag, ik heb een verzorgpaard waar ik over een paar weken geen tijd meer voor heb, zou het misschien wat voor jullie zijn?"
Haha!

Nou, nee bedankt, heb zelf al 7 paarden en woon zo'n 120 kilometer verderop *LOL*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:38

Die is leuk Sjuim *LOL* Zulke dingen heb ik ook vaak...Haha!

Kan zo gauw alleen niets bedenken Party!! Wel van Flair, die heeft een keer een pony aan de standbalk vast gesingeld Tong uitsteken (ik weet dat het hier al ergens staat, dus ik mag het wel zeggen }> )

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:42

Blunders heb ik ook genoeg gemaakt!

-Ik heb ook eens een verkeerd paard opgezadeld.
Ik reed met een vriendin weekelijks bij een handelaar waar je voor een leuk prijsje in de bak kon rijden, geen les ofzo,maar gewoon voor jezelf.
Ik moest op een vos met een bles, stond in het achterste weiland. Dus ik een vos met een bles uit dat weiland gehaald. Gereden. Was een leuk paardje. Na het rijden komt die man even kijken hoe het was gegaan. Heb je op deze gereden? Ja. Bleek het een paard te zijn wat daar in pension stond. Hij was behoorlijk ziek geweest en de eigenaar was net bezig met voorzichtig opbouwen met rijden! Oh, wat voelde ik me ...!
-Tijdens een buitenrit met de manege waar ik destijds reed zit ik tijdens een rustig stapje met degene achter me te kletsen. Ik zit dus achterom te kijken. Opeens gaat de pony waar ik op reed stilstaan, en boem daar lag ik op de grond. Heel genant! (ik reed inmiddels toch wel al een aantal jaar).
-Ik had samen met een vriendin 3 verzorgpony`s. Shetlanders. Op de grootste reden we regelmatig,maar ze had nogal eens de neiging om in galop boven op de rem te gaan staan. We reden altijd zonder zadel en in het weiland. Op een keer remde ze precies voor een hoopje mest, en daar kwam ik dan ook precies in terecht!

Toch leuk om te weten dat ik niet de enige ben met van die domme blonde acties *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 12:52

gomir schreef:
Die is leuk Sjuim *LOL* Zulke dingen heb ik ook vaak...Haha!

Kan zo gauw alleen niets bedenken Party!! Wel van Flair, die heeft een keer een pony aan de standbalk vast gesingeld Tong uitsteken (ik weet dat het hier al ergens staat, dus ik mag het wel zeggen }> )


Haha! ja Wodka was dat Haha! en ik maar niet snappen dat ze niet meeliep...

met dezelfde stands... ik ging schommelen op de balk Haha! en je raad het al... de touwen waar de balk aan hing begaven het... ik knalde keihard op mijn kont op de grond samen met een vriendin, wat hebben wij gelachen zeg Haha! maar het deed wel zeer.

In Collendoorn had ik een grote D-pony waar ik op reed en die had er een handje van om onder lage takken door te lopen waar hijzelf net onderdoor kon dus waar ik aan bleef hangen, dat is daar 2 keer gebeurd. En op het shetje waar mijn vriendin die week op reed... ik zat daar dus even op en het beestje peert em en gaat erg dicht langs een schuinhangende boom mijn been bleef aan die boom hangen en die pony rende door Haha! lag ik weer, dat was op dat moment niet grappig... ik was helemaal blauw.

En zo heb ik nog veeeeeel meer blunders maar die ga ik niet vertellen Haha! Schijnheilig

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 16:52

flair schreef:
Haha! ja Wodka was dat Haha!


Bedoel je Wodka van manege Bruin??? Heb ik namelijk ook vroeger gereden. Tja en van die gigantische blunders..........heb er echt genoeg gehad, maar kan ze zo ff niet verzinnen Tong uitsteken.

