Als dit paardrijden is ga ik wel dammen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 18:53

Jeetje zeg waar slaat dat op, dat paard verliest zo toch helemaal het vertrouwen in zijn ruiter, zulke dingen moete met vertrouwen worden aangeleerd zeg maar..lijkt mij zo dan.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:03

aaahhh stomme trut Boos! dit is toch niet normaal! ik zou hier echt niet tegen kunnen ik zal roepen doe ff gezond ofzo maarja dat zeg ik wel maar bij zon driftkop zou ik het ook niet willen doen. is die moeder wel gezond in dr hoofd of is die bijna hetzelfde?ziek wijf Boos! Misselijk

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:03

Op Bokt staat deze Dorine bekend als de nogal meelevende rustige kalme persoon die in ieder ander wel IETS van een goede bedoeling ziet...

Ooit ben ik aangerand en heb die man z'n kop ingeslagen met een houten kandelaar.

Krijg nu voor het eerst in 14 jaar de neiging om het nogmaals te doen.
Dat wil heel wat zeggen.

Laat ik maar gauw een gezellig grappig topic gaan lezen op Bokt voordat ik een meeting met die vrouw organiseer... Extreme duivel

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 19:16

Ik vind het heel knap dat jij je hebt kunnen inhouden Laura! Ik ben vrij introvert, maar als ik dit soort dingen zie krijgt iemand van mij dus de volle laag! Wanneer mag ik eens bij je op stal komen? Extreme duivel Dat soort mensen zouden van stal moeten worden geflikkerd. En zelf een klap met de zweep hebben. En die moeder is ook een doos, want hoe komt dat wijf zo? In die opvoeding is zeer zeker iets mis gegaan.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:37

Moet ik mijn zusje even langssturen? Die is een dikke vette kerel aangevlogen toen ie zijn paard aftuigde met een fietsketting }>

Probleem is alleen als je in de heat of the moment je ermee gaat bemoeien, het meestal alleen maar erger wordt. Ik wil niet zeggen dat je helemaal niets moet doen want dit is werkelijk belachelijk, maar vaak worden dit soort personen dan nog woester waardoor hun woede nogeens even extra op het paard afgereageerd wordt. Ik denk dat je beter erop af kunt lopen en vriendelijk kunt aanbieden (vals lachje, jezelf inhoudend omdat je natuurlijk het liefts dat mokkel meteen een ram op d`r bek geeft Extreme duivel ) haar even te helpen, aangezien het ernaar uit ziet dat ze wel wat hulp kan gebruiken. Zoiets ofzo. En dan vraag jij het paard natuurlijk op een vriendelijk manier achterwaarts te gaan, je gaat uiteraard niet meehelpen met die mishandeling Haha!

Eigenlijk heeft dit mens gewoon een te goedaardig paard, zoals Sjuimpje zegt, ook bij mijn paard hoef je dit echt niet te flikken. Die gaat al over de rooie als ie alleen al voelt dat ik gefrustreerd raak. En buiten dat, dit is gewoon geen manier van omgaan met paarden. Maarja, dit soort randdebielen mogen kennelijk gewoon paarden bezitten. Eigenlijk zou je dit soort personen moet boycotten op de een of andere manier. Als iedereen nou gewoon heel duidelijk laat merken wat ze vinden van dat gedrag? Is er niet iemand waar dit mokkel heel erg tegenop kijkt, instructeur oid ofzo? Mischien dat die een woordje kan doen? En als helemaal niets helpt en mevrouw gewoon doorgaat met dit gebeul dan zou ik het gewoon hard om hard spelen. Neem maar een paar sterke kerels mee die d`r in een vuilcontainer pleuren wanneer ze weer zoiets flikt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:47

Oh dat zijn die twee weer waar je me weleens over verteld hebt..... Lekker ding zeg! Sjeeesss.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 21:37

Haha geloof dat ik bokt maar op moet trommelen als ze weer eens bezig is Knipoog Zal ik ff mobiel bellen dat de bokt-brigade komt? >:)

Ik weet niet waarom ik me hierbij wel in kan houden... wat al gezegd werd denk ik 'in the heat of the moment' wordt het er toch niet beter van. Ik weet dan niet meer hoe ik het moet brengen en zij heeft al zo'n verwrongen kop dan...

Mocht dit toch weer voorkomen zal ik eens kijken of ik het 'geduldig' kan brengen idd als 'advies' Boos!

EDIT: heeft niet iemand een artikel of stuk uit een boek over 'achterwaarts gaan' of 'je pard respecteren' die ik uit kan printen en in het kastje kan leggen? Schijnheilig

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:45

jeetje wat een mokkel Boos!

Hoef k bij flan niet te doen, word ie helemaal gek!
Dat dat paard het pikt zeg!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-02 21:55


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 21:55

Wat verschrikkelijk zeg!! Boos! En dan nog erbij dat ze 'm niet eens beloond, zij kon toch ook niet binnen 5 minuten lopen? Boos!
Als je paard je nou echt in de zeik neemt, van hij kan 't wel, maar hij vertikt 't kan ik me best voorstellen dat je 'n keertje boos wordt, maar om dan meteen ff z'n hersenpan (bij wijze van spreken) in te slaan en 'm overdreven lang achteruit te laten gaan schiet je ook niet veel mee op Boos!

En wat moet je tegen zo iemand nou beginnen? Niet alleen 'n grote bek, maar meteen iemand naar de nek vliegen (zelfs d'r eigen moeder als iets haar niet zint) Verward Tsja, om eerlijk te zijn bedenk ik me dan ook wel ff om er wat van te zeggen...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:10

Extreme duivel Jaaa! Ik wil ook bij de Boktbrigade! Extreme duivel

Sorry God dat ik wat agressief overkom, maar dan had je me maar geen fietsketting moeten laten kopen... *LOL*

Nee geintje, ik denk inderdaad dat een Natural Horsemanship tekst of iets dergelijks in haar kastje leggen... dat dit wel duidelijk maakt wat iemand van haar vindt...

Succes!
Ik zoek alvast ff... }>

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:54

ik vind dit zo erg voor zo'n paardje he.
paarden zijn over het algemeen zoooo bereid om mee te werken, en als dank krijgt hij gigantische slaag. Ik word daar echt misselijk van, bah, wat moet dat paard mensen haten.......vind het echt triest

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 22:55

Wat ontzettend VAAG! Je zult je als moeder zijnde maar zo door je dochter laten terroriseren. Ik vraag me bij zo iemand WAAROM ze uberhaupt paardrijdt... Als het alleen om de prijzen oid gaat kon ze net zo goed gaan tennissen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 01:45

Ik ken ook zo iemand, het paard moest ook achteruit, maar ging niet snel genoeg vond mevrouw. Arm paard werd consant met een halstertouw tegen haar borst geslagen, en er werd tegen haar geschreeuwd. Ik stond met mijn ouders bij de buitenbak, bij Buddy...en zei dat als ze nu NOG 1 keer slaat, dat ik dan op haar af zou stappen...helaas stopte ze er toen mee... }>

Maar ik ben dus ook zo...op zich afwachtend, ik weet niet of er een reden is voor al dat gezeik, maar na 10 seconden observatie weet je dat wel. Ik spring er ook meteen tussen, en geef die enorme k.ut de volle laag, en helpt dat niet, dan wil ik haar ook nog wel een veeg geven. Mishandeling of niet, hoe zou je hetgeen noemen waar zij mee bezig is!

