Zo iets raars gezien vandaag.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Zo iets raars gezien vandaag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:24

Vanmorgen vroeg ons bedje uit..... Gaaaap ondanks dat we vakantie hebben Lachen .
We gingne naar de paardenmarkt in Loenen (Gelderland).
Daar aangekomen eerst ff een keer de paardenmarkt over gelopen en toen de braderie over.
Toen we weer terug liepen stond daar een pony.....nou echt waar zoiets vreemds heb ik van mijn leven nog niet gezien!!!
Dit was een shetlander (moorkop schimmeltje) en die had beentjes van ongeveer 40 cm lang en een lijf.....zo groot als een normale pony.....
Deze pony was echt mismaakt....hele kleine klomphoefjes.....echt zo raar om te zien.
Het was net alsof hij geen onderbenen had.....
Verder zag hij/zij er heel gezond uit hoor Lachen
Ik dacht dat ik mijn digi niet bij me had... Frusty bleek later dat ik het in mijn tas had zitten Frusty maar ik denk dat als ik een foto van deze pony had gemaakt dat jullie zouden hebben gedacht dat er met de foto was geknoeit.....
Kan er gewoon niet over uit , dat ik dat in het echt heb gezien!!!!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:31

Jeetje wat raar zeg! Ik heb daar ook wel eens rare dingen gezien.

Ik ga er eigenlijk elk jaar heen, maar nu moet ik werken Boos!
Dus ging het helaas niet door.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:34

Ik heb een keer bij de Zuidlaarder Paardenmarkt een shetlandveulen gezien met zulke vergroeide x - benen, dat z'n knieen bijna op de grond kwamen Frusty . Werd gelukkig binnen een uur door de dierenbescherming afgevoerd. Eigenlijk moet je je nergens meer over verbazen. Het diertje wat jij hebt gezien is waarschijnlijk een heel erg aparte kruising geweest Knipoog .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:38

Het is echt heel raar, en het zal vast en zeker wel een kruising ofzo iets zijn geweest......
Je hebt van die honden met van die lange lijven (weet niet hoe ze heten) en met van die korte pootjes....zo zag die pony er dus ook uit.....net alsof zijn hele lijf uitgerekt was!!!!

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:39

Het zou kunnen dat het een dwerg-veulen was. Bij sommige rassen komt het "spontaan" voor dat er een dwerg geboren wordt. Ik heb het ook wel eens gehoord van een Fries veulen. Dat is toen na een paar dagen afgemaakt, het heeft geen normaal leven dan, het lijf wordt te zwaar voor die korte beentjes. Ze hebben dan wel vaak dikke gewrichten om te zien, die bij de eigenlijke lengte van de benen hoort. Zielig vind ik zoiets.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:48

Jet ik denk dat het dat is , het was wel een volwassen pony maar zoals jij het omschrijft als een dwerg....dat is het juiste woord eigenlijk.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:00

jacqueline schreef:
Je hebt van die honden met van die lange lijven (weet niet hoe ze heten) en met van die korte pootjes....zo zag die pony er dus ook uit.....net alsof zijn hele lijf uitgerekt was!!!!


Tekkels heten die hondjes Knipoog

Jee wat raar...ik kan mij er eigenlijk niks bij voorstellen...jammer dat je te laat erachter kwam dat je je digi wel bij had...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, Jet, pluklief en 42 bezoekers