Nee maargoed,
mijn vraag, kunnen bandages kwaad?
Ik vind ze namelijk erg mooi staan (als setje),
maar als het niet goed is, is het dan beter om peesjes te gebruiken (perse voor plus achter?)
En zo nee, wat voor bandages dan? Fleece?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bienotje schreef:Maar ook peesbeschermers moet je goed om doen, niet te los en niet te strak. En ook daar worden de pezen warmer in dan zonder en ook daar kan zand of vuil tussenzitten wat gaat schuren.
Alleen is die kans kleiner, dan bij bandageren denk ik.
Mijn voorkeur blijft sowieso zonder beenbescherming als er bij het paard bv geen tekenene zijn van aantikken/ strijken etc.
paardje2005 schreef:ja tuurlijk kunnen bandages kwaad. als je ze te strak doet belemer je de bloedsomloop. maar ach, maak je niet druk. 75% van bokt bandageerd niet goed. en hun paarden/pony's lopen ook nog.
PaolaPromise schreef:paardje2005 schreef:ja tuurlijk kunnen bandages kwaad. als je ze te strak doet belemer je de bloedsomloop. maar ach, maak je niet druk. 75% van bokt bandageerd niet goed. en hun paarden/pony's lopen ook nog.
??? Haha, ja het kan kwaad maar het maakt niet uit want iedereen doet et![]()
Ik gebruik nooit peesbeschermers of bandages en mijn paarden mankeren nooit wat aan de benen (afkloppen!!).
Je ziet zoveel mensen met bandages rijden, alleen maar omdat het er leuk uit ziet, ik vind het echt verschrikkelijke onzin!
Ik denk dat een paard er meer last van heeft (zand ertussen, warmte enz) dan dat hij er baat bij heeft. Niet doen dus!
paardje2005 schreef:ja tuurlijk kunnen bandages kwaad. als je ze te strak doet belemer je de bloedsomloop. maar ach, maak je niet druk. 75% van bokt bandageerd niet goed. en hun paarden/pony's lopen ook nog.
wundergirl_ schreef:Opzich kun je gerust bandages gewoon gebruiken, hoor!Zorg alleen dat je ze niet te strak om de pezen doet wegens de bloeddoorstroom. Maar verder is het geen probleem!
Setjes is ook heel leuk!
paardje2005 schreef:
lekker bandageren, maakt het uit dat je pony/paard wat op loopt. van slof en sporen word je paard ook niet blij
Olifant schreef:je kan elastische bandages gebruiken die kun je wat strakker doen alleen dan moet je wel onderlappen erbiij gebruiken dat hooeft bij fleece niet
het ligt er ook aan hoe je bandageert als je het goed doet dan kan het imo geen kwaad
ElsjeBrab schreef:paardje2005 schreef:
lekker bandageren, maakt het uit dat je pony/paard wat op loopt. van slof en sporen word je paard ook niet blij
Ik neem aan dat dit niet voor mij bedoeld is, aangezien ik hier alleen om advies vraag he?
Hoe duur zijn peesjes ongeveer?