Tja, een keer, toen was ik nog een stuk kleiner en lichter, toen ging ik zonder zadel rijden en er was een meisje die mij wel eeen voetje zou geven. Maar die had niet echt nagedacht over mijn gewicht, dus die geeft me een zet, maar wel zo hard dat ik er aan de andere kant weer naast lag, whahahaa. Tja en verder kan ik er zo geen verzinnen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:40

NOu, zulke dingen haal je niet alleen uit als je nog maar zo klein bent hoor....

Nog niet zo heel lang geleden (vorig jaar!) zou ik zonder zadel op Des rijden. Marc zou haar vast houden, en ik via een stoel erop. Laat ie dat beest lopen, terwijl ik er nog maar half overheen hang... Glibber er dus net zo hard weer af!

En van de week had ik het jonge paardje naast die van mij gelongeerd, en de onderdeur van die van mij dichtgedaan. Was ik klaar, wou ik ze naar land brengen. Die jonge neem ik dan altijd aan het touw (anders is ze er zou van tussen), di van mij volgt los wel. Nu dus niet. Hoe kan dat nou? Had ik de onderdeur nog dicht.... Des stond al zo sip te kijken dat ze niet naar buiten mocht...

Uit mijn jonge jaren weet ik niet zo heel veel, of het moet al deze zijn:
Ik had een verzorgpony Blesje, heette ze. We reden vaak buiten, en afwisseld fietste ik of mijn vriendin er naast. Dit keer zat ik erop, we waren op de terug weg. Dan haalden we ook de meest vreemde dingen uit. Dit keer zat ik achterste voren op paard. Zag ik een vlieg op haar kont zitten, en die sla ik dus met een flinke mep dood. Mooi dus dat Blesje dat als een draf-commando zag! Mijn vriendin erachter aan op de fiets en kon haar nog grijpen voor we op de weg zaten. Ik heb er wel op blijven zitten. Voelde me wel een beetje als Dik Trom...

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:21

Hihi ik moest een keer heeeel hard huilen toen ik thuis kwam, omdat ik er toen achter kwam dat ik mijn pony niet vast had gezet in zijn stand Clown Haha!

Voor de rest kan ik me eigenlijk niet meer veel boeiende dingen herinneren Verward

Wel nog van kort geleden: Ik ging ff met m'n ex (toen vriend) en nog een vriend van hem langs Debbie die bij haar 4 verzorgpony's was.
Ze was net bezig met Snollie, mijn lievelingspony van de 4 Lovers
En er was ook nog een ander meisje met Debbie mee.
Nou ik zou er wel ff opgaan zonder zadel en hoofdstel, nou halstertouwtje aan het halster gebonden en ik spring erop (kruising shet dus niet zo hoog Haha! ). Dus ik geef been, geen reactie.. Nog een keer been weer geen reactie... Dus ik vraag het zweepje aan Debbie en geef hem een tik, nog niks.. Nog een tik en vette rodeo!!!!!! Ja hoor daar lag Nikki op de grond Bloos Ik viel op m'n rug en best hard, ik liep ook 2 dagen heel moeilijk...
Toen hebben we nog een half uur achter dat beest aangerend voor hij zich liet pakken (als het niet langer is Gaaaap )
Laatst bijgewerkt door Charmotte op 10-08-02 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:23

Toen ik een jaar of zes was liep mijn pony bij m´n opa.
Achter opa´s huis was een kerk en daar was een rommelmarkt waar ik samen met mijn neefje (toen ook 6) ging kijken.
We zagen daar een oude kinderwagen die we voor een kwartje konden kopen.
We hadden besloten dat we daar Carola (de pony) mooi voor konden zetten maar dachten al dat opa dat nooit goed zou vinden dus verstopten we de kinderwagen eerst in de schuur.
Daarna vroeg ik aan opa of hij wilde helpen Carola opzadelen.
Dat deed hij en daarna ging hij weer naar binnen.
Daarna haalde m´n neefje snel de kinderwagen en een stel strotouwtjes waarmee we de kinderwagen vastknupte aan de singel van het het zadel.
Ik klom op Carola en m´n neefje kroop in de kinderwagen en gaf Carola met een lange stok een klap op haar kont.
Dit resulteerde in een complete rodeo waarbij m´n neefje z´n arm brak en ik een week niet kon zitten van het pak slaag dat ik kreeg.

Een tijdje daarna hadden we een western film gezien maar daarin een scene dat er iemand opgehangen werd.
Hij zat met een strop om z´n nek op een paard en deze kreeg een tik en liep weg waarna de man dus hing.
Dat maakte erg veel indruk op ons en dit wilden we wel na gaan doen.
Wederom strotouwtjes gepakt en een soort van galg aan de boom gefabriceerd, ik op Carola en de strop om m´n nek........
Gelukkig kwam op dat moment net m´n tante naar buiten gelopen.
Ook dit verhaal eindigde weer met een pak voor m´n broek Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:27

Dit zijn echt briljante acties Ilindra!

Hoe oud is die arme Carola bij jullie geworden Extreme duivel Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:32

whaha Illindra Haha! dat is wel een heel aparte actie... Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 19:32

Ja dat vraag ik me ook wel af *LOL*
Bovendien nog een wonder dat jij hier gewoon zit te bokken na al die acties Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 19:43

Last van depressies illindra Verward *LOL*

Citaat:
Bedoel je Wodka van manege Bruin??? Heb ik namelijk ook vroeger gereden. Tja en van die gigantische blunders..........heb er echt genoeg gehad, maar kan ze zo ff niet verzinnen


Ja, Wodka van Bruin *LOL* Misschien kennen we elkaar nog wel, ik heb ook jaren bij Bruin gereden en Kim(flair) ook Haha! Wodka is inmiddels trouwens overleden...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:05

whaahahahaha *LOL* lolz! Die van Cody bij de politie echt grappig

Ik had een keer moest ik afzadel maar ik had dat nog nooit gedaan, dus bij het hoofdstel maakte ik bijna al die riempjes los Clown Ik hoor haar later zeggen dat meisje die had gereden ja en dit riempje was los enz. Haha! Had ze het zelf maar moeten doen.

En verder super vaak afgevallen en ook heel vreemd.

Oja, dit was echt super dom van mij. Ik liep naast zo'n heelc langzaam paard met een zweepje en zij ging galopperen en ik denk zal haar wel ff opjagen dat hji in galop gaat dus ik ga met die zweep erachter geef tie een keihoge bok ligt dan kind ernaast Scheve mond Leter hebben we er nog keihard omgelachen terwijl het natuurlijk echt banketstaaf is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:39

Heb aardig wat stomme dingen gedaan, maar het ALLERstomste deed ik toen ik een jaar of vier was....

Ik reed twee keer per week bij een boer op een shetje, en was helemaal verzot op alles wat pony heette. Op een dag heb ik van de dijk achter de kleuterschool een pony gejat. Nou ja, gejat.... Bloos Hij stond daar helemaal alleen, aan een halsband, en er was niemand bij.... Tja, dan is 'ie toch van niemand????
Ik heb de halsband losgekregen van de ketting, en het brave beest gewoon aan z'n halsband mee naar huis genomen. Kwam er dolgelukkig mee aankakken bij m'n moeder, onder 't motto "kijk mam, gevonden, hij was van niemand!!!"

Werd een harde les over Mijn en Dijn..... Huilen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 23:55

Ilindra schreef:
Toen ik een jaar of zes was liep mijn pony bij m´n opa.
Achter opa´s huis was een kerk en daar was een rommelmarkt waar ik samen met mijn neefje (toen ook 6) ging kijken.
We zagen daar een oude kinderwagen die we voor een kwartje konden kopen.
We hadden besloten dat we daar Carola (de pony) mooi voor konden zetten maar dachten al dat opa dat nooit goed zou vinden dus verstopten we de kinderwagen eerst in de schuur.
Daarna vroeg ik aan opa of hij wilde helpen Carola opzadelen.
Dat deed hij en daarna ging hij weer naar binnen.
Daarna haalde m´n neefje snel de kinderwagen en een stel strotouwtjes waarmee we de kinderwagen vastknupte aan de singel van het het zadel.
Ik klom op Carola en m´n neefje kroop in de kinderwagen en gaf Carola met een lange stok een klap op haar kont.
Dit resulteerde in een complete rodeo waarbij m´n neefje z´n arm brak en ik een week niet kon zitten van het pak slaag dat ik kreeg.