In deze situatie, had ik haar moeder bij me geroepen (gedraagt zich toch als een schoothond), en had ik dat achterlijke wijf eens flink de waarheid gezegd. Merkwaardig dat die psychopaat nog steeds op die stal getollereerd wordt. Ik mag hopen dat als ik zoiets zou flikken dat ik + paard van het erf werd afgeflikkerd door de stalhouder! Maar eerst zou ik haar goed aanpakken, of eventueel opnamen maken, zodat ik het aan wat voor organisatie dan ook kan voorleggen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 09:50

en dat is 28 ?? nou dan moet dat figuur wel onwijs verwend zijn zeg!!!! nou ik kan je wel vertellen dat ze aan mij een verkeerde had gehad op dat moment....wat een banketstaafig figuur zeg..

idd een leuk stukje tekst zoeken en dit in dr kast leggen / op de box plakken...
in ieder geval..aanpakken dat mens.....

hou je ons op de hoogte hoe het verloopt....*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 10:06

Kun je niks met alle stalhouders samen doen.
Dan sta je natuurlijk veel sterker.

Ik kan me ook best voorstellen dat als zij daar als zo'n dolle te keer gaar dat je niet zomaar wat durft te zeggen.
Maar als je er met meer heen kunt stappen word het toch wat anders.

Maar verder zal ik dit bericht zo maar afsluiten want er gaan allemaal hele boze Extreme duivel woorden door mijn hoofd en die zijn niet te plaatsen vor jeugdig bokt!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 11:13

Wat een k*t wijf zeg!! Jammer dat je niet voor het paard kan opkomen, misschien kan zij beter een andere hobby zoeken ofzo.
Kan je die zwepen niet verstoppen zodat ze in iedergeval niet meer kan slaan?
Je kan ook iemand van de Dierenbescherming halen en dan laten zien wat ze doet, zo iemand heeft wel ervaring met lastige mensen denk ik.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Als dit paardrijden is ga ik wel dammen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 08:41

Laura schreef:
Mén oh men. Vandaag was het weer nationale dierenmishandel dag voor stagenoten van mij Boos! In het begin heb ik nog de andere kant opgekeken, maar daarna ben ik maar weggegaan. Goeie god wat heb ik me kwaad lopen maken.

Situatie? Paard wil niet achterwaarts. Nou was er een maand geleden al een verhaal dat ze hem in het gangpad had geparkeerd na het rijden en met de zweep er vol overheen was gegaan. Nou vandaag was het nog erger. Om te beginnen had ze al een of andere vage hulpteugel eraan vast geknoopt. Nou, 'terug'. Paard deed paar pasjes. "TERUG" nog paar pasjes. "VERDOMME, TERUG" schop schop schop. Paard verzet geen stap mee. "TERUG" zwieper met de zweep. Paard gaat weer twee pasjes. Zo ging het nog een kwartier door.
Moeders komt erbij (even ter illustratie, het gaat hier om een verwende amazone van een jaar of 28 die altijd samen met mamma komt, mamma zadelt, mamma poetst, mamma mest,zij zit op dr luie reet en rijdt) "NOU IS HET AFGELOPEN" schop, mep, mep. Paard verzet dus ondertussen geen pas meer naar voren óf naar achter "MA PAK DE LANGE ZWEEP" Moeder erbij met de lange zweep tegen zn borst aantikken, niks niet.

Nou, zij eraf, met dr zweep, gaat ze hem (midden in de bak, zonder aanleuning of begenzing) naar achter duwen en meppen, met gevolg dat ie rondjes om haar heen loopt. Dan parkeert ze hem aan de lange zijde naast de muur. "GODVERDMME TERUG" Ma begrenst met longeerzweep, doet dat niet goed, krijgt een uitbrander en bijna klap van de dressuurzweep. Eindelijk gaat het paard een halve hoefslaf achterwaarts. Klopje? Nee hoor. "EN JE GAAT TERUG" Nou zo ging het dus nog 4 rondjes door, dat die dressuurzweep nog heel is verbaast me. Ik ben dus maar de bak uitgegaan Boos!

Komen ze de stal in, parkeert ze hem weer in het gangpad en moet ie weer het hele stalpad door terwijl zij hem met de zweep op zn hoofd ramt. Dan geeft ze het (kletsnatte) paard aan moeders, gaat op dr kont zitten en een blikje frisdrank opdrinken. "Tsja, soms heeft ie van die dagen, dan moet je hem breken. Totdat de striemen op de kont staan. In de proef moet ie ook gewoon terug" Lips are sealed

Als je zó paard moet rijden en M moet worden, dan ga ik liever dammen of postzegels verzamelen

Boos!


En jij staat daarbij en je kijkt ernaar en je doet niks?????
Sorry maar ik had even mijn eigen zweep gepakt en voor elke keer dat zij hem slaat krijgt zij er 10 van mij (oke verlaag ik mezelf ook mee ik weet het, maar praten heeft bij deze soort mens gene zin). Bij ons op de manege en pensionstal worden mensen die zo met hun paard omgaan per direct de toegang tot het erf ontzegt en mogen dezelfde dag nog opdonderen.
Hier mag je wat mij betreft de dierenbescherming bijhalen, wat een @#$%^&*wijf zeg. Zulke mensen zijn geen paard waard, sterker nog helemaal geen enkel levend wezen in hun buurt.

En wat heeft ze er nu mee bereikt, dattie nu geleerd heeft (en ongtwijfeld daarvoor al) dat alssie wel braaf een pasje achterwaarts doet dat hij daarvoor gestraft wordt met een flink pak slaag. Nee daar ben je lekker veel mee opgeschoten.

Blech ik walg van zulk soort mensen!

Viv

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 11:54

Grr wat een verwend sekreet Boos! !!!

Ik voel echt je frustratie Laura..Boos!

Het mooie is dat iedereen zegt dat ze wel eens even in zullen grijpen als ze dat zien gebeuren , maar als het zulke mensen zijn die zeer agressief en absoluut niet voor reden vatbaar zijn dan zit je diep in de problemen als je dat doet.

Heb ik eens gehad met een ziek wijf op de manege.

Ik had een keer m'n dressuurzweep even neergezet om wat te pakken , kwam 3 minuten later terug > zweep weg....

Het was zo'n rood-wit-blauwe die bijna niemand destijds nog had , en ik had hindernisbalken geverfd thuis , die blauwe verf was op het handvat terecht gekomen , dus zeer herkenbaar die zweep !!

Ik kon 'm steeds maar niet vinden , had iedereen er al naar uit laten kijken dat ze 'm achter de bar zouden zetten als ze 'm tegenkwamen.

Maar niks hoor.

Na een paar weken zag ik ineens een meid op haar paardje stappen met een rd-wt-bl zweep .

Dus ik ga er naartoe , vraag of ik even mag kijken omdat ik zo'n zweep kwijt ben.

Krijg meteen al een heel pissige grote bek.

Tijdens haar getoeter zie ik die blauwe verf , dus ik nog steeds rustig : dat is mijn zweep , ik herken hem. Toen begon ze helemaal hysterisch te gillen en schelden Boos! ik nog steeds rustig mar wel bijna bibberend , ben eigenwijs en hij is van mij dus ik laat het niet zomaar met rust.

Vraag dus aan haar of zij dan misschien uit kan leggen waar ze 'm gekocht heeft en hoe die blauwe verf er op komt ?

Nounounou wat een psychopaat zeg , kwam als een gorilla naar me toe al spugens-schreeuwend dat ze me wel een paar tikken zou geven ermee en of ik ziek was omdat ik haar beschuldigde ..????

Djeezus wat een gestoord wijf...Boos!

Afijn sindsdien weet ik dus hoo een ontzettend gestoorde zieke koeien er rondlopen , niet normaal Boos!

Daar wil je echt geen ruzie mee krijgen die gasten kennen absoluut gen grenzen.....

En ik ben niet groot en niet slaanderig dus dan win je het nooit van zo'n gewelddadige schreeuwende door het lint gaande psychopaat .....

Ik begrijp heel goed waarom je niet ingrijpt , het haalt niks uit omdat zo'n bitch niet voor reden vatbaar is , het wordt alleen maar erger voor het paard en wie weet hoe ziek ze is , wat ze allemaal jou en je paard aan gaat doen ???????

Echt gevaarlijk zulke gasten ! Boos!