western - debuut, paardrijden in zweden.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

western - debuut, paardrijden in zweden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 12:09

Jaja, ik voor het eerst van mijn leven in een western zadel op een 'western'gereden paard.
Het was weer eens wat anders en erg leuk. Ik was op vakantie in Zweden en daar gingen we met wat mensen rijden. 3 konden er al rijden en 5 niet. De stal was vlakbij onze appartementen. We kregen onze paarden toebedeeld. Mijn vriend (jaja hij ging ook mee!) mocht op Freja, de grootste reus. Ik kreeg de raceknol Knipoog Vikstjärn toebedeeld. Het ging op ervaring. Ik moest achterop de boel in de gaten houden en meneer de cowboy (het was echt een prototype cowboy op een schitterende palomino met een one-ear hoofdstel) reed voorop. Het paard waar ik op reed was een pittig ding, daar had echt geen beginner op gekund, maar dat had die man zelf ook al gezegd. Het beestje reageerde echt super op de hulpen, been en teugel. Op het minste beetje druk kreeg ik een goeie reactie. lekker relaxed met 1 hand gereden, maar meeeeeen wat waren die teugels lang zeg. Het was heel gaaf want we reden echt dwars door een natuurreservaat, van de paden af. Hij heeft ons het eea aan zeldzame dingen laten zien en laten proeven. (Dit was vertelde hij later om de wat minder ervaren mensen relaxed op het paard te laten zitten). Daarna kwam er wat actie in het spel. Voor de beginners 1 hand op de knop, staan in je beugels teugels kort en laat maar gaan. En meeeeeen dat ging haaaarrrrd! Echt heel gaaf! De paarden wisten drommels goed wanneer ze weg mochten. En gewoon zo relaxed op je zit weer van rengalop in stap.
Iedereen heeft het vreselijk leuk gehad. het was voor herhaling vatbaar, jammergenoeg moesten we weer naar NL.

:evaw:


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:21

Gingen ook de onervaren mensen zo hard?? Lijkt me best eng!

Maar het klinkt wel heel leuk!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 12:30

Jep, daar had ik dus ook in het begin mijn twijfels over. Maar hij vroeg of iedereen durfde, iedereen durfde, dus eerst een stukje van 100 meter geprobeerd. En ik moet zeggen, ze hadden het aardig onder de knie (met hand aan de knop). Ze vonden het leuk en tja... ach mijn aanpak zou het niet wezen, maar ik vond het wel best. Ik reed achterop en het zag er gewoon goed uit, de paarden luisterden dan ook heel goed (ja zelfs naar beginners). Op 't laatst heb ik expres gewacht tot ze weg waren en toen pas gegaan, ik kwam nog als eerste boven, dat paard ging echt zo hard, dat hou je niet voor mogelijk.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Fly_high, Jorissie, laura22, mmajar, petraaken, Pommier en 52 bezoekers