Een tijdje daarna hadden we een western film gezien maar daarin een scene dat er iemand opgehangen werd.
Hij zat met een strop om z´n nek op een paard en deze kreeg een tik en liep weg waarna de man dus hing.
Dat maakte erg veel indruk op ons en dit wilden we wel na gaan doen.
Wederom strotouwtjes gepakt en een soort van galg aan de boom gefabriceerd, ik op Carola en de strop om m´n nek........
Gelukkig kwam op dat moment net m´n tante naar buiten gelopen.
Ook dit verhaal eindigde weer met een pak voor m´n broek Haha!


Ik vind alle verhalen wel grappig, maar hier lag ik echt gigantisch in 'n deuk *LOL* Wie verzint het nou, je zelf eens voor de grap op te gaan hangen Frusty *LOL*

Ik kan me momenteel niet zoveel domme actie's bedenken, alleen toen ik gister m'n nieuwe bareback pad uitprobeerde... Ik had de pad duz op de shet gelegt, singel vast enz., dus na 'n paar rondjes wil ik naar links, de pony naar rechts, gleed ik met pad en al de blubber in, toch niet zo goed aangesingeld Frusty *LOL*

Ow ja, en op vakantie was ik aan 't paardrijden. Ik was op Corfu en de leidster loopt voorop met haar paard. Dus zij zegt: 'Kijk uit voor die tak.' Ik: 'Welke tak?" Kedeng... die tak dus, precies onder de cap Frusty *LOL* Net 'n komedie, gebeuren dat soort dingen ook altijd Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:28

ik heb eignelijk nooit zulke dingen meegemaakt, alleen dat ik ooit eens op ponykamp was en toen vertelde ze dat we de volgende dag onder de buitenrit heel stil moesten zijn(we zouden heel vroeg gaan uur of 6) omdat er wilde zwijnen rondliepen en die hadden jongenen als ze je stem hoorden zouden ze je aanvallen om hun jonge te beschermen end an zou je pony op hol slaan enzo, toen moest ik vet janken want ik vond het veelste eng en ik wou niet meer mee, maar jah toen bleek het dus niet waar te zijn maar zo'n 'spookverhaal'
en dat ik een kee rop Jamy in de wei lag en toen ging mijn vriendin opeens met Jamy lopen toen viel ik eraf in de brandnetels Boos! dat doet wel pijn
en ben er voorderest heel vaal afgevallen

maar die van ilindra vind ik wel het allerleukst, jezelf ophangen en je pony aanspannen aan een kinderwagen ik zie het al helemaal voor me *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:49

Geweldig geweldig geweldig!!!! *LOL* *LOL* *LOL* Die acties van Ilindra en Cody slaan echt alles!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 10:49

gomir schreef:
Last van depressies illindra Verward *LOL*

Citaat:
Bedoel je Wodka van manege Bruin??? Heb ik namelijk ook vroeger gereden. Tja en van die gigantische blunders..........heb er echt genoeg gehad, maar kan ze zo ff niet verzinnen


Ja, Wodka van Bruin *LOL* Misschien kennen we elkaar nog wel, ik heb ook jaren bij Bruin gereden en Kim(flair) ook Haha! Wodka is inmiddels trouwens overleden...


Manzano is al eens bij mij geweest, en heeft Flair ook gezien Haha! oudejaarsdag was ze bij familie in Den-Helder dus hebben we gelijk gemeet...

Nou mensen ik wil meeeeer Haha! echt komisch zijn deze verhalen...