Menclubdag in het water....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Menclubdag in het water....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 18:21

Niet omdat we door een waterbak moesten, maar het plensde, niet normaal! Verdrietig

Het zou vanmiddag om 13:30 beginnen met een dressuurproef en aansluitend pionnetje rijden. Dat verliep in principe prima, hoewel het wel steeds donkerder werd en begon te rommelen. Ik was mooi op paard heen gereden, want later op de middag zou er ringsteken volgen, ook onder het zadel. Gelukkig kwamen mijn ouders supporteren, en kon ik des bij mijn pa in handen drukken Haha! . Het beest had de grootste lol, want er stond lekker veel gras om van te knabbelen, heel wat meer als bij haar uin het land. Vork .
Toen degene die voor mij was moest rijden begon het te plensen. Ik moest met het paard van mijn vriendin rijden. Haar man stond al met het span naast mij te wachten en was helaas dus al van de kar gestapt. De bok was dus ook sjompie Frusty . Bovendien was het paard bij hem vrij druk geweest, waren de leidsels spekglad door de regen, en was ik mijn handschoentjes vergeten Frusty , foei toch, gelukkig was het maar een onderling wedstrijdje. We kregen er later wel commentaar op van de jury (er was wel een officieel jury-lid uitgenodigd). Ik vond de start dus niet echt super. Maar eenmaal in de ring verliep het toppie. Natuurlijk liep het beest af en toe binnendoor (dat deed ie met oefenen ook), maar verder waren de gangen toppie, en was hij ook prima terug te rijden. Ik weet nog geen puntenaantal, die krijgen we vanavond.

Vervolgens moesten we in de vaardigheid. Het was ondertussen al weer een beetje droog geworden, alleen de grasmat was lekker glad. Er zaten enkele vrij scherpe bochten in, dus daar moest ik het tempo wel flink terug nemen. Maar dat maakte we op de lange stukken weer goed. De laatste rechte lijn hadden we er een flinke galop in. Helaas heb ik hem iets te laat terug genomen en reden we het allerlaatste balletje er af Boos! .

Ik was nog maar net de baan af of ik hoorde dat ik tot dan toe de snelste tijd had. Alleen dat ene balletje, wat stom he! Er zijn er 2 of 3 foutloos gebleven, waarvan er eentje sneller als mij. Als ik dat balletje niet had, was ik foutloos geweest. Stom stom stom.....

De rest van het programma is vanwege het weer afgelast, dus na het praatje van de jury aangehoort te hebben ben ik maar weer op huis aan gegaan met Des. Die heeft haar buikje lekker vol kunnen eten.

Straks om 7 uur begint de BBQ, ook van de menvereniging, dan hoop ik mijn eigen buikje vol te krijgen Kwijl Vork Party!! .....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 18:32

Ja bah wat een weer he, de hele dag regen inderdaad, zonde van zo'n dag. Met een zonnetje kijk je overal altijd zo anders tegenaan...
Maarja, Des staat weer lekker binnen neem ik aan en jij gaat zo lekker een hapje eten, veel plezier nog!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 23:47

Nou, Des staat dus niet lekker binnen. Toen ik wegging stond ze buiten in de regente genieten van haar plakkie stro....
Ik heb ondretussen het eten op, de BBQ smaakte prima.
De prijsuitreiking was ook erg leuk, ik ben 3e geworden!!!! Ik had de de tweede tijd met pionnetje rijden, maar er zat dus 1 foutloze voor mij, en 1 met 1 bal en iets sneller voor mij. Bovendien had ik samen met die iets sneller was het hoogste aantal punten in de dressuur. Diegene die foutloos was met pionnetje, had 2 punten minder als ons in de dressuur, maar kwam gemiddeld dus net voor ons aan.

Ik heb nu dus mijn eerste echte beker gewonnen met een wedstrijd met paarden!!! Helemaal happy!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:25

Wow netjes hoor, van harte gefeliciteerd! Jammer is dat ja, als alles zo in het water valt.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 09:37

Netjes hoor, gefeliciteerd!, wel jammer dat het eens zo hard gaat regenen! Dat kan zo'n dag ineens helemaal verpesten! Bij de BBQ was het zeker helemaal droog!?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 10:34

Nee, het eerste deel van de BBQ regende het ook. Gelukkig hebben de mensen waar het was een grote woonkamer met grote uitslaande deuren naar het terras. Boven het terras (aan de dakgoot) hadden ze een dekzeil vastgemaakt, en daaronder stond de BBQ. De meesten hadden een stoel meegenomen, de anderen gingen binnen staan. Het smaakte heerlijk!

Na de prijsuitreiking was het droog, en het was helemaal niet koud. Heerlijk weer voor natafelen (hoewel een deel doodleuk verder ging met vlees eten.)