pech met de veewagen

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pojack

pech met de veewagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 09:42

Hallo allemaal

Nou wij hebben weer eens wat mee gemaakt hoor (mijn fjorden beest en ikke).
Wij hadden 4 dagen show in Barneveld (met het fjordenshow team) op het evenement naar buiten. Pling
Woensdag 31 Juli gingen we al vroeg weg, mijn stal genootje Viv ging ook mee met Tjody.
Om 7:30 vertrokken wij naar Barneveld de paarden hadden er zin in, en die stonden dus ook zo op de veewagen/trailer.
Alles ging goed totdat we de A28 gingen we waren net ingevoegd toen we een enorme knal hoorde en de wagen stil viel, we konden nog net op de vluchtstrook komen, Viv reed met Tjody voor ons en zagen ons de vluchtstrook op komen en stopte ook.

De aandrijf as van de veewagen was afgebroken en en op een auto terecht gekomen die achter ons reed (gelukkig was de aandrijfas op de motorkap van die auto terecht gekomen en viel de schade mee, voor het zelfde geld was het anders afgelopen) en konden dus niet verder. Wij de ANWB gebeld. En Viv ging alvast verder met Tjody omdat die het niet leuk vind om lang stil te staan in de trailer en dan onrustig word.

De ANWB was er al snel (binnen 15 minuten), ik zag het al helemaal voor me dat ik mijn paard over moest laden op de snelweg.
Nou de ANWB kon er dus niets aan veranderen dus moesten we wachten op de sleep wagen, en die deed er iets langer over om bij ons te komen 45 minuten, maar dat maakte Pojack niets uit als hij maar te eten had.

Toen de sleepwagen van de ANWB er aankwam was ik best opgelucht.
De veewagen moest op de sleepwagen komen te staan (met paard en al),
maar dat vond Pojack niet erg om zo schuin omhoog te gaan met veewagen en al.

Toen zijn wij (Pojack en ik) afgezet op een carpool plaats in Zeist, waar al vervoer klaar stond om mij verder te vervoeren naar Barneveld.

En zo ben ik toch nog veilig en wel in Barneveld aangekomen waar Tjody (het vriendinnetje van Pojack Lovers ) en Viv al stonden te wachten.

Al met al hebben we het weer allemaal overleeft en hebben we erg gezellige dagen gehad met heel veel lol (een soort van mini ponykamp). Haha! Haha! Haha!

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:22

Gelukkig maar dta je zo een makkelijk paard heb dat alles goed vind, ik moet er niet aan denken dat het mij zou gebeuren.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:24

Nou het was idd wel even schrikken. Tjo was op de snelweg zowizo dr vriend uit het oog verloren (wordt ze al druk van), en dan ook nog eens met langsrazende vrachtwagens en nog eens stil moeten staan Boos! .

Gelukkig zit mijn voordeurtje aan de bermkant (is bij 90% van de trailers aan de wegkant) en kan iedereen aanraden om bij de aanschaf van een trailer daarop te letten, anders zit je toch goed gevaarlijk!

Daarna als een speedie door gereden naar Barnieveld waar ik letterlijk gedumpt ben op een grasveld waarna Andy weer terug sjeezde met Marieke (ook voorzien van trailer voor overige hindernismateriaal wat ook in de veewagen lag), die overigens ook dr paard zo dumpte met dr verzorgstertje. Voelde me toch even niet lekker, mijn vriendinnetje op de snelweg achterlaten met paard, maarja we moesten wat.

Na aankomst van Po een improvisatie show gegeven (Andy als menspeeker en Po en Tjo in de ring (ladyspeeker was op de plaatselijke manege met dr fjord en werd op dat moment opgehaald en van het 3e westernpaard lagen de spullen in de auto van Marieke, die de ladyspeeker was gaan halen) die super ging. Wel handig als je elkaar dagelijks ziet en weet van elkaar van hoe en wat *LOL* .

Daarna pas op het gemakje paddocks gemaakt van lint en de tent opgezet. Pas toen konden we even rustig zitten.

We hebben 4 superdagen gehad, ondanks het weer (2 dagen tropisch, 2 dagen regen), supershows gegeven met zeer hoge waardering van de organisatie en publiek.

Po en tjo zijn nog Lovers dan daarvoor. Tjo heeft een prima week gehad tussen allemaal ruinen als enige merrie. Wat een prachtleven heeft dat beest toch!

Op naar de volgende show, die helaas maar 1 dag duurt. Was wel erug gezellig mini-ponykampen!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 10:26

jeetje zeg. jij even bij dat pojack alles best vind. Gelukkig is alles goed gekomen en kon je ook nog naar barneveld toe.

Wodan en ik onderweg in de M2

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-02 16:57

Ik was ook erg blij dat hij zo rustig was en bleef, *LOL* zou niet weten wat ik had moeten doen als hij de hele veewagen af zou breken.

